ades_va Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Har ingen exakt data då detta är spelat live och alla värdena är antagna, men ge försök ändå analysera spelet och hjälp mig förbättra mitt lir. 5-Handed Spelare 1 ($X) SB Jag ($800) BB Spelare 3 ($1400) Spelare 4 ($2000) Spelare 5 ($X) Knappen Spelare 3 är solid, tight aggressive och väldigt bra. Spelare 4 är lite mer passiv och lite mer loose än 3, men ändå bra. Blinds 30/60 ITM = #1, #2. Jag får (7, 7) i hålet på BB. Spelare 3 höjer med 200. Spelare 4 synar. Jag re-raisar all-in, 3 lägger sig, 4 funderar länge och synar. Jag hade som sagt (7, 7) 3 hade (8, 8) 4 hade (K 8 s) Han lyckades iaf få 8 på floppen och K på turnen så jag åkte ur. Grejen här var, gjorde jag rätt i att försöka sno deras bets? Jag var nästan säker på att 3 skulle lägga sig, men var osäker över 4an. En syn för mig hade varit nästan garanterad förlust, men jag ville samtidigt inte folda i ett sånt läge. * RP - QoS * Citera
summlan Postad 3 Januari , 2005 Rapport Postad 3 Januari , 2005 Ja hade spelat precis likadant. Det är bara 5 spelare kvar, och iom att du säger att spelare 4 är loose aggr skulle ja tro att det är rätt stor chans att han sitter på A eller K med en hyffsad kicker. iom att spelare 3 är tight aggr borde han ha raisat om han har en bra hand vilket han inte gör. så ja hade oxå smackat in rubbet. för att ta chansen mot 2 överkort vilket jag skulle tro spelare 4 har. Jag är inte tillräckligt duktig för att kunna folda en sån hand med lite bättre än 50/50 att vinna om fi synar. Hade jag vart mycke bättre än samtliga vid bordet kan man folda för man vet att man kan plocka deras chips vid säkrare tillfällen. Citera
Nickefik Postad 3 Januari , 2005 Rapport Postad 3 Januari , 2005 Hur många var med från början? Hur många får pengar? Hur stor var din stack? Det saknas lite information, men jag ska berätta lite om mina tankar. Med 77 är du en favorit mot alla andra händer som inte är ett högt par. Men frågan är ifall det är korrekt av dig att sätta din stack på spel för så pass låga blinds. Ifall du var shortstacked så är det stor chans att du blir synad av någon, och då har du ungefär 50% chans att vinna. Att gå all in preflop kan fungera från gång till gång, men någon gång kommer du att bli utdragen. All in fungerar bäst i slutet av en turnering, när blindsen är riktigt höga och äter upp chipsen. Då är det definitivt rätt läge att chansa lite. I det här läget kan jag tycka att det är onödigt att ta chanser, speciellt när det spelaren som anses som tight och bra har höjt innan dig. Citera
ades_va Postad 3 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2005 Nickefick, rätt. Men jag var nästan säker på att bägge skulle folda och att jag skulle få köpa deras 200 raise samt alla blinds, vilket skulle ha varit väldigt bra för mig. ITM var #1, #2 och vi var typ 7 från början och bara 2 rebuys. Hela idén bakom handen var att sno deras bet men ändå ha nog hand för att klara av att slåss. Jag trodde att mitt bet skulle vara stort nog för att skrämma deras djupa fickor. Citera
Recommended Posts