Gå till innehåll

FiskNils lirar igen!


FiskNils

Recommended Posts

Haft en dåligt session på 40 minuter. Dåligt rent resultatmässigt, spelet är jag nöjd med. Hamnade i många såna situationer där jag "vet" att jag är slagen och det rätta är att slänga, men där man om man är lite i obalans hittar synen och förlorar ännu mer.

 

Ett bra exempel var när jag höjde pre med KQ, får två syner. Floppen kommer KQ8 jag bettar ut och får en syn. Turn 2, jag bettar ut och får syn. Tror JT är väldigt trolig hand för fi som jag inte har nån tomteread på.

River kommer 9 och jag betar halv pott och blir höjd allin. Har halva stacken i potten och är bra sugen på syn. Men hittar folden. Som jag ser det så kan inte fi spela så med annat än JT eller möjligen 88. Men som sagt så kan jag absolut hitta synen där om jag är i obalans.

 

 

Får se om jag spelar mer idag. Kanske går ner och spelar lite NL20 "för skojs skull" om jag inte har nåt annat att göra. Jag ska försöka ta steget upp till NL50 i lagom takt och inte spela för många timmar där varje dag. Sätter ingen gräns utan känner efter från dag till dag. Hade jag tappat två inköp på NL20 så hade det inte berört mig alls, men på NL50 känns det faktiskt. Får hoppas att jag vänjer mig med tiden! :)

 

20/8: +$122 3h 40min

 

BR: $1608

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 377
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spyse: Lite hemligt tyvärr. Har inte lust att bjuda folk på read helt gratis. ;)

 

Har spelat 1,5h idag. Klienten strular hela tiden. Började dåligt och jag förlorade ett par stora potter, men jobbade mig tillbaka ganksa snabbt. Slutade dock -$16.

 

Får hoppas att maskineriet fungerar bättre sen och att det är lte mer action på borden. Kanske inte är så bra värde att spela mitt på dagen egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig pokerdag idag. Ligger -$39 efter 2h 40 minuters spel. Inte mycket som går min väg, men så är det ibland.. Har spelat lite mer aggressivt nu på kvällen och jag tror att jag måste det för att få betalt. Men nu när jag inte har träffat så bra så har det inte gett nåt resultat.

 

 

Hamnade i ganksa många kluriga situationer idag. Här är en av dom..

Vad gör jag här? Har uppfattat fi som ganska tight.

 

 

- toukkis sitting in seat 1 with $58.51

- 2EZ4U sitting in seat 2 with $57.50

- Milksnatcher sitting in seat 3 with $48.27

- pemiem sitting in seat 4 with $33.05 [Dealer]

- cisco2500 sitting in seat 5 with $63.28

- Hero sitting in seat 6 with $58.67

 

cisco2500 posted the small blind - $0.25

Hero posted the big blind - $0.50

Milksnatcher posted to play - $0.50

 

** Dealing card to Hero: King of Spades, Ace of Diamonds

toukkis folded

2EZ4U folded

Milksnatcher checked

pemiem folded

cisco2500 called - $0.50

Hero bet - $2.25

Milksnatcher folded

cisco2500 called - $2.25

 

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 3 of Hearts, 4 of Hearts

cisco2500 checked

Hero bet - $3.00

cisco2500 called - $3.00

 

** Dealing the turn: Ace of Spades

cisco2500 checked

Hero bet - $6.00

cisco2500 raised - $12.00

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spyse: Lite hemligt tyvärr. Har inte lust att bjuda folk på read helt gratis. ;)

 

Har spelat 1,5h idag. Klienten strular hela tiden. Började dåligt och jag förlorade ett par stora potter, men jobbade mig tillbaka ganksa snabbt. Slutade dock -$16.

 

Får hoppas att maskineriet fungerar bättre sen och att det är lte mer action på borden. Kanske inte är så bra värde att spela mitt på dagen egentligen.

 

Synd då det mest utvecklande som jag kan komma på är råd från folk som spelat mot mig och som på så sätt kan se mitt spel ur fi:s perspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft min sämsta pokersession på länge nu. -$106 blev resultatet på 55 minuters spel. Hade två händer som utgjorde backet. I båda händerna hade jag KK.

 

Hand 1 synade jag bara på knappen mot fi som hade höjt. Floppen kommer 776. Han bettar ut och jag synar bara bakom. Tror självklart att jag har bästa handen. Enda handen jag är rädd för är AA. Sen kommer turn J. Han betar ut och jag höjer honom. Han ställer in och jag synar. Har halva stacken inne redan. Minns inte riverkortet, men fi hade iaf 97.

Får skylla mig själv som slowspelar KK.

 

Hand 2 har jag alltså också KK. Sitter i small blind. CO höjer till $2, jag raisar till $5, fi reraisar till $14, jag trycker in och fi synar med AA.

 

Två inköp är ju inte mycket egentligen, men spelar inte mer NL50 idag iaf. Blir lite NL25 istället. Men sen kommer jag jobba vidare på NL50. Ska inte ge upp! Går jag under $1400 så grindar jag bara upp till $1500 och försöker på nytt. För eller senare ska jag vara mogen för permanent uppflytt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte spela lite till på NL25, men jag var för trött så det är lika bra att ge sig innan backet blir ännu större. -$108 på cash game och -$11 för turneringsinköp, där jag åkte efter att ha ställt med A9, fick syn av KQ och han klonkade triss i damer. Hade jag vunnit den hade jag varit bra med. Men det är inte min dag idag tyvärr..

 

22/8: -$119 1h 15min

 

 

BR: $1450

 

 

Har alltså ett inköp kvar på NL50 innan jag vänder ner till NL25. Får hoppas på lite flyt imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering av dagen: Började spela lite NL25 fullring när jag pysslae med annat samtidigt. Spelade ca 2h och plussade $17. Sen spelade jag lite mer seriöst på NL50 i 2h 10min och plussade $18. Väldig action på borden idag. Tyvärr sviktade min disciplin lite grann, annars hade jag nått ett bättre resultat.

 

Jag har iaf börjat tappa respekten för de större inköpen och det är en viktig del för att bli stabil på NL50. Tycker också att det är stor skillnad på vilket nätverk man spelar NL50 på så eventuellt så anpassar jag nivån efter vilket nätverk jag spelar på. Försöker att alltid spela mot nån bonus så det blir lite olika nätverk.

 

 

23/8: +$35 4h 5min

 

BR: $1485

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade $85 på NL50 på 25 minuters spel. Spelade så otroligt dåligt, helt utan tålamod. Jag har inte alls samma disciplin på NL50 av nån anledning.

Riktigt dåligt. Går ner nu till NL20 ett tag igen. Ska plussa några hundra $ där innan jag försöker på NL50 igen och då blir nyckelordet disciplin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska redogöra för mina tankar när jag lägger färgen. Jag höjer på knappen före floppen. Kan alltså ha i princip vad som helst.

 

Min syn på floppen luktar väl färgdrag eller kanske trissen. Han borde alltså bli livrädd när färgen kommer om han sitter med överpar. Vad ska han slå? Han betar ut ungefär pott rakt in i mig. Tyder ju på att han inte oroar sig för färgen. Min slutsats blir då att han med stor sannolikhet slår en låg färg.

 

Kanske överskattar jag NL20-spelaren, men har förlorat några stora potter med färg mot högre färg senaste dagarna så det kanske har påverkat mig.

 

Stor överskattning av NL20-spelaren skulle jag säga :) Och särskilt med tanke på färgstegedraget så hade jag inte tvekat att ställa. Men jag ställer ju iofs med näst högsta färgdraget :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det några dagar sen jag skrev här. Mest p g a slöhet för poker har jag spelat, men tyvärr har det gått riktigt genomuselt.

Min bankrull är nu nere på $1345 så nu är det bara att börja jobba igen och ta mig upp över $1500. Fortsätter mina dåliga resultat så kan det bli aktuellt att ta några pokerfria dagar för att få suget tillbaka igen.

 

På började en session för ca en kvart sen och är redan back $25. Får hoppas att det vänder och att jag kan få vinna min första stora pott på ett par dagar snart! Sitter och spelar full ring nu för att testa nåt nytt och det är så otroligt dålig action. Men det värsta är att det är likadant på SH-borden. Längesen jag spelade på så tighta NL$25-bord. Bonustiderna på partynätverket kanske är förklaringen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kör vi igen! Av nån anledning så är suget efter poker tillbaka. Raset efter mitt försök på NL50 sög energi och jag tror att det har gjort att jag varit oinspirerad och då och spelat som kratta.

 

Men nu har jag fått tillbaka energin känns det som. Riktgt laddad!

BR nere på $1309, men nu ska den växa igen.. :)

 

Måste också jobba mer aktivt på att förbättra mitt spel genom att läsa och analysera mitt pokerspel och andras pokerspel.

 

Nu när skolan har börjat igen så har jag inte lika mycket tid, men den tid jag lägger ner ska det vara kvalité på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31/8: +$63 2h 35min

 

BR: $1385

 

 

Äntligen en riktig plusdag igen! Hoppas det rullar på nu. Tyvärr har jag lite problem att få ut HH:s på den siten jag spelat på senaste tiden. Men imorgon byter jag så då ska jag plocka ut några HH:s och posta så jag kan få lite hjälp med spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dags att börja skriva igen, var ju ett tag sen nu. Jag har haft väldigt mycket att göra av olika anledningar, men nu ska jag få mer tid till pokern igen! Har haft en liten badstreak nu under början av spetember. Känns som jag blir utdragen hela tiden, men så är det väl ibland.

 

2 timmars spel har jag hunnit med hittills idag och jag har väl tyckt att det gått ganska bra, men sen kollar jag resultet och ligger då +$4..

Så segt som det varit senaste tiden. Men men, ska försöka att inte klaga mer nu utan ta tag i spelet och framförallt få rulle för NL$50 igen!

Just idetta nu så ligger min BR på $1424. Nu lägger jag i turbon och sätter fart mot $1500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har verkligen sjukt på självdisiplin, hade jag med velat ha.. Du kommer säkert bli en riktigt bra pokerspelare med det tålamodet och disiplinen du har! har en del att lära av dig! =)

 

Bra pokerspelare vetifan, men förhoppningsvis inte en gul pokerspelare.. :) Ska köra igång en session nu och försöka plocka ut nån intressant hand att lägga upp så ni får en uppfattning om mitt spel och kanske kan hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann spela fem minuter innan prima började haka sig och det gick inte att spela mer. KOM IGEN NU PRIMA!!! Men en intressant hand hann jag spela. Har QQ i big blind och gör gör världens fiskigast reraise preflop så det är rätt åt mig att jag hamnar i knipa. Satt och försökte få upp massa andra bord så jag fick tidsbrist och det blev bara miniraise.

 

Hade precis satt mig och har ingen koll alls på bordet. Syn hela vägen och all in på rivern. Då känns det som att han antingen haft mig slagen hela vägen eller hittat klonken med AK. Sen kanske det finns tillfällen där jag blir bluffad här , men knappast tillräckligt ofta för att jag ska kunna hitta synen väl?

 

Såga gärna om ni tycker annorlunda, men motivera också!

 

 

 

- Durk2000 sitting in seat 1 with $23.26

- backs sitting in seat 2 with $34.78

- pichpich sitting in seat 3 with $12.50

- crispyduck sitting in seat 4 with $5.32 [Dealer]

- KOOKen sitting in seat 5 with $15.67

- Hero sitting in seat 6 with $19.80

 

KOOKen posted the small blind - $0.10

Hero posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to Hero: Queen of Clubs, Queen of Hearts

Durk2000 folded

backs folded

pichpich folded

crispyduck called - $0.20

KOOKen raised - $0.77

Hero raised - $1.34

crispyduck folded

KOOKen called - $1.34

 

** Dealing the flop: 5 of Clubs, 10 of Hearts, 2 of Spades

KOOKen checked

Hero bet - $2.00

KOOKen called - $2.00

 

** Dealing the turn: 7 of Hearts

KOOKen checked

Hero bet - $3.50

KOOKen called - $3.50

 

** Dealing the river: King of Hearts

KOOKen went all-in - $8.93

Hero folded

KOOKen mucks:

KOOKen wins $22.51 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand som visar hur pokerlivet är för mig just nu. Men han har ju inte ens nötterna den här gången.. Lite uppförsbacke just nu, men bara att gno på. Längesen jag hade en session där jag plussade mer än ett inköp. Längtar efter det.. :(

 

 

- Dumsnut sitting in seat 1 with $13.10

- HanSoloAB sitting in seat 2 with $5.30

- crazypal sitting in seat 3 with $8.49

- Valliam sitting in seat 4 with $23.00

- mortenry sitting in seat 5 with $23.94 [Dealer]

-Hero sitting in seat 6 with $19.20

 

Hero posted the small blind - $0.10

Dumsnut posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to Hero: 10 of Spades, 10 of Clubs

HanSoloAB called - $0.20

crazypal folded

Valliam folded

mortenry raised - $0.40

Hero called - $0.40

Dumsnut called - $0.40

HanSoloAB called - $0.40

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, 6 of Clubs, 10 of Hearts

Hero bet - $1.30

Dumsnut called - $1.30

HanSoloAB folded

mortenry folded

 

** Dealing the turn: Jack of Spades

Hero bet - $3.00

Dumsnut called - $3.00

 

** Dealing the river: 4 of Clubs

Hero bet - $5.00

Dumsnut went all-in - $8.60

Hero called - $8.60

Dumsnut shows: 8 of Hearts, 5 of Clubs

Hero mucks:

Dumsnut wins $27.10 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla pokergudar, skona mig! Nötfärg mot straightflush. Jag som trodde att jag äntligen hade klonkat. Men jag är inte det minsta tiltad även om det kan verka så på allt mitt whine. Ett förlorat inköp på den här nivån rör mig inte det minsta, men jag vill ju upp till NL50 och tänker inte tumma på mina BR-regler för att komma dit så därför är det lite tråkigt att jag har lite otur för tillfället.

 

Tycker ni att jag gör nåt fel på nån gata i nån hand så hojta till!

 

- Putte007 sitting in seat 1 with $15.03

- Hero sitting in seat 2 with $40.45

- klompen_sin sitting in seat 3 with $19.80

- Gigawolf2 sitting in seat 4 with $20.70 [Dealer]

- Markieboy sitting in seat 5 with $26.30

- Harprit sitting in seat 6 with $15.05

 

Markieboy posted the small blind - $0.10

Harprit posted the big blind - $0.20

klompen_sin posted to play - $0.20

 

** Dealing card to Hero: 10 of Diamonds, Ace of Clubs

Putte007 folded

Hero raised - $0.80

klompen_sin called - $0.80

Gigawolf2 folded

Markieboy called - $0.80

Harprit called - $0.80

 

** Dealing the flop: 6 of Spades, 9 of Clubs, 10 of Clubs

Markieboy checked

Harprit bet - $1.00

Hero raised - $3.00

klompen_sin folded

Markieboy called - $3.00

Harprit called - $3.00

 

** Dealing the turn: 5 of Clubs

Markieboy checked

Harprit bet - $2.80

Hero called - $2.80

Markieboy raised - $5.60

Harprit folded

Hero called - $5.60

 

** Dealing the river: Jack of Clubs

Markieboy bet - $2.40

Hero raised - $10.00

Markieboy went all-in - $14.60

Hero called - $17.00

Markieboy shows: Queen of Clubs, 8 of Clubs

Hero mucks: 10 of Diamonds, Ace of Clubs

Hero:

Markieboy wins $59.90 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand som visar hur pokerlivet är för mig just nu. Men han har ju inte ens nötterna den här gången.. Lite uppförsbacke just nu, men bara att gno på. Längesen jag hade en session där jag plussade mer än ett inköp. Längtar efter det.. :(

 

 

- Dumsnut sitting in seat 1 with $13.10

- HanSoloAB sitting in seat 2 with $5.30

- crazypal sitting in seat 3 with $8.49

- Valliam sitting in seat 4 with $23.00

- mortenry sitting in seat 5 with $23.94 [Dealer]

-Hero sitting in seat 6 with $19.20

 

Hero posted the small blind - $0.10

Dumsnut posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to Hero: 10 of Spades, 10 of Clubs

HanSoloAB called - $0.20

crazypal folded

Valliam folded

mortenry raised - $0.40

Hero called - $0.40

Dumsnut called - $0.40

HanSoloAB called - $0.40

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, 6 of Clubs, 10 of Hearts

Hero bet - $1.30

Dumsnut called - $1.30

HanSoloAB folded

mortenry folded

 

** Dealing the turn: Jack of Spades

Hero bet - $3.00

Dumsnut called - $3.00

 

** Dealing the river: 4 of Clubs

Hero bet - $5.00

Dumsnut went all-in - $8.60

Hero called - $8.60

Dumsnut shows: 8 of Hearts, 5 of Clubs

Hero mucks:

Dumsnut wins $27.10 from the main pot

 

Varför slår du inte om med 1010?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...