Forza Postad 31 December , 2004 Rapport Postad 31 December , 2004 Hej ! Mitt första inlägg här på forumet och skulle vilja höra några kommentarer om följande hand: NLT- 14 spelare kvar, jag ligger på 11:e plats med $25.200. Chipleader har ca $100.000. Blinds 3000/6000 Jag sitter på BB med 9 9 . Jag får en höjning från mittenposition på 1 BB av en spelare som har en stack på ca $80.000. alla lägger sig fram till mig, Jag får någon slags tilt och går All in.......Han sitter med 10 J Floppen kommer 10 4 A , turn 2 , river A ..... Hur tycker ni att jag skulle ha spelat handen? Skulle jag ha spelat den överhuvudtaget? * RP - QoS * Citera
QoS Postad 31 December , 2004 Rapport Postad 31 December , 2004 Finnen, välkommen till POKERFORUM.nu! Detta är mer en fråga för turneringspoker än en Hand History, ta gärna en titt på riktlinjerna för PHH. Flyttar denna tråd till gruppen Turneringspoker istället. Läs mer i våra Forumregler och vår Postningsguide. Bekanta dig också gärna med den fin-fina sökfunktionen. Enjoy! - QoS Citera
cafka Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Fåsenu.. $34.200 i potten. Han måste betta ungefär $19.200.. Räknar jag inte helt fel nu så är hans pottodds (56%?) något sämre än kortoddsen (49%). Vad var din mening med att pusha all-in? Blind stealing? Det är svårt att svara på om det är "rätt" eller inte när det saknas så mycket information. Jag hade då inte pushat all-in mot en sån där tomte som kan tänkas syna vadsomhelst. 99 är ju inget monster. Fisken cafka hade nog nöjt sig med en syn. Citera
TheWalker Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Fold eller allin. Beror på vilken slags read du har på spelaren. Jag skulle ha tryckt i det där läget och hållt tummarna att han inte satt på par. Fast jag är inte vidare tight. Däremot förstår jag inte riktigt hur han kan calla. Det ligger 40k i potten och han måste calla ytterligare 19k för att syna dig. Kan ju bara vara en korrekt syn om han tror att du skulle ställa med alla par i det där läget. Tänkbara händer du mest troligen ställer med, AQ, AK, AA, KK, QQ, JJ, TT, kanske även 99, 88 och 77. Mot AK, AQ, 99, 88 och 77 är det korrekt att syna. Mot AA, KK QQ, JJ och TT är det fel. Mest troligen kan vi stryka 77-99 också för det är rätt optimistiskt. Blir det inte helt fel att syna då? Vad tycker ni andra? Citera
Maple Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Däremot förstår jag inte riktigt hur han kan calla. Det ligger 40k i potten och han måste calla ytterligare 19k för att syna dig. Kan ju bara vara en korrekt syn om han tror att du skulle ställa med alla par i det där läget. SB 3k BB 6k Raiser 12k BB går all-in för totalt 25.2k Höjaren måste betala 13.2k för att syna och den totala potten blir då 53.4k. I princip ska höjaren syna med vad som helst. Om det inte finns speciella bubbelhänsyn är det nog rimligt att anta att BB kan sitta med vilket par som helst då BB är extremt short-stacked. Dessutom är det väl ganska rimligt att BB också kan tänkas gå all-in med vilka två kort över tio som helst. Citera
TheWalker Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Woops räknade ganska så grovt fel Får ställa mig i skamvrån ett tag då BB går nog inte allin med vilka händer som helst eftersom man måste räkna med en call här, men jag förstår =) Hur som helst, rätt eller fel att trycka med 99 i det här läget? Måste ju vara rätt. Citera
Rollin Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Helt rätt tycker jag, med din lilla stack så tycker ja de skulle va synd att lägga sej. De här ett ett perfekt läge att gambla. Men du får räkna med att bli synad 99% av gångerna och oftas kommer de vara en coinflip situation. Citera
Forza Postad 5 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2005 Ja det var lite så jag resonerade.....gambla eller folda bara för att försöka snika in mig på finalbordet. Skillnaden mellan 14 och 10 plats i pengar var inte speciellt stor. Det var först plats 9 och uppåt som gav bra betalt. Citera
Recommended Posts