Gå till innehåll

Pokerklienter som fungerar i Linux?


Bapp

Recommended Posts

Hej allesammans!

 

Har någon lyckats få igång några pokerklienter under Linux? Såvitt jag förstås så fungerar PokerStars under Linux med hjälp av Wine. Tyvärr spelar jag inte på Stars och jag vill helst bara spela på sajter inom EU pga skattefrågan.

 

Har haft ytterst begränsade framgångar med microgamings mjukvara och Wine (jag testade Ladbrokesklienten). Jag kan installera det men lyckas inte logga in.

 

Jag använder själv Gentoo Linux men jag antar att om det funkar med en distribution så funkar det med andra också.

 

Nån som fått det att funka som kan ge mig en kort beskrivning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag är också intreserad av att spela på min linuxmaskin. Det absolut bästa vore ju om man kunde spela i textmode tex genom telnet/SSH.(lite högt önskat men endå)

 

Jag vet att pacific har en webclient som jag lyckats få igång på min windows burk. Har inte min linuxburk igång så jag kan inte testa på den.

 

Gå in på http://www.pacificpoker.com och klicka på "quick play" till höger. Man kommer då till en sida där dom vill att man ska nyregistrera sig men har ni ett konto redan så kan ni klicka avbryt/cancel.

 

Vill gärna höra hur det går att spela på era linuxburkar.

 

/Robin -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, varför vill någon om möjligt ha en textbaserad klient?

 

Jag förstår att du fnyser år det. Men det finns vissa fördelar. Jag sitter på en dator som inte är så glad att jag har (flera)pokerklienter som vill visa animationer(kort som kastas hit och dit) hela tiden. Utan det skulle spara mkt kraft och man skulle kunna porta den så man satt med handdatorn ute i solen och spelade via WLAN. Det skulle även vara mkt enkelt att bygga sin egen oddsräknare om man bara fick ren text.

 

Jag har hört om något i pokerböckerna om att man spelade poker IRC? Någon som har någon nostalgisk info om det?

 

PS Det finns även en välkänd texbaserad webläsare som är mkt bra att söka info med när man väl har lärt sig använd den LYNX heter den. Pröva DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst. Det finns en hel del oddsräknare redan som läser av många bord. Men att bygga en själv vore kul.

 

Japp, kan inte annat än att hålla med om att små gubbar med kort är lite (men bara lite) mer upphettsande än en telnet prompter :-)

 

/Robin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Tydligen så har betsson en webbklient som fungerade i Mozilla. Min sambo (se den låsta Linux-tråden :-) fick till slut igång den efter lite fipplande, men hon har hittills bara testa att köra med play money.

 

Helt otroligt, jag testade bettson först utav alla sidor. Det fungerade ju prima, jag har linux och mozilla, hade ingen aning om att jag hade en sådan tur. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har oxå kört en del i vmware, testade wine och win4lin först utan större framgångar. Det senare funkade iaf bättre än wine, men ändå inte tillräckligt.

Nu kör jag istället en dedikerad pokerburk med winxp (fick en gammal Athlon 1,4Ghz) som jag kör rdesktop mot. Det är ännu lite smidigare då jag även kan remote:a den med laptopen i soffan vid behov :)

 

Men om du kör gentoo är det bara att spela in vmware med emerge. Se till att peka ut den senaste ebuilden, den som är förvald är ganska gammal om jag minns rätt.

 

Vidare tycker jag faktiskt folk gott kan skicka ett mail då och då till de olika pokersiternas support och fråga efter linux och mac-klienter. Det kanske kan ge nått på sikt. Tycker ju särskilt iGlobalMedia och Prima borde hålla koll på dessa os, de står ändå för ungefär 10% av desktopanvändningen idag. Men de har väl inga problem att få nya kunder ändå antar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Körde nyss pokerNow i wineconsole under linux. Inte helt perfekt men det startade iaf. Saknade vissa texter och så. Och man såg inte riktigt hela bordet. Återkommer om jag lyckas bättre senare.

 

Dock måste jag hålla med om att köra vnc till en windowsburk måste vara det bästa. Ska experimentera med det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Detta gäller B2B (24hpoker o.s.v)

 

Få igång klienten i Linux är inte så knivigt alls faktiskt.

 

Tanka hem zip arkivet från deras sida, packa upp och gå in i katalogen sen kör du:

java -classpath pokerclient.jar:resources.jar:resources.jar:updater.jar ui.PokerClientApp

 

Enklast är väl att skriva ett litet script som heter 24h.sh eller liknande innehållander:

#!/bin/bash

cd /opt/24h

java -classpath pokerclient.jar:resources.jar:resources.jar:updater.jar ui.PokerClientApp

 

Eller nått i den stilen?

 

Glöm inte ha java installerad. Själv kör jag:

java version "1.4.2-01"

Java 2 Runtime Environment, Standard Edition (build Blackdown-1.4.2-01)

Java HotSpot Client VM (build Blackdown-1.4.2-01, mixed mode)

 

Dock kan klienten hänga sig ibland när man startar (init lobby) och kan för köra killall -9 java och starta om. Men när klienten väl är uppe så funkar det finfint :)

 

Den kommer klaga lite på NativeMethods library (NativeMethods.dll), förmodligen är det den i windows som handhar fönsterhantering så fönstret kommer till toppen o.s.v. Men i KDE blinkar taskbaren rätt bra så det spelar ingen roll.. Jag personligen la in i KDE att alla fönster tillhörande klienten hamnar på en speciell virituell desktop.

 

Det finns en sak till som inte funkar och det är när man sitter på ett bord så skall man kunna klicka på en spelare och skriva notes och sånt. Det kan man inte.. kommer upp ett grått fönster som bara blir mindre och mindre.. häftig effekt dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta gäller B2B (24hpoker o.s.v)

 

Få igång klienten i Linux är inte så knivigt alls faktiskt.

 

Tanka hem zip arkivet från deras sida, packa upp och gå in i katalogen sen kör du:

java -classpath pokerclient.jar:resources.jar:resources.jar:updater.jar ui.PokerClientApp

 

Enklast är väl att skriva ett litet script som heter 24h.sh eller liknande innehållander:

#!/bin/bash

cd /opt/24h

java -classpath pokerclient.jar:resources.jar:resources.jar:updater.jar ui.PokerClientApp

 

Eller nått i den stilen?

 

Glöm inte ha java installerad. Själv kör jag:

java version "1.4.2-01"

Java 2 Runtime Environment, Standard Edition (build Blackdown-1.4.2-01)

Java HotSpot Client VM (build Blackdown-1.4.2-01, mixed mode)

 

Dock kan klienten hänga sig ibland när man startar (init lobby) och kan för köra killall -9 java och starta om. Men när klienten väl är uppe så funkar det finfint :)

 

Funkade fint när jag hämtade filerna från zippen. Först tog jag dom från installationen på min windowsmaskin, då lyckades den inte ansluta till servern.

 

Har ett problem dock, jag får inte upp flikarna med holdem och omaha. Så jag kan bara spela 7CS, 7CS/8, 5CD och 2-7 3D. Och även om 7CS/8 är skitkul finns det inte mycket spelare där, iaf inte så här mitt på dagen på en söndag.

 

Bild

 

Att inte B2B lägger lite energi på att fixa en riktig distro för Linux är ju helt sannslöst, särskilt när så här mycket redan fungerar klockrent.

 

Edit: Jag testade StaffPokers zip med, fungerar identiskt. Dvs jag får inte upp Holdem/Omaha-flikarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får samma fel med senaste versionen.. kom en uppgradering för nån vecka sen och efter det så slutade dom knapparna funka av nån skum anledning. Jag har provat med olika Java version o.s.v men nånting är skumt. Holdem kommer dock upp som default men väljer man nått annat kan man inte komma tillbaka till holdem.

 

Dock funkar tourneringarna perfekt vilket jag spelar och därför såg jag inte felet innan. Dock vet jag det funka innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Fått det och funka på 24hpoker genom att följa ovanstående instruktioner - tyvärr så verkar det numera bara vara möjligt att ladda ner en exe-fil så att köra 24hpoker verkar inte fungera så bra.

 

 

Samma med pacificpoker - hittar inte den där länken som heter quick play.

 

 

De enda som jag känner till fungerar direkt för Linux är betsson och hollywoodpoker.

 

Någon som känner till någon fler ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...