Gå till innehåll

AK, bara trycka på, eller?


maxwell

Recommended Posts

NL Texas Holdem $11 Buy-in Trny:27269319 Level:5 Blinds(200/400) - Saturday, August 12, 07:02:03 ET 2006

Table Speed (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 4: Tulkas111 ( $5996 )

Seat 5: soapchips ( $6260 )

Seat 1: maxwell_111 ( $4030 )

Seat 7: grodynbarfy ( $984 )

Seat 10: Cardiodesi ( $2730 )

Trny:27269319 Level:5

Blinds(200/400)

** Dealing down cards **

Dealt to maxwell_111 [ Kc Ah ]

maxwell_111 raises [1000].

Tulkas111 folds.

soapchips raises [3061].

grodynbarfy folds.

Cardiodesi folds.

Your time bank will be activated in 5 secs. If you do not want it to be used, please act now.

maxwell_111 ???

 

Bara att trycka här lr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är bara att ställa. Du har redan skickat in en fjärdedel av stacken och då är det inte så mycket att snacka om längre.

Edit: Vet inte riktigt hur man lyckas sätta fi på AT-AQ här, han kan ju ha precis vad som helst (utom möjligen en riktig skitnäve). Har du extrem otur sitter han på KK-AA men det är inte särskilt troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du extrem otur sitter han på KK-AA men det är inte särskilt troligt.

Intressant. Vad är det som gör att det inte är särskilt troligt?

 

Helt enkelt det faktum att man inte får AA-KK särskilt ofta.

 

 

Alternativt: Om man sitter som Fi i detta läget och får AA eller KK och någon höjer med 2,5 ggr BB. Vad är korrekt spel då?

 

Jag tycker fi spelar helt korrekt i så fall, men vidhåller att det är betydligt troligare att han har nåt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker fi spelar helt korrekt i så fall, men vidhåller att det är betydligt troligare att han har nåt annat.

 

På den nivå skulle jag tro att han har Ax där x>T eller vilket randompocket som helst som är högre än 55. Så med andra ord skulle jag syna det finns två händer jag är verbalslagen av.

 

Är det bara jag som vill försöka trappa med AA (alt tom KK) från BB? Med andra ord syn, check-raise...

 

EDIT: funderade lite till och då blev det lite svårare läge, med 3k har man fortfarande stor chans på ITM. Skulle kanske kunna lägga om jag har jättelåg PFR på killen, är han extremtajt skulle jag nog lägga ändå för då har han bara AA, KK eller i bästa fall för maxwell QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i exakt likadan situation i torsdags - FI hade då 44 och jag förlorade i praktiken drygt 21 000 kr på handen men sånt är livet :-(

 

 

Man tror oftast att man har Fi dominerad - men man kan faktiskt ligga under.

 

Kommer jag i samma situation igen - så synar jag dock lik förbannat. För att i de aldra flesta fallen - givet FIs handdistro - så är det rätt att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du extrem otur sitter han på KK-AA men det är inte särskilt troligt.

Intressant. Vad är det som gör att det inte är särskilt troligt?

 

Helt enkelt det faktum att man inte får AA-KK särskilt ofta.

 

Nej snarare att man har både A och K i sin egen hand och då minskar det sannolikheten att han ska ha AA eller KK.

 

Givetvis ställer du in degen där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...