Gå till innehåll

Årets bästa-listan!


lfx

Recommended Posts

nu när året börjar ta slut tycker jag det är dags att lista det bästa med pokeråret.

 

* Årets höjdpunkt: Lanseringen av Unibet - har ni någonsin skådat så många tomtar på ett och samma ställe, under de två första veckorna var det helt sjukt, folk som praktiskt taget gav bort sina pengar.

 

* Årets bonus: Empire500 - tveklöst, hur skön som helst, dom bara öste ut pengar över oss pokerspelare, detta var det som startade upp min bankrulle

 

Det är bara att fortsätta, årets pokerspelare, pott, tv-program osv.. fyll på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas du var ironisk där TANDEM

 

* Årets TV-program: WSOP-serien

 

Håller med. Bästa kommentatorerna hade iofs Poker Million II, men de sändningarna spricker lite på enkla grejer, som att de har dålig grafik.

 

Årets kalkon 1: WPT-programmen. Det finns en gräns för hur många program med Vidrige Vince man kan se. Den gränsen är numera passerad med råge.

 

Årets kalkon 2 och årets kanon: Mellandagshomegames med polarna. Vilken kvalitet! I senaste spelet tror jag att jag foldade två händer preflop på hela kvällen. Efteråt funderade jag på om jag spelade onödigt tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig som nybörjare (fyra månaders spel) har WPT-sändningarna på femman var riktigt givande. Vince van Patten ger jag inte mycket för men Mike Sexton med sina distinkta åsikter om spelarnas moves och Shanas inslag om olika detaljer inom Holdem har jag haft nytta av faktiskt. Det har fått mig att söka upp mer info på nätet och böcker. Dessutom har grafiken och upplägget gjort det till suverän underhållning – åtminstone för en nybörjare. WPT kanske suger för de som varit med ett tag.

Poker Million har varit rätt dåligt tycker jag. Den taskiga grafiken då man ofta inte får se de kort som spelarna foldar har irriterat mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig som nybörjare (fyra månaders spel) har WPT-sändningarna på femman var riktigt givande. Vince van Patten ger jag inte mycket för men Mike Sexton med sina distinkta åsikter om spelarnas moves och Shanas inslag om olika detaljer inom Holdem har jag haft nytta av faktiskt. Det har fått mig att söka upp mer info på nätet och böcker. Dessutom har grafiken och upplägget gjort det till suverän underhållning – åtminstone för en nybörjare. WPT kanske suger för de som varit med ett tag.

Poker Million har varit rätt dåligt tycker jag. Den taskiga grafiken då man ofta inte får se de kort som spelarna foldar har irriterat mig.

 

Ja, Shana har även fått mig att ge mig ut på nätet... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets call:

 

Gus Hansen calllar Antonio Esfaniadris ALL IN med 8Ts

 

båda hade ungefär lika mkt chips har jag för mej de låg 1 resp 2. Gus fick in sin 8 på floppen antonio hade 77

 

Vilken tävling? :shock:

 

Annars håller jag med Machista som nämnde WPT, detta progremm fick mig (och säkert många andra fiskar) att börja spela detta beroendeframkallande spel. Viasats Poker Million är ju så tråkigt till skillnad mot WPT när det gäller upplägget (grafik, känslan som fångar intresse bland tvtittarna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte att förglömma,,,,, pokeforum.nu (inte .se) måste väll ligga i topp? I a f hos mig. Det är nog få sidor som jag besökt så intensivt under min livstid. Tack QoS (det är väll du som ligger bakom) I LOVE YOU! :oops:

Oj, tack, tack - jag gillar dig också, men vi kanske kan vara vänner! ;)

 

Årets Shana Hiatt: QoS. Har stora bröst och kan inget om poker. ;)

Så låter det inte när du sitter och leker med mina enorma tuttar, då är det "Du är KNUUUGEN"! ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angåend WPT måste jag säga att jag i början uppskattade Sextons och Pattens kommentarer, men efter att ha lärt mig lite mer om spelet och hört samma kommentarer femtusen gånger som "Ace-King, Big Slick" varje gång någon får AK, eller "Mother of a hand" för alla händer som är något att ha, så börjar man faktiskt tröttna.

 

Detta förhindrar dock inte att jag fortsätter titta på WPT. Gillar programmet starkt!

 

Årets höjdpunkt dock som alla verkar ha missat är ju helt klart World Series of Poker 2004 - Tournament of Champions! Är det bara jag som fullkomligt älskar denna?

 

För er som har missat det: 10 av världens bästa spelare gör upp vid samma bord om 2 miljoner dollar, vinnaren tar allt. Howard Lederer, Johnny Chan, Doyle Brunson, Phil Helmuth, TJ Cloutier, Phil Ivey, Annie Duke, Chip Reese bland annat (vet, det var nästan alla, men jag orkar inte nämna Negreanu och Raymer). Höjdpunkten är inslaget där Phil Helmuth får kommentera sig själv till olika TV-inslag. Kommentaren "If there weren't luck involved I guess I win everyone" är helt underbar. Har fortfarande inte bestämt mig för om jag avskyr eller älskar Helmuth :)

 

Jag säger det igen:

"If there weren't luck involved I guess I win everyone"
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte att förglömma,,,,, pokeforum.nu (inte .se) måste väll ligga i topp? I a f hos mig. Det är nog få sidor som jag besökt så intensivt under min livstid. Tack QoS (det är väll du som ligger bakom) I LOVE YOU! :oops:

Oj, tack, tack - jag gillar dig också, men vi kanske kan vara vänner! ;)

 

Jag menade ju inte personligen utan för att du satt upp sidan och jobbat med den, TRO INGET ANNAT... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...