aGGe Postad 31 December , 2004 Rapport Postad 31 December , 2004 Finns här folk som aldrig läst en pokerbok.. som det ändå går bra för när ni lirar om pengar.. typ som home cash games... eller "Kommer man ingen vart" om man aldrig läst en bok * RP och flytt till Poker OT - QoS * Citera
fsvoo Postad 31 December , 2004 Rapport Postad 31 December , 2004 jag började spela poker för några månader sen och märkte att redan i början vann jag en del och fortsatte med det. Började på $0.5/1 och spelar nu 2/4 eller 3/6 fixed beroende på var det finns mest och bäst (sämst) folk, och det verkar som min rulle kommer fortsätta stiga. I mitten av min korta karriär tänkte jag att jag måste köpa en bok annars är man ju dum. Även om jag inte förlorar blir jag säkert lite bättre med boken. Köpte hold em for advanced players av sklansky då den lovordats av många, har jag sett i alla fall. Läste den men tyckte inte den gav mig nåt. Det mesta var självklart och de få trix som var nya för mig mot slutet av boken har jag glömt bort eller så använder och använde jag dem redan innan jag läste boken omedvetet som vanlig strategi. För alla tänker väl strategiskt i spel med eller utan bok? Jag är gamer sen tidigare och behövde inte direkt en bok för att lära mig vinna mot folk i Starcraft eller Quake 3. Tex. Jag är dock inte duktig, dessutom nybörjare, att jag vinner beror på att det finns så många dåliga spelare. Speciellt i home games är de jag spelar med ganska dåliga och tar inte pokern lika seriöst som mig. Beror ju helt på ditt motstånd hur det kommer gå. Ge dig ut på borden, hos polare eller på nätet och se hur det går. Funkar det är det nog bara köra på så blir du dessutom bättre med tiden och lär dig vinna mot fler och fler spelare för varje dag Citera
Suppe Postad 31 December , 2004 Rapport Postad 31 December , 2004 Är väl lite så att lirar man utan böcker får man lära sig av sina misstag, med böcker så kanske man slipper just det. Går ju inte att lära sig allt genom att läsa böcker men otroligt mycket. Men självklart kan man bli bra utan böcker. Citera
Blado Postad 31 December , 2004 Rapport Postad 31 December , 2004 hmm jag har faktiskt lärt mig mest genom att läsa på pf.nu!! Har läst tournament poker for advanced players och håller på att traggla mig igenom SS och TOP. Böckerna känns inte så givande eftersom man kan de mesta som står i dem genom detta forum. Har även fått hjälp genom irc och dylikt. Citera
Recommended Posts