Gå till innehåll

FiskNils lirar igen!

FiskNils

Recommended Posts

Fold utan read?

- sashaban5 sitting in seat 2 with $8.65

- triger1 sitting in seat 3 with $33.75

- Hero sitting in seat 4 with $64.35 [Dealer]

- booyah81 sitting in seat 5 with $46.25

- SickStack99 sitting in seat 6 with $48.75

booyah81 posted the small blind - $0.25

SickStack99 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Hero: Jack of Clubs, Jack of Spades

sashaban5 called - $0.50

triger1 raised - $5.00

Hero folded

booyah81 folded

SickStack99 folded

sashaban5 folded

triger1 mucks:

triger1 wins $6.25 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 377
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har nu spelat 3h 35 minuter hittills idag och ligger +$74. Får se om jag orkar spela mer. Måste piggna till lite grann i så fall. Dopa sig med cola kanske skulle funka.. Spelade inte speciellt bra nu sista sessionen pga tröttheten. Att jag sen tittar på fotbollen samtidigt gör knappast koncentrationen bättre.

I övrigt känns det dock som att jag är på väg att växa in i NL50-spelet. $50 känns inte längre som speciellt mycket. En förutsättning för att våga spela ut ordentligt. Sen så är det naturligtvis en miljon saker i spelet som jag kan göra bättre..

Länk till kommentar

Kul att du har hittat ditt spel nu, keep it up! Hur många bord kör du samtidigt? Antar att du får många bananer sålda också när du spelar så mycket. 8-)

Spelar bara 3 bord samtidigt än så länge. Och jag har bananavtal, men har inte tagit alla prima bonusar än så ska jobba in dom först. Vad får man annars i bananförsäljning/bordstimme på NL50?

Känner en bättre trygghet i mitt spel nu och försöker hela tiden spela rätt. Och förlorar jag en pott så funderar jag på vad jag kan göra annorlunda istället för att sura. Kanske inte blir lika lätt att göra det sen när motgångarna kommer, men jag ska försöka även då.

Tog en kortsession på 45 min nu och plussade $76.

Länk till kommentar

Vet inte vad jag tänker här. Sätter honom liksom på tvåpar. Billig showdown är ju drömmen för honom..

- finnsbo sitting in seat 1 with $36.73

- Hero sitting in seat 2 with $48.00

- Ordf sitting in seat 3 with $41.50 [Dealer]

- nohend sitting in seat 5 with $37.40

nohend posted the small blind - $0.25

finnsbo posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Hero: Ace of Spades, 5 of Spades

Hero raised - $2.00

Ordf called - $2.00

nohend folded

finnsbo folded

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, Ace of Hearts, 8 of Spades

Hero bet - $3.00

Ordf called - $3.00

** Dealing the turn: Queen of Spades

Hero bet - $6.00

Ordf raised - $12.00

Hero called - $12.00

** Dealing the river: 9 of Spades

Hero checked

Ordf checked

Hero shows: Ace of Spades, 5 of Spades

Ordf mucks:

Hero wins $33.05 from the main pot

Länk till kommentar

Har spelat en timme och hamnade på lite plus iaf, +$22. Men så dålig spelare som jag mötte nu så hade jag hoppats på bättre. Blev bortspelad på rivern i en hand. Postar den här så får vi se vad ni säger om den. Jag gör ju mitt misstag på turn. Vet inte varför jag inte fortsätter ösa där. Passivitet=problem, borde ju ha lärt mig det nu..

- blabben sitting in seat 1 with $19.84

- Hero sitting in seat 2 with $54.05 [Dealer]

- majkki sitting in seat 4 with $5.26 [sitting out]

- Matsrn sitting in seat 5 with $74.84

Matsrn posted the small blind - $0.25

blabben posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Hero: 10 of Clubs, Queen of Clubs

Hero raised - $2.00

Matsrn called - $2.00

blabben called - $2.00

** Dealing the flop: Queen of Diamonds, 6 of Hearts, 7 of Spades

Matsrn checked

blabben checked

Hero bet - $4.00

Matsrn called - $4.00

blabben folded

** Dealing the turn: 3 of Hearts

Matsrn checked

Hero checked

** Dealing the river: 10 of Spades

Matsrn bet - $5.00

Hero raised - $10.00

Matsrn raised - $20.00

Hero folded

Matsrn shows: 7 of Diamonds, 10 of Diamonds

Matsrn wins $43.00 from the main pot

Länk till kommentar

Absolut inget fel att checka turn. Dock fattar jag inte hur du kan lägga på river. Även om du tror dig vara slagen måste du tänka på att du inte behöver vinna mer än typ var fjärde gång eller nåt för att syn ska vara +EV.

Sant att jag borde syna river, även fast jag känner mig slagen.. Oddsen är för fina för att lägga.

Kan du utveckla varför du tycker att det är ok att checka turn? Fördelen som jag ser det är att man kan få betalt på rivern av en hand som hade slängt på turn och att man får billig showdown mot Q med bättre kicker. Nackdelen att man inte spelar så här med en starkare hand och därför kan bli förutsägbar och att man kan bli utdragen.

Kanske glömde nåt nu. Lirar samtidigt så blir lite mycket i skallen.. :)

Länk till kommentar

Kan du utveckla varför du tycker att det är ok att checka turn? Fördelen som jag ser det är att man kan få betalt på rivern av en hand som hade slängt på turn och att man får billig showdown mot Q med bättre kicker. Nackdelen att man inte spelar så här med en starkare hand och därför kan bli förutsägbar och att man kan bli utdragen.

Med en bet på turn får du inte betalt av så mycket annat än händer som slår dig. Att du ger gratiskort vägs upp av det faktum att du får en billig showdown med en ok hand och dessutom slipper ge fi möjligheten att bluffa bort dig på turn. Det finns inte så mycket sannolika drag, så det är inte så farligt med gratiskort här.

Länk till kommentar

Snart $0.5/$1 för dig ju =)

Hehe.. Lugn nu.. ;)

Ligger back idag efter att ha tappat ett inköp med träffad AK mot set. Handen var knappast optimalt av mig. Ska posta den sen.

Får se hur jag klarar av att hantera en motgång i början av dagen. Det här med att titta på spelet och inte resultatet är extra viktigt nu.

Länk till kommentar

Snart $0.5/$1 för dig ju =)

Hehe.. Lugn nu.. ;)

Ligger back idag efter att ha tappat ett inköp med träffad AK mot set. Handen var knappast optimalt av mig. Ska posta den sen.

Får se hur jag klarar av att hantera en motgång i början av dagen. Det här med att titta på spelet och inte resultatet är extra viktigt nu.

Är du tiltad efter att ha backat ett inköp så bör du verkligen träna på att hantera swings. Man bör klara av att backa 5-6 inköp utan att tilta sönder. Själv klarar jag det inte än iaf men tränar på det. :)

Länk till kommentar

Är du tiltad efter att ha backat ett inköp så bör du verkligen träna på att hantera swings. Man bör klara av att backa 5-6 inköp utan att tilta sönder. Själv klarar jag det inte än iaf men tränar på det. :)

Tiltad blir jag ju inte av ett inköp. Men däremot behöver jag lära mig att få bort resultatfixeringen. Målet är ju att aldrig tilta och vara helt oberörd av resultatet och bara tänka på att spela rätt. -$47 på en timme blev det till slut.

Här är AK-handen som jag torskade ett inköp på mot set. Jag har inte hunnit sätta nån slask-image när denna handen utspelas. Kom med synpunkter på hur den bör spelas!

- PeterG sitting in seat 1 with $50.00

- Hero sitting in seat 2 with $49.39

- Mmmh sitting in seat 3 with $61.59

- Dizymann sitting in seat 4 with $16.72

- Damar sitting in seat 5 with $5.98 [Dealer]

- aOoj sitting in seat 6 with $46.42

aOoj posted the small blind - $0.25

PeterG posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Hero: King of Clubs, Ace of Spades

Hero raised - $2.00

Mmmh called - $2.00

Dizymann folded

Damar folded

aOoj folded

PeterG folded

** Dealing the flop: Ace of Diamonds, 4 of Spades, 8 of Diamonds

Hero bet - $4.00

Mmmh raised - $8.00

Hero called - $8.00

** Dealing the turn: 7 of Spades

Hero checked

Mmmh bet - $6.00

Hero raised - $18.00

Mmmh went all-in - $45.59

Hero went all-in - $21.39

** Dealing the river: King of Spades

Hero shows: King of Clubs, Ace of Spades

Mmmh shows: 4 of Hearts, 4 of Clubs

Mmmh wins $96.53 from the main pot

Länk till kommentar

Felet du gör med handen är att du bara synar hans miniraise på floppen och sen checkar turn. Lägger han ut en skaplig bet då på turn så vet du inte vart du har honom.

Din hand är så stark där på floppen så jag tycker du ska re-raisa honom till 16-18 någonstans. Ställer han då så får du börja fundera. Ur position kan du i alla fall inte spela som du gör för då blir det väldigt svårt att få reda på vad han kan ha för hand innan du blivit potcomittad.

Länk till kommentar

Orkar inte spela mer nu så jag nöjer mig så här för dagen. 3h 20min har jag iaf spelat idag. Lyckades jobba igen det lilla minuset jag hade och slutade $7 upp.

Eventuellt blir det spelfri dag imorgon, men hur stor chans är det egentligen att jag håller mig borta från borden en söndag.. :) Vi får se..

23/9: +$7 3h 20min

BR: $1937

Länk till kommentar

Det blev ledigt för mig igår. Jag tror att det kan vara bra att koppla bort pokern nån dag i veckan iaf.

Men nu är spelet igång igen. Spelade 1h 35min och det var ganska segt i början, men sen blev borden lite lösare och jag hittade några bra träffar som gav mig ett plus på $67 till slut.

Break nu, sen mer spel..

Länk till kommentar