stekpanna Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Har klurat lite på hur poker office fungerar rent tekniskt. Antar att den sniffar av trafiken från servern till din klient och sedan utgår från denna info när den bygger statistik. Nån som har mer info om denna trafik och hur paketen ser ut? Är nämligen sugen på att skriva en liten egen applikation som gör statistiken som jag vill ha den. Vet att många andra program använder sig av cardreaders som helt enkelt läser av korten som ritas ut på skärmen men får känslan av att poker office inte kör med denna teknik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 läser av handhistory-filerna. freephg läser av ram-minnet oddsen i PO är från player-chat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stockdum Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Vet inte hur PO gör men eftersom du gör samma som jag har gjort (under linux och enbart för PokerStars. borde funka under windows med men jag har inte testat) så kan jag ju säga att jag använder mig av två filer. Handhistory och PokerStars.log.0. PokerStars.log.0 är en fil som uppdateras i realtid och HH efter varje färdig hand. PokerStars.log.0 är inte formaterad som nått vettigt men man ser ganska snabbt hur den fungerar. Jag använder Perl för statistiken. Jag kommer att släppa mina saker fritt om nån månad när jag tjänat tillräckligt . Men sanningen är väl den att mitt inte gör nått bättre jobb än PO. Snarare bara betydligt taffligare och light-wieght. Gjorde det mest för att det var kul. Hoppas det går bra med programmeringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 FreePHG läser av HH'n som lagras i minnet på datorn (funkar endast på Party) och har öppen källkod. Har för mig att det är skrivet i C++ så du kan ju alltid tanka ner det och kolla hur han har gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 oddsen i PO är från player-chat. Typ nån som säger "call me if you dare lol" så går ens odds ner Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 oddsen i PO är från player-chat. Typ nån som säger "call me if you dare lol" så går ens odds ner snarare har de lata programerare som har valt att se till att den alltid kör player chat off istället för att parsa raden korrekt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 snarare har de lata programerare som har valt att se till att den alltid kör player chat off istället för att parsa raden korrekt snarare har de player chat off eftersom det är det enda läget där alla action skrivs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
poddan Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 oddsen i PO är från player-chat. Typ nån som säger "call me if you dare lol" så går ens odds ner snarare har de lata programerare som har valt att se till att den alltid kör player chat off istället för att parsa raden korrekt Se där ,nu gjorde du Fredrik förbannad. Nu kommer han aldrig ta sig en funderare på hur han skall få in turneringkostnad och ev vinst från B2B i pokeroffice Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 snarare har de lata programerare som har valt att se till att den alltid kör player chat off istället för att parsa raden korrekt snarare har de player chat off eftersom det är det enda läget där alla action skrivs. haha, sorry... jag var lite småtiltad för att monster+PAHUD+PT+6th sense+javaw åt upp all min cpu... okej, ska inte dissa era flitiga och duktiga programmerare mer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Se där ,nu gjorde du Fredrik förbannad. Nu kommer han aldrig ta sig en funderare på hur han skall få in turneringkostnad och ev vinst från B2B i pokeroffice Men turneringskostnad sparar vi väl redan på B2B? Eller har jag fel? Möjligtvis skulle man kunna hårdkoda in alla strukturer på B2B och på så vis kunna få reda på prispengarna, det hänger lite på hur det ser ut, dvs om exempelvis 5+1 sng:s alltid har samma prisstruktur, etc, men det borde kanske kunna gå. Tror att vi i dagsläget kan få fram turneringskostnad + placering. Har knappt spelat själv på B2B så vet inte hur läget är, men kom gärna med förslag. Dvs om du har turneringskostnad, antal spelare vid start, och slutgiltig placering -> kan du då räkna ut vinsten? (för alla sng:s) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
poddan Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Med turnering menar jag s&g men det är säkert samma? S&G kostnad måste man lägga in manuellt + kostnad till huset + vinst+ editering av bordsnamnet. Och ja strukterer är väl samma oavsett vilken s&g nivå du hoppar på,beroende på om du spelar short eller full. Vore jäkla gott om du kunde fixa en workaround för detta sen edit// medan jag har dig på tråden Prima funkar dåligt med PO med min nya lap. ( läs: inte alls) Utan PO funkar prima, med po så startar inte klienten utan det blir minnes fel. Har sett flertalet med samma problem. Vad göra? Det är klargjort att PO är i konflikt med något som verkar vanligt på nya lap´s Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Jag undrar varför Po2 kan tracka borden på Prima (läs Microgaming) utan att man sitter på dem, men detta går inte på Party eller B2B? Så himla skönt att starta Po2, tracka 4-5 bord på Prima i 30 min och sen välja de två bord man tycker är fiskigast. Detta går inte på B2B eller Party Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Och ja strukterer är väl samma oavsett vilken s&g nivå du hoppar på,beroende på om du spelar short eller full. Vore jäkla gott om du kunde fixa en workaround för detta Skall försöka hinna kolla på det i veckan och se vilka möjligheter som finns. Prima funkar dåligt med PO med min nya lap. ( läs: inte alls) Utan PO funkar prima, med po så startar inte klienten utan det blir minnes fel. Har sett flertalet med samma problem. Vad göra? Det är klargjort att PO är i konflikt med något som verkar vanligt på nya lap´s Ja, av någon anledning blir det en mjukvarukonflikt mellan PO, Prima och sannolikt ett tredje program på vissa system, det är sällsynt men det har rapporterats av en handfull personer. Vi har länge försökt att bena ut detta men hittills utan lycka. En del har lyckas bli av med konflikten genom att upptäcka vilket det tredje programmet är och när detta har avinstallerats så fungerar det som det skall. Vi kommer att forsätta att försöka hitta orsaken till detta, i dagsläget har jag dock tyvärr inget att komma med. Har du Norton? (brandvägg eller antivirus), i sådana fall kan detta vara boven i dramat. Jag undrar varför Po2 kan tracka borden på Prima (läs Microgaming) utan att man sitter på dem, men detta går inte på Party eller B2B? Så himla skönt att starta Po2, tracka 4-5 bord på Prima i 30 min och sen välja de två bord man tycker är fiskigast. Detta går inte på B2B eller Party Det beror till störst del på vilken policy nätet har; Party och B2B tillåter ej att du för statistik på händer där du inte är med själv och spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jensation Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Jag undrar varför Po2 kan tracka borden på Prima (läs Microgaming) utan att man sitter på dem, men detta går inte på Party eller B2B? Så himla skönt att starta Po2, tracka 4-5 bord på Prima i 30 min och sen välja de två bord man tycker är fiskigast. Detta går inte på B2B eller Party Jag tror att det beror på att man måste sitta vid bordet för att få ta del av HHn på partypoker. Själv så undrar jag när PO kommer att räkna ut $/ riktiga timmar så man slipper göra det manuellt... jag är grymt lat av mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
poddan Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Ja, av någon anledning blir det en mjukvarukonflikt mellan PO, Prima och sannolikt ett tredje program på vissa system, det är sällsynt men det har rapporterats av en handfull personer. Vi har länge försökt att bena ut detta men hittills utan lycka. En del har lyckas bli av med konflikten genom att upptäcka vilket det tredje programmet är och när detta har avinstallerats så fungerar det som det skall. Vi kommer att forsätta att försöka hitta orsaken till detta, i dagsläget har jag dock tyvärr inget att komma med. Har du Norton? (brandvägg eller antivirus), i sådana fall kan detta vara boven i dramat. Har exact samma programvara som till min förra lap. Det som skiljer är Acer till Hp samt Centrino Duo. Synaptics pekdon tror jag had jag hade till min förra oxå. (lite osäker där) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Jag undrar varför Po2 kan tracka borden på Prima (läs Microgaming) utan att man sitter på dem, men detta går inte på Party eller B2B? Så himla skönt att starta Po2, tracka 4-5 bord på Prima i 30 min och sen välja de två bord man tycker är fiskigast. Detta går inte på B2B eller Party Det beror till störst del på vilken policy nätet har; Party och B2B tillåter ej att du för statistik på händer där du inte är med själv och spelar. Men, jag vet att man förr kunde tracka borden på Party utan att själv sitta ned. Kontaktade Party er och hotade med § ?Skitsamma, men om man lägger in en knapp där användaren själv får välja om han vill tracka bord han inte sitter vid. Så blir alla nöjda...? Valfrihet är nyckelordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Valfrihet är nyckelordet. Särskilt när valfrihet innebär att man har support för Crypto... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Skitsamma, men om man lägger in en knapp där användaren själv får välja om han vill tracka bord han inte sitter vid. Så blir alla nöjda...? Fungerar det inte att importera HH i PO? Free PHG fungerar fint på Party. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 FreePHG+PO funkar finfint på Party. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
penix Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2006 FreePHG+PO funkar finfint på Party. Funkar det även så man kan använda tableoverlayen? Vore riktigt smidigt om man kunde ha uppe borden ett tag innan man sätter sig så man får se VP$IP och liknande hos de som redan sitter utan att behöva gräva allt för djupt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts