Bjorn_ Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Så här har mitt år varit. Började läsa pokerböcker, diskutera strategi med några jobbarpolare som lirar sedan tidigare osv. under våren/sommaren. Vågade dock inte börja själv av rädsla för att bli (för) biten, speciellt om jag var en vinnare. (vilket jag misstänkte skulle vara fallet.) Till slut så testade jag dock att ladda hem pokerstars applikation i september under en sjukvecka och testade lite playmoney. Detta var ju kul så jag satte in $25 och började spela microlimit 0.05/0.10. Höll på med detta i typ 1½ månad och spelade upp dessa till $75 innan jag tyckte det var dags att gå upp i nivå till 0.25/0.5 och strax därefter bytte jag också site till pacific poker där jag fick en sjyst bonus. Skaffade också Neteller i detta läge och satte in ytterliggare 200 dolar för att bättre kunna utnyttja diverse bonusar. Fortsatte i alla fall att spela på 0.25/0.5 ett tag och gick en del plus. I slutet av november så började jag dock på allvar att kolla upp vad det fanns för olika bonusar att hämta och göra en mera seriös bedömning av var och vad jag borde spela. Kom ganska snart fram till att det bästa för mig var att spela 1/2 på cryptositer (Ritz, UKbetting, Totalbet, interpoker och pokerplex har det blivit) och mjölka månadsbonus. Lyckades tanka ihop 300 dollar bara i bonus under december. Summa för året: Insatt: $225 Saldo: ca $825 Resultat: +$600 Varav bonusar: $475 Spelad tid (bedömd/gissad): ca 200h Inte illa för att vara mitt första pokerår tycker jag. Känner också att jag utvecklats mycket som pokerspelare (delvis tack vare all hjälp här på forumet). Kan jag (vilket jag hoppas) hålla samma stil under 2005 som jag avslutade 2004 så blir det ju en schysst extrainkomst på ca $300/månad och det vore ju inte fel. Så, hur har erat 2004 varit på pokerfronten? /Bjorn Citera
gdaily Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Summa för året: Insatt: $225 Saldo: ca $825 Resultat: +$600 Varav bonusar: $475 Spelad tid (bedömd/gissad): ca 200h Visar bra att så kallad bonushoring är ett mycket viktigt vapen för alla spelare som inte spelar "högt". Betydligt viktigare än att jaga rakeback, vilket skall användas om man spelar a) Mycket tid och b) på de nivåer så raken blir maximerad (typ 3$) i varje pott. Alltså, utrusta er med ett Netellerkonto så det är lätt att flytta pengar från sajt till sajt, och utnyttja skamlöst de olika erbjudanden som finns (här hittar du några http://pokerforum.nu/rooms.php och några andra i stora bonustråden http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=65700#65700 ) Citera
mike73 Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Hej pokervänner! Började spela online poker i mars iår efter sett på TV3´s program om svenska pokerlirare som försörjde sig på nätpoker. Märkte ganska snabbt att mina kunskaper inte var tillräckliga för att vinna så jag beställde hem 2 poker böcker, bla Pokerhandboken. Plöjde igenom dessa och började lira på nytt. Satte in ca $250 o började på $0.25/0.50 NL på Expekt, lirade på denna nivån i ca 4 månader och byggde upp en bankroll. Hoppade upp på $0.50/1 och $1/2 och där befinner jag mig idag. Har även börjat lira på 24h poker som jag hittade genom detta utmärkta forumet, satte in 80 Euro + bonus på ytterligare 80 Euro och detta har jag förvaltat till en okej bankrulle även på detta stället. (spelar på 1/2 E borden) Mina resultat för 2004, ca 9 månaders poker spelande: Insatt $250 Saldo ca $3500 Resultat + $3250 Spelad tid ca (400 tim) Insatt 80 E Saldo ca 4100 E Resultat + 4020 E Spelad tid ca (200 tim) Är mer än nöjd med mina resultat så här långt. Har kunnat unna mig en del nya roliga leksaker pga poker vinster bla Ny mobil, dvdspelare, mp3 spelare, nya möbler samt 3 nya poker böcker Det enda som är lite tråkigt med mitt nyvunna intresse är att sambon blir lidande ibland, man sitter ju oftast på kvällstid och lirar.. Vill till sist bara upmana forumets medlemmar att hjälpa katastrofoffren i Asien!! Tack för mig // mike Citera
lfx Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Började lira seriöst i år efter att jag tog studenten. Före det hade jag bara satt in $50 på Multipoker som försvann. Insåg snabbt att det fanns grova pengar att tjäna på bonusar så jag skaffade snabbt Neteller-konto och började hora (ahh denna Empire500).. hittade även till PSO där jag horade till mig ett antal hundra dollars gift certificates från amazon, vilket gjorde att jag kunde köpa varenda pokerbok som är värd att läsa, vilket jag också snart har gjort. Känner mig som en hyffsat stabil NL-spelare och skaplig på FL, och jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska satsa på än. Resultat 2004 (6 månaders spel): Insatt: $550 Saldo: Tillräckligt Tjänat på bonusar: $7000-$8000 Tid: Skulle gissa på runt 1000 +-300h Citera
essopow Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Började spela någon gång i December, har alltså spelat mindre än en månad. Inte läst några böcker än men det kommer nog. Spelar just nu 0.25/0.50 PL/NL på Expekt. Insatt: 200$ Saldo: 700$ Resultat: +500$ Varav bonus: 50$ Tid: (svårt) ca 50 h kanske Gott Nytt År! /essopow Citera
Travbana Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Insatt $0 Saldo ca $3.300 Resultat + $3.330 Freeroll $ som man grindat upp! Helt okey år(halvår) för min del! Citera
Fadeh Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Startade runt den första september Insatt: 200$ Saldo: 8000$ Vinst: 7800$ Bonus: 50$ Tid: Ingen aning hur många timmar jag spelar. Citera
Papa Kubo Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 lfx, du drar alltså in över $1000 i månaden bara på bonusar? Citera
lfx Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 har du dubbla cryptos så ger det 600$ per månad, sen adda empire500 ganska bra.. det finns killar som är värre, kolla här Citera
Gaupan Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Glad amatör som började spela i juni/juli, satsade 50+70 $ som blev ca 350$ innan semestern. Spelade sedan bort detta direkt efter semestern Har nu satsat 100 $ till och ligger på drygt 950$ alltså ca 730 $ i vinst, sedan får vi räkna bort lite kursfall på detta. Har inte skaffat netteller för alla deras avgifter, fast med detta bonushoreri som går att göra kanske det lönar siga iaf God Fortsättning Citera
Papa Kubo Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 Satt och slökollade på TV en söndagskväll i somras och hamnade mitt i WPT. Tyckte att det var oerhört spännande och underhållande och började snart därefter spela på nätet. Eftersom jag inte läst någon bok eller lirat någon poker sedan mellanstadiet gick det inte så bra, och efter tre-fyra veckor hade jag bränt några tusenlappar (ganska mycket för den som varken har lön eller studiemedel). Jag kände dock att jag hade börjat få lite kläm på saker och ting plus att jag hade börjat förkovra mig teoretiskt (tack Pokerhandboken!). Jag beslöt därför att göra ett sista försök, och stoppade in lite pengar - och häpna! Nu läckte jag inte längre, även om jag knappast vann särskilt mycket. Det stora genombrottet kom i samband med Unibets pokerlansering, då två förträffliga saker sammanföll: 1, 24h fullkomligt invaderas av rika, generösa tomtar 2, Jag upptäckte 5CD Nuförtiden spelar jag uteslutande 5CD, och det går fortfarande bra, även om jag ofta kommer på mig själv med att nostalgiskt tänka tillbaka på de där galna septemberveckorna. Jag är inte så duktig på att föra bok över mina resultat, men efter lite beräkningar har jag kommit fram till att jag ligger plus ungefär €3500-4000 totalt sett. Inte så illa pinkat av ett blåbär va? Citera
Machista Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 har du dubbla cryptos så ger det 600$ per månad, sen adda empire500 ganska bra.. Kan någon berätta för mig som inte varit med så länge vad denna Empire500 är för nåt? Kan någon också berätta vad ” 5CD” är för nåt så kanske jag också kan upptäcka detta. Citera
QoS Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 Machista, EmpirePoker har vid två tillfällen förra året haft deposit bonusar som varit 100% max $500. 5CD är 5 Card Draw (Mörkpoker), mer info i Övriga Pokerformer eller FAQ-gruppen. - QoS Citera
Machista Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 Tack! Lika serviceminded som vanligt. Jag tror att jag ska gå Empire som nästa steg. 500 säger man ju inte nej till. 5CD hoppar jag över till vidare. Ska först lära mig alla Holdemregler först. Försöker fortfarande fatta det där med kickers och annat. Men det är klart...mörkpoker ska tydligen vara den där superenkla varianten så kanske ändå... Citera
ades_va Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 Jag förstår inte hur denna cryptologic bonus funkar och hur ni kan tjäna såna enorma mängder på den? Förklaring vore uppskattad. Citera
QoS Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 Machista, inget liv! ades_va, ta gärna frågan i Bonustråden. - QoS Citera
m_sjoberg78 Postad 3 Januari , 2005 Rapport Postad 3 Januari , 2005 Jag började lira under 2002 men började inte lira seriöst förrän jag kom hem från min USA-resa i slutet av januari 2003. Vart totalt biten av poker när jag var i Las Vegas samt L.A Så, jag satte in typ 500$ och spelade rätt mycket på 3/6 FL SH och spelade upp mig till kanske 1000$. Gjorde då ett uttag på de 500$ jag satt in, och satsade vidare mot högre höjder. Min bankroll blev lite boostad av att jag o 2 polare lyckades komma 8:a i PookerStars 215$ söndagsturnering i februari någongång (vi spelade var för sig med delade på allt inspelat). Hurosmhelst, d blev ca 2500$ var vilket verkligen gav mig chansen att lira lite högre. Som många andra fick jag dock hybris när jag, aningen onykter, fick för mig att plötsligt lira lite 3/6 NL. Det kostade mig 1000$, och lämnade mig med ca 1500$ kvar i BR samt ett förjävla risigt självförtroende. Bestämde mig för att aldrig lira full (har gjort en kompromiss att jag får lira typ 5$ SitnGo's) och istället lägga ner timmar när jag är skärpt. Efter det har jag gradvis stigit i limits och har idag en hälsomsam BR för att åtminstone lira 10/20. Inom kort kommer jag dock ibland att spela 20/40 för att försöka komma uppåt lite fortare. Under året har jag också cashat ut cirka 50 000 SEK, vilket har gett mig möjligheten att resa utomlands ett par ggr och få njuta lite grann över mitt positiva pokerår. Nu har jag dock slutat arbeta (nä, sa inte upp mig själv) och tänkte försöka spela poker på heltid. Återstår att se vad resultatet av detta blir. Dock kan man komma ganska långt med en rakebackdeal, åtminstone så att den slanten kan täcka levnadsomkostnader. Ska bli spännande som satan att se hur det går de närmaste månaderna. Skillnaden att spela 20 timmar i månaden och 100 hr/mån är nog markant, och det blir nog betydligt svårare att alltid spela sitt "A-game". Insatt: 500$ Uttag: ca 50k SEK Saldo: 10k$ + Vinst: 10k$+ Bonus: ungefär 1500$ Timmar: ca 500 //Marcus Citera
ades_va Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 Började lira seriöst i år efter att jag tog studenten. Före det hade jag bara satt in $50 på Multipoker som försvann. Insåg snabbt att det fanns grova pengar att tjäna på bonusar så jag skaffade snabbt Neteller-konto och började hora (ahh denna Empire500).. hittade även till PSO där jag horade till mig ett antal hundra dollars gift certificates från amazon, vilket gjorde att jag kunde köpa varenda pokerbok som är värd att läsa, vilket jag också snart har gjort. Känner mig som en hyffsat stabil NL-spelare och skaplig på FL, och jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska satsa på än. Resultat 2004 (6 månaders spel): Insatt: $550 Saldo: Tillräckligt Tjänat på bonusar: $7000-$8000 Tid: Skulle gissa på runt 1000 +-300h hrrm... vad är PSO Citera
QoS Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 hrrm... vad är PSO PSO är en extern affesida, PokerSourceOnline sök forumet hos bonuswhores.com. - QoS Citera
lfx Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 en extern affesajt som vi inte får länka till här.. Citera
Recommended Posts