Gå till innehåll

FiskNils lirar igen!


FiskNils

Recommended Posts

  • Svars 377
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska du upp och känna på 0.5/1 när du har $3000 i BR eller ?

 

Har du nån gång haft nån riktigt dålig dag ? (då menar jag inte förlorat $20 eller nått sånt :D)

 

Började med $29 på ett nytt konto i förrgår på unibet, har spelat lite 0.05/0.10 och har nu typ $120, (förlorade dock typ $25 på fotboll igår)

Satt du och lirade på 0.05/0.10 ända tills du hade $600 ?

Funderar redan nu på att gå upp till 0.1/0.2.. :)

 

Lycka till idag! =)

 

Tror att jag väntar lite längre med 0.5/1. Kanske skottar nåt inköp eller så om jag hittar bra bord.

 

Jag har väl förlorat $200 på NL50 nån gång när jag tidigare försökt där. Har ju inte gått lika bra då.

 

Nej jag spelade inte NL10 tills jag hade $600. Spela upp dina $120 lite till så du känner att du kan förlora ett par inköp på NL20 utan att riskera gulning. Typ till $200..? Det är mitt råd iaf! :)

 

Mitt spel idag har varit helt ok, men ändå har jag inte fått nåt bra resultat. Ligger -$34 efter 2h 10 min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände mig rätt säker på att inte gula på 0.1/0.2 så Lirade lite och köpte in för $20(kan ju köpa in för $40 på unibet.) på 4 bord, plussade typ $50 så har nästan $200 så fortsätter här ett tag, men får fan inte hoppa på 0.25/0.50 för tidigt nu. Kan gå snabbt där om man har lite otur..

 

så nu börjar den låååånga grinden =) Tyckte det var rätt roligt att börja om från början fast man har råd att lira lite högre igentligen :P

 

Lycka till med liret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var första sessionen i oktober månad avklarad. Hoppas inte det antyder nåt om hur månaden kommer bli för jag började med en minussession. $40 back blev det.

 

Måste nog fundera kring när det är värt att göra cb mot shortstacks. Som det varit idag och dom senaste dagarna så missar jag ofta med Ax eller så kommer det överkort när jag har mellanpocket. Jag betar ut och shortstacken ställer och jag synar då jag anser mig ha odds för syn. Kan jag spela på något annat sätt i dom situationerna eller är det rätt att spela som jag gör? Jättetacksam om nån har lust att dela med sig av sina tankar kring detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var första sessionen i oktober månad avklarad. Hoppas inte det antyder nåt om hur månaden kommer bli för jag började med en minussession. $40 back blev det.

 

Måste nog fundera kring när det är värt att göra cb mot shortstacks. Som det varit idag och dom senaste dagarna så missar jag ofta med Ax eller så kommer det överkort när jag har mellanpocket. Jag betar ut och shortstacken ställer och jag synar då jag anser mig ha odds för syn. Kan jag spela på något annat sätt i dom situationerna eller är det rätt att spela som jag gör? Jättetacksam om nån har lust att dela med sig av sina tankar kring detta.

 

Mitt mål är att jaga ner shortstackarna tills dom är gula. För oftast är dom riktigt dåliga och forsätter pusha med skräp. Till slut bustar man dom. Så därför spelar jag inte så annorlunda mot dom jämfört med resten. Har jag lagt in hälften så betalar jag av resten, även med bara två överkort. Tycker det har funkat skapligt på sistone i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorkenkk: Tack för dina tankar. Efter att ha funderat lite så tror jag att jag ska fortsätta spela på samma sätt. Det har fungerat tidigare och jag har nog haft lite otur mot shortstackarna senaste tiden.

 

Mitt spel idag har varit sisådär.. Jag har varit ganska trött hela dagen och inte har spelat långt ifrån mitt toppspel. $11 back efter att ha spelat 2,5h. Känner mig lite piggare nu så jag hoppas på en bra session innan jag det är sovdags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur värdelös är jag inte.. Gör ett missclick och foldar set när fi går all in på floppen. Han visade sen upp att han hade tvåpar. Signifikativt för hela dagen. Så trött och okoncentrerat spel.. Väldigt besviken på mig själv och första gången på länge som jag blivit känslomässigt påverkad vid pokerbordet.

Aja, bara att försöka glömma detta nu och ta nya tag imorgon..

 

1/10: -$45 3h 25min

 

Resultat oktober: -$45

 

BR: $2410

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klämde in ytterliggare 50 minuters spel nu. Jag började med bra spel och bra fokus, men när jag sedan hittade tråden om förbudet mot nätpoker i USA så la jag mer fokus på den och backa mycket riktigt också i spelet.. Sessionens back blev bara $14, men jag spelade var på väg mot en riktigt fin session när jag började läsa istället.

 

Nu var det ju ganska viktiga saker att läsa om, men när ska jag lära mig att när jag spelar så ska det var fullt fokus på spelandet..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ta ett break nu efter 1h 15minter av utdragningar. Det som varit positivt är att det inte varit fulla inköp vid nåt tillfälle, så backet blev bara $65. Dumt att gnälla egentligen eftersom det är dessa situationer som gör att man kan plussa i längden.. Nya tag senare, då hoppas jag att turen är på min sida. Eller iaf att jag slipper oturen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och utdragningarna fortsätter.. Inte min dag idag..

Seat 1: dadio8888 ( $35.45)

Seat 2: Hero ( $47.50)

Seat 4: QuasiLinear ( $47.83)

Seat 5: OHYA01 ( $21.47)

Seat 6: iastudilloi ( $97.15)

QuasiLinear posts small blind (0.25)

OHYA01 posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ Ts, Td ]

iastudilloi calls (0.50)

dadio8888 calls (0.50)

Hero raises (2.50) to 2.50

QuasiLinear folds.

OHYA01 calls (2)

iastudilloi folds.

dadio8888 folds.

** Dealing Flop ** : [ 3h, 6c, 2d ]

OHYA01 checks.

Hero bets (4)

OHYA01 calls (4)

** Dealing Turn ** : [ Qc ]

OHYA01 checks.

Hero bets (8)

OHYA01 calls (8)

** Dealing River ** : [ 4h ]

OHYA01 bets (6.97)

OHYA01 is all-In.

Hero calls (6.97)

Creating Main Pot with $42.19 with OHYA01

** Summary **

Main Pot: $42.19 | | Rake: $2

Board: [ 3h 6c 2d Qc 4h ]

 

dadio8888 balance $34.95, lost $0.50 (folded)

Hero balance $26.03, lost $21.47 [ Ts Td ] [ a pair of tens -- Qc,Ts,Td,6c,4h ]

QuasiLinear balance $47.58, lost $0.25 (folded)

OHYA01 balance $42.19, bet $21.47, collected $42.19, net +$20.72 [ 5h 5d ] [ a straight, two to six -- 6c,5h,4h,3h,2d ]

iastudilloi balance $96.65, lost $0.50 (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat lite på vad jag har för mål och kom fram till att jag vid årsskiftet ska vara en stabil, vinnande spelare på 0.5/1. När jag har $3000 i rullen så ska jag börja spela ett bord 0.5/1 samtidigt som jag spelar 0.25-0.5 på de andra borden. Vid $3500 ökar jag till två bord 0.5/1 osv..

 

Spelade en 1,5h-session nu och det gick väl ok. Trodde jag hade bättre resultat, men det blev visst bara +$28 efter att jag backat lite i slutet.

 

Hur ska jag spela den här handen utan read på fi? Rätt att ställa eller ska jag bara höja pott eller liknande. Motivera varför..

 

- blejdare sitting in seat 1 with $0.00 [sitting out]

- PhuCuong sitting in seat 2 with $41.02

- Richie06 sitting in seat 3 with $9.00 [Dealer]

- HERO sitting in seat 4 with $58.65

- Mickeskille sitting in seat 5 with $19.64

- blkjckpro35 sitting in seat 6 with $43.78

 

HERO posted the small blind - $0.25

Mickeskille posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to HERO: 4 of Diamonds, 4 of Hearts

blkjckpro35 raised - $2.50

PhuCuong folded

Richie06 folded

HERO called - $2.50

Mickeskille called - $2.50

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, 3 of Diamonds, 5 of Diamonds

HERO - $4.00

Mickeskille folded

blkjckpro35 raised - $10.00

HERO went all-in - $52.40

blkjckpro35 folded

HERO mucks: 4 of Diamonds, 4 of Hearts

HERO mucks:

HERO wins $72.55 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara 25 minuters spel. Jag backade $54 under denna korta tid då jag inte kunde släppa KK mot uppenbart set. Riktigt dåligt av mig, men tog den synen då det kändes som det kvittade.. Pokern känns ganska oviktig för tillfället då andra saker i livet inte är på topp. Ruggigt omotiverad vad gäller poker då, så får se om det blir nåt spel närmaste dagarna.. Går humöret upp så kommer motivationen för poker tillbaka också. Det är jag säker på! :)

 

 

3/10: -$9 5h 35min

 

 

BR: $2504

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker verkligen att du inte ska spela om du inte är motiverad, har själv gjort detta misstag och då spelar man verkligen inte bra.

 

Du har helt rätt. Ibland tjänar man faktiskt pengar på att inte spela.

 

 

Mitt humör blev dock något bättre under kvällen och mycket riktigt blev jag lite pokersugen då också. Spelade två timmar och plussade $46. Hoppas att jag får ännu mer energi tillbaka imorgon!

 

 

4/10: +$46 2h

 

BR: $2550

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt trögt även på party. Back $36 och det var inte massa bad beats utan bara massa småpotter som utgör backet. Oktober har inte börjat speciellt bra för min del. -$96 idag. Men det är ju som bekant upp och ner i den här branschen.. Bara att fortsätta spela mitt spel så träffar jag förhoppningsvis lite också.

 

Det blir säkert mer spel senare så då hoppas jag på lite partyklonk så resultatet fixar till sig lite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...