Gå till innehåll

Vem av de? de sid 95  

45 medlemmar har röstat

1. 1. Vem av de? de sid 95

• Christie
      31
    • Helena
      14

Recommended Posts

Postad

Okej, hur spelade jag denna handen? Testar en HH konverterare samtidigt. Jag tycker att button e rätt tightpassiv, lägger sig inte i i onödan. VIll hålla nere poptten då vi båda har 600 is tacken.

Inte världens bästa konverterare visst...men tala om handen istället =)

Stack sizes:

UTG: $76

Hero: $1099.65

Button: $559.35

SB: $78

BB: $293.20

Pre-flop: (5 players) Hero is CO with A♠ A♣

UTG folds, Hero raises to $14, Button calls, SB folds, BB calls.

Flop: 3♦ 6♠ J♥ ($44, 3 players)

BB checks, Hero bets $33, Button calls, BB folds.

Turn: Q♣ ($110, 2 players)

Hero checks, Button bets $79.95, Hero calls.

River: 7♦ ($269.9, 2 players)

Hero checks, Button bets $259.95, Hero folds.

Uncalled bets: $259.95 returned to Button.

Results:

Final pot: $269.9

• Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hade nog också foldat river. Du slår väl honom bara när han bluffsynat floppen :)

Skulle vara intressant och höra vad du tror han har för hand som vi inte slår i det läget?

Vet inte heller om jag tagit synen, beror kanske mest på att jag skulle ha betat ut även på turn.

Check där så känns det som man famlar väldig mycket i mörkret resten av handen.

Tänkbara händer är kanske QJ, har han set så är det bara dåligt spel på floppen utan omslag.

//

Postad

Floppen var rainbow, det framkommer inte.

När damen faller på turn och stegkortet faller på river den enda egentligen handen jag slår KJ (tror inte AJ eftersom jag har två A), och jag kan inte se honom betta så mycket med KJ där.

Det känns som han antingen har stegen med 45, 33, 66 , JJ,QQ eller QJ.

`Jag borde bettat turn också. för att lägga vid mothugg.

men han värdebettar inte en lone J/Q på river sådär.

Postad
Hade nog också foldat river. Du slår väl honom bara när han bluffsynat floppen :)

Skulle vara intressant och höra vad du tror han har för hand som vi inte slår i det läget?

Vet inte heller om jag tagit synen, beror kanske mest på att jag skulle ha betat ut även på turn.

Tänkbara händer är kanske QJ, har han set så är det bara dåligt spel på floppen utan omslag.

//

Att slå om på floppen skriker ju set då det inte finns några drag alls...

Vad ska han beta med som vi slår? Enda vi slår är ju en bluff. 45s, 33, 66 och QJ är alla möjliga händer som han kan ha.

Postad

//

Att slå om på floppen skriker ju set då det inte finns några drag alls...

Vad ska han beta med som vi slår? Enda vi slår är ju en bluff. 45s, 33, 66 och QJ är alla möjliga händer som han kan ha.

Som sagt, läste HHn fel när det gällde färgdraget.

Då är inte set helt otänkbart.

Bra fold, hoppas vi och som du sa själv:

- beta turn så blir det förhoppningsvis en ännu enklare.

Postad

Backade rätt ut idag.

Spelade bra i början, sen gjorde jag moves mot fel personer samt träffade 7 set, fick betalt för...0.

Spelade riktigt bra i början dock. Fy fan, jag hatar att behöva gå o lägga mig på back.

Postad

En som blir förbannad på en kille som slår om mitt pottbet till 88 pre för 5te gången i rad.

Sjukaste AA handen nånsin hände iaf idag:

Seat 1: horryclutch ($405.70)

Seat 2: dnh83 ($400)

Seat 3: ginter ($1,435.65)

Seat 4: max-ODDS ($160.20)

Seat 5: CS_Sitz ($609.70)

Seat 6: Djens222 ($754.30)

CS_Sitz posts the small blind of $2

Djens222 posts the big blind of $4

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Djens222 [Ac Ah]

horryclutch folds

dnh83 raises to $16 <-- skönt tänker jag inte, inte rundfold iaf

ginter folds

max-ODDS raises to $48 <-- okej, ännu goare.

CS_Sitz raises to $150 <-- men det här är nästan bara komiskt.

Dagen slutade iaf 2,4k upp efter att jag plussade nånstans runt 3k senaste sessionen. 2k på ett PLO 2/4 bord samt 900, 1100, 700, 700 och 1100 på texasborden.

Var inne för i snitt 500 på varje bord kanske.

Postad

Mja,

jag "funderade" tlls det var 5 sekunder kvar, sen pushade jag o de foldade allihop, CS efter han whinat i chatten om att han hade KK.

Jag vet inte, Känns som det inte går att göra annat än att pusha rakt av där o hoppas de inte kan släppa sina höga pockets, syn ser nästan bara konstigt ut om jag kör på.

Postad

Ja push känns ju inte fel. Det ligger ju redan ett halvt inköp i potten så den är ju inte helt fel att plocka upp redan där och synar de så är det ju skoj.

Postad

Jaja, om jag inte torskar nån storpott sista minuterna nu så kommer jag vara typ 1,6k + idag, O då har jag förlorat 4/4 coinflips!

Det börjar vända. :)

• Skapa nytt...