Gå till innehåll

FiskNils lirar igen!


FiskNils

Recommended Posts

  • Svars 377
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Riktigt dålig värde på dom borden jag spelat på prima nu. Väldigt tighta allihop och table selection finns ju inte när det är 30 pers på väntelistan till varenda bord. Kanske är tightare på måndagar..? Hoppas det blir bättre senare.

 

Spelade inte många stora potter. Den största förlorade jag efter att ha blivit utdragen av mellanparet när jag hade QQ. Han träffade sitt tvåpar på rivern efter att pengarna åkt in på turn, så det var inget jag kunde göra annorlunda där. Ett inköp rök där. -$86 på en timmes spel..

-$19 för dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt dålig värde på dom borden jag spelat på prima nu. Väldigt tighta allihop och table selection finns ju inte när det är 30 pers på väntelistan till varenda bord. Kanske är tightare på måndagar..? Hoppas det blir bättre senare.

 

Spelade inte många stora potter. Den största förlorade jag efter att ha blivit utdragen av mellanparet när jag hade QQ. Han träffade sitt tvåpar på rivern efter att pengarna åkt in på turn, så det var inget jag kunde göra annorlunda där. Ett inköp rök där. -$86 på en timmes spel..

-$19 för dagen.

 

Trust me, fisk finns det gott om nu. De synar ALLT på mina bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorkenkk: Ska se om jag kan göra en sån summering under kvällen.

 

tobjoern: Jag har spelat tre bord för att jag varit ny på NL50 och då kände jag att det var bättre med en liten mjukstart. Men jag spelar 4 bord ibland nu också. Beror lite på motstånd och om jag gör nåt annat samtidigt som jag spelar. Målet är att öka på med fler bord vartefter, utan att tappa kvalité.

 

 

Jag har testat unibet och party nu senaste timmarna då jag hade bonusar hämta där. Kul att pröva på nåt annat nu när jag tykte att prima var lite segt idag. Har gått helt ok och jag är väl plus för dagen nu iaf. Återkommer med resultat sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är väl inte bästa spelet jag gjort. Anledningen till att jag spelar som jag gör är att vi´haft duster tidigare där han bettat bort mig och troligen tror att jag är weak. Dessutom brukar minibet på floppen vara färgdrag. Men så här i efterhand kanske jag borde frågat mig själv vad han synar 10bb med preflop. Då hade jag kanske hade hittat folden.

 

Total number of players : 6

Seat 1: Bubi4 ( $77.80)

Seat 2: Man0fTomorro ( $85.85)

Seat 3: KWP54 ( $54.50)

Seat 4: Kenai07 ( $22.75)

Seat 5: Hero ( $72.65)

Seat 6: olliwolli ( $41.30)

olliwolli posts small blind (0.25)

Bubi4 posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Jc, Jd ]

Man0fTomorro folds.

KWP54 raises (2) to 2

Kenai07 folds.

Hero raises (5) to 5

olliwolli calls (4.75)

Bubi4 folds.

KWP54 calls (3)

** Dealing Flop ** : [ 6s, 7s, Td ]

olliwolli bets (2)

KWP54 folds.

Hero raises (12) to 12

olliwolli raises (34.30) to 36.30

olliwolli is all-In.

Hero calls (24.30)

** Dealing Turn ** : [ 2h ]

** Dealing River ** : [ Kd ]

Creating Main Pot with $85.10 with olliwolli

** Summary **

Main Pot: $85.10 | | Rake: $3

Board: [ 6s 7s Td 2h Kd ]

 

Bubi4 balance $77.30, lost $0.50 (folded)

Man0fTomorro balance $85.85, didn't bet (folded)

KWP54 balance $49.50, lost $5 (folded)

Kenai07 balance $22.75, didn't bet (folded)

Hero balance $31.35, lost $41.30 [ Jc Jd ] [ a pair of jacks -- Kd,Jc,Jd,Td,7s ]

olliwolli balance $85.10, bet $41.30, collected $85.10, net +$43.80 [ Tc Ts ] [ three of a kind, tens -- Kd,Tc,Ts,Td,7s ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färdigspelat för idag nu. Hittade tillbaka till plusset efter sajtbytet.

 

25/9: +$173 5h 50min

 

BR: $2146

 

 

Och här kommer mina resultat under dagarna på NL50 efter Sorkens request:

 

Datum: Resultat.

14: +87

15: -71

16: -60

17: Inget spel

18: +16

19: +104

20: +74

21: +186

22: +139

23: +7

24: Inget spel

25: +173

 

De dagarna jag har spelat har jag snittat 3h 15min i speltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just avslutat en 2 timmar lång session. Det började riktigt dåligt och jag spelade inte min bästa poker i början. Fick väl inga kort utan försökte trolla utan att ha nåt att backa upp tricksen med. Blir lätt lite ivrig i början på sessionerna har jag märkt. Jobbade upp mig sen och slutade +$6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina resultat! :) Hur många bord kör du samtidigt nu?

 

Fyra bord spelar jag oftast nu, ibland tre. Fler än så klarar jag inte att spela om jag ska spela bra poker.

 

Spelade ytterliggare 1,5h nu och hade det riktigt jobbigt i början med nästnötfärg mot nötfärg och kåk som blev utdragen av högre kåk. Men så är det ju ibland. Jag har i varje fall blivit bättre på att hantera såna saker. Lyckades till slut vända och hittade på nåt sätt plusset med $39.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt usel session nu. Har ingen kontroll alls på borden och förlorar i princip varenda pott. Backet blev bara $41, vilket var bra mycket bättre än jag trodde.

 

Liten paus nu, sen tror jag att jag testar Partypoker idag igen. Lite jobbigt med 210 pers i väntelistan till primaborden som det är nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara en halvtimme till. Jag åkte på några jobbiga grejer och är ganska trött så det är nog lika bra att avbryta nu och få lite sömn. Haft en helt ok dag trots allt. Den dåliga avslutningen berodde inte på att jag spelade sämre än normalt, utan det var helt enkelt korten som föll i motståndarnas favör.

 

26/9: +$128 7h

 

BR: $2274

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sammanlagt spelat 3h 5min idag och ligger +$16. Senast sessionen jag spelade så var jag väldigt okoncentrerad. Det är ett bra sätt att ge bort pengar. Nu kom jag undan utan några större förluster, men måste skärpa mig nu när jag återupptar spelet. Party är det som gäller nu. Tidigare under dagen har jag bara spelat på prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1h 10min spelade idag och jag har väl dubblat upp ca en miljon shortstacks. Fått en rejäl dos av utdragningar, men även händer där jag ställt med TPTK och shortstacken hittat settet eller förlorat coinflips preflop. Kanske låter bitter.. Det är jag också! ;) Skämt åsido så är det ju så det är ibland, men visst hade jag sett fram emot att hitta ett rejält plus på prima igen.

 

Trots detta så är jag bara -$23 och har spelat bra tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du upp och känna på 0.5/1 när du har $3000 i BR eller ?

 

Har du nån gång haft nån riktigt dålig dag ? (då menar jag inte förlorat $20 eller nått sånt :D)

 

Började med $29 på ett nytt konto i förrgår på unibet, har spelat lite 0.05/0.10 och har nu typ $120, (förlorade dock typ $25 på fotboll igår)

Satt du och lirade på 0.05/0.10 ända tills du hade $600 ?

Funderar redan nu på att gå upp till 0.1/0.2.. :)

 

Lycka till idag! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...