FiskNils Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 +$27 efter 1,5h. Spelet kändes stabilt och jag har inte snott några hela inköp, utan det är relativt små potter hela tiden. Kanske borde försöka hitta nån turnering att lira idag. Ska spana lite om det finns nån som passar.. Citera
FiskNils Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Stänger igen butik för idag nu. Fick dubbla upp med nötkåk mot lägre kåk i slutet så det blev helt okej dag såväl resultatmässigt som spelmässigt. Nu blir det Poker på femman. Ska bli grymt kul att se! 19/11 CG: +$77 3h 10min BR: $1416 T-BR: $209 Citera
FiskNils Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Postad 20 November , 2006 2h spelade idag och det har varit mycket upp och ner. Nu senaste session började hur bra som helst, men blev jag utdragen av set när jag hade nötstegen. Hade jag tagit den potten hade jag haft ett rejält plus och då hade resultatet sett snyggt ut. Läser just nu om hur man ska vara neutral i sina känslor när man spelar poker och att man tänker alldeles för kortsiktigt. Set vs nötstege-handen är ett bra exempel. Den gör stor skillnad i det korta loppet (sett över dagen t.ex). Men i det långa loppet är den obetylig. Det som kan få den att förstöra det långa loppet är om jag låter den rubba mina känslor och börjar spelar sämre osv. Mitt mål är att bli helt neutral inför hur korten faller och istället bara försöka spela rätt. Spelar jag fel så är det heller ingen katastrof, utan ett tillfälle att förbättra mitt spel genom att analysera vad jag gjorde fel. Kan ju säga att jag har en bit kvar till mitt mål, men jag har lärt mig mycket genom att läsa om de här sakerna. Mycket intressant! Just det, -$9 ligger jag idag.. Citera
FiskNils Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Postad 20 November , 2006 Blev lite spel på party nu då jag ska jobba hem en bonus där. Ingen höjdare direkt. Tilt på att uppkopplingen kunde försvinna på ett bord medan de andra fungerade hur bra som helst. Har aldrig varit med om det förut på party och hoppas jag slipper det i fortsättningen. Har alltid gillar party förut, men nu när amerikanerna är borta så kändes det inte som gamla goda party längre. Men jag kanske är färgad av att korten inte föll min väg. -$63 idag hittills. Får se om det blir nåt mer spel sen. Citera
FiskNils Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Postad 21 November , 2006 Det blev inget mer spel igår. Summerar gårdagens reultat nedan. Sen har jag beslutat att jag tar turneringsrullen och inkluderar den i vanliga rullen. Jag kommer nog inte spela så många turneringar eftersom jag har svårt att sitta framför datorn 4-5 timmar i sträck. Blir bara så seg av det.. Dagens lir då..? Jo det flyter på ganska bra. Träffat många set idag. Aalltid trevligt! Knappa $100 plus so far. Men ska nog spela lite party sen så då ska man nog kunna hitta backet.. 20/11: -$63 3h 10min BR: $1556 ($203 från turneringsrullen adderad) Citera
FiskNils Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Postad 21 November , 2006 Tydligen gick det att plussa på party även utan jänkare! Iaf lite grann.. Slutar dagen $129 upp totalt. Spelet har varit helt okej, men framför allt så har jag träffat bra. Kände lite på att spela 5 bord istället för mina 4 som jag normalt spelar. Tror nog att jag kan klara att spela 5 bord framöver så länge jag inte pysslar med nåt samtidigt. Problemet är att jag undviker dom marginella händerna som ger mig lite mer LAG-image, men det är väl ren slöhet att jag inte spelar dom vid 5-bordsgind också. 21/11: +$129 4h 5min BR: $1685 Citera
FiskNils Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Postad 22 November , 2006 Har haft en ganska jobbig session nu. Två stora potter där både jag och fi har haft topparet, men jag har haft bättre kicker. Fi träffade dock tvåparet med KJ mot min AK och KQ. -$76 blev det. Ingen större fara och ett av mina mål är att ta förluster utan att lägga känslor i det. Jag har blivit mycket bättre på det måste jag säga och det känns viktigt. För vem vill må dåligt av nåt som ska vara roligt och som man gör frivilligt..? Kör vidare senare och hoppas på lite flyt då! Citera
tobjoern Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Det är rätt smart de du säger, inte försöka blanda in känslor.. Man lär sig mycket om dig.. Spelar du mot någon bonus på party nu eller? ha de Citera
FiskNils Postad 23 November , 2006 Författare Rapport Postad 23 November , 2006 Det är rätt smart de du säger, inte försöka blanda in känslor.. Man lär sig mycket om dig.. Spelar du mot någon bonus på party nu eller? ha de Fick en $75-reload på party, men det tar ju inte många timmar att spela in den. Fortfarande mest tain som gäller. Det där med psykologin är väldigt viktigt tycker jag. Titta bara bland dagböckerna på pf så ser man att många måste ta paus eller t.om. lägga av för att dom mår dåligt när resultaten varit dåliga under en period. 22/11: -$70 2h 45min BR: $1615 Citera
FiskNils Postad 23 November , 2006 Författare Rapport Postad 23 November , 2006 Har det ganska jobbigt idag. Inte nåt jätteback, men tappar hela tiden för att sen dubbla och komma breakeven. Sen likadant igen och igen. Hela tiden i uppförsbacke så att säga.. En jobbig grej hände nyss på party. Jag har nyss dubblat mot fi med AA mot TT all in preflop när denna handen kommer. Skulle nog inte gjort det här spelet utan read. Han har ju hyfsat med outs också så alltför besviken ska jag inte vara. Total number of players : 6 Seat 1: Hero ( $107.30) Seat 2: fcumok ( $45.10) Seat 3: skarch ( $92.40) Seat 4: kuper99999 ( $47.35) Seat 5: peppso ( $55.20) Seat 6: xMaverick47x ( $45) kuper99999 posts small blind (0.25) peppso posts big blind (0.50) ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ Js, Jh ] xMaverick47x folds. Hero raises (2) to 2 fcumok calls (2) skarch folds. kuper99999 folds. peppso calls (1.50) ** Dealing Flop ** : [ 4d, 8h, 5s ] peppso checks. Hero bets (5) fcumok raises (10) to 10 peppso folds. Hero raises (100.30) to 105.30 Hero is all-In. fcumok calls (33.10) fcumok is all-In. ** Dealing Turn ** : [ 7d ] ** Dealing River ** : [ Tc ] Creating Main Pot with $89.45 with fcumok Creating Side Pot 1 with $62.20 with Hero ** Summary ** Main Pot: $89.45 | Side Pot 1: $62.20 | Rake: $3 Board: [ 4d 8h 5s 7d Tc ] Hero balance $62.20, bet $107.30, collected $62.20, lost -$45.10 [ Js Jh ] [ a pair of Jacks -- Js,Jh,Tc,8h,7d ] fcumok balance $89.45, bet $45.10, collected $89.45, net +$44.35 [ 7c 8c ] [ two pairs, Eights and Sevens -- Tc,8c,8h,7c,7d ] skarch balance $92.40, didn't bet (folded) kuper99999 balance $47.10, lost $0.25 (folded) peppso balance $53.20, lost $2 (folded) xMaverick47x balance $45, didn't bet (folded) Citera
FiskNils Postad 24 November , 2006 Författare Rapport Postad 24 November , 2006 Slänger bara in resultatuppdatering från igår och idag. Sammanfattningsvis kan jag säga att gårdagen var jobbig hela vägen medan det idag har varit hur skönt flyt som helst. Träffat riktigt bra och dessutom fått betalt! 23/11: -$19 3h 5min 24/11: +$229 2h 15min BR: $1825 Citera
tobjoern Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 gött! =) 4+ inköp är inte fel =) Citera
FiskNils Postad 26 November , 2006 Författare Rapport Postad 26 November , 2006 Helt okej spel idag också. Lite lösare spel på lördagar än vanligt på tain och så länge det är passivt så är det inga problem. Inte ofta jag spelar lördagskvällar tyvärr.. 25/11: +$65 3h BR: $1890 Citera
FiskNils Postad 26 November , 2006 Författare Rapport Postad 26 November , 2006 Oj så kall jag verkar vara idag. Har inte varit inblandad i några större potter, men är ändå $66 back efter knappa timmens spel. 30 min av dessa var på party och där funkar det inte alls för mig numera. Kanske är det bäst att hålla sig till samma sida när motståndarnas spelstil skiljer sig. Eller jag har nog inte spelat tillräckligt mycket på nya party för att kunna dra några slutsatser.. Mer spel senare hoppas jag! Citera
FiskNils Postad 26 November , 2006 Författare Rapport Postad 26 November , 2006 Blev inte så mycket spel idag. Alldeles för trött och degig för det. Hoppas bli frisk snart så man får lite enegi igen.. 26/11: -$96 1h 40min BR: $1794 Citera
FiskNils Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Postad 1 December , 2006 Tilt när man skriver ett hyfsat långt inlägg och det sedan blir raderat. Orkar inte skriva om det nu. Lägger in resultatet från veckan nu bara så blir det några rader senare istället.. 27/11: -$46 25min 30/11: +$181 5h 5min BR: $1929 Citera
FiskNils Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Postad 1 December , 2006 Spelet idag kan sammanfattas med ner, upp, ner.. Var på väg mot ett fint plus, men blev sedan raisad flera gånger om med överpar på floppen och det brukar innebära starka händer hos fi. Utan read så la jag i dom lägena. Kanske spelade jag dessa händer för vekt, men jag vill samtidigt inte överspela mina höga pockets. Om jag tittar tillbaka på november så plussade jag ca $850 på spelet och det är jag klart nöjd med. Tillsammans med mina tidigare resultat så kan jag nog med största säkerhet säga att jag är vinnande på NL50. En annan sak som jag är nöjd med är att jag varit bättre på att sluta innan jag blivit trött och börjat spela sämre. Så mycket mer än en timme i sträck klarar jag nog inte att spela bra än så länge. Sen tror jag att jag kommer tjäna mycket på att jobba med den psykologiska biten också som jag börjat läsa lite om under november. 1/12: +$40 4h 45min BR: $1969 Citera
Theelch Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Om jag tittar tillbaka på november så plussade jag ca $850 på spelet och det är jag klart nöjd med. Tillsammans med mina tidigare resultat så kan jag nog med största säkerhet säga att jag är vinnande på NL50. En annan sak som jag är nöjd med är att jag varit bättre på att sluta innan jag blivit trött och börjat spela sämre. Så mycket mer än en timme i sträck klarar jag nog inte att spela bra än så länge. Sen tror jag att jag kommer tjäna mycket på att jobba med den psykologiska biten också som jag börjat läsa lite om under november. Får man fråga vad det är du läser om den psykologiska biten? *nyfiken* Citera
FiskNils Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Postad 2 December , 2006 Får man fråga vad det är du läser om den psykologiska biten? *nyfiken* Håller på med Zen and the art of poker och ssen tänkte jag läsa The Psycology of poker. Det jag hunnit läsa har varit riktigt bra! Rekommenderas verkligen om du har problem att kontrollera dina känslor när du spelar.. Citera
FiskNils Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Postad 2 December , 2006 Blev till slut ett ganska fint resultat idag, men backade lite i slutet tyvärr.. Skulle egentligen inte spelat dom sista 40 minuterna, men när det inte blev nåt med krogen så tog jag en session och backade tillbaka lite från de $200 som jag var plus. Har spelat ganska mycket senaste dagarna för att hinna klart med bonusar och då har väl inte koncentration varit på topp direkt. Trots det har det blivit fina resultat så det får jag vara nöjd med. 2/12: +$133 4h 50min BR: $2102 Citera
FiskNils Postad 3 December , 2006 Författare Rapport Postad 3 December , 2006 Seg start idag. Läckte sakta, men säkert under den timmen jag spelade förut. I slutet fick jag dock vinna en stor pott när jag träffade set på turn med AA. Slutade $23 back. Nu blir det mer spel och förhoppningsvis med turen på min sida! Citera
FiskNils Postad 3 December , 2006 Författare Rapport Postad 3 December , 2006 Så crashar ladbrokes precis när jag ska plocka bort en shortstack med min triss.. Tror att det blev lite plus de 40 minuterna som jag hann spela iaf. Men nu får ladbrokes skärpa till sig så att jag kan spela klart min reload-bonus där innan den går ut vid midnatt. Ska man orka jobba lite på tain under tiden..? Citera
Theelch Postad 3 December , 2006 Rapport Postad 3 December , 2006 Får man fråga vad det är du läser om den psykologiska biten? *nyfiken* Håller på med Zen and the art of poker och ssen tänkte jag läsa The Psycology of poker. Det jag hunnit läsa har varit riktigt bra! Rekommenderas verkligen om du har problem att kontrollera dina känslor när du spelar.. Ok va coolt visste inte att det fanns böcker om sånt, även om det är klart en mkt viktig del i poker. Men jag slipper nog läsa, brukar inte tilta regelbundet, bara stortilt ibland Citera
FiskNils Postad 3 December , 2006 Författare Rapport Postad 3 December , 2006 Tills slut så kom ladbrokes igång och nu också PF. Höll ju på att bli orolig där ett tag.. Spelet idag har varit lite väl avvaktande från min sida, men det fungerar ganska bra på lösa ladbrokes. Blev några minuter på tain också när ladebrokes låg nere och imorgon går jag tillbaka dit helt och hållet igen. Känns lite tråkigt att inte spela på ladbrokes mer. Jag gillar motståndet där. Nu får man ställa om till mer aggressivt spel när jag ska tillbaka till tain igen. Har vissa funderingar på att behålla bonuspengarna den här månaden till rullen så den byggs lite snabbare. Får se om jag gör så eller ej.. 3/12: +$47 2h 55min BR: $2149 Citera
FiskNils Postad 4 December , 2006 Författare Rapport Postad 4 December , 2006 Många stora potter har jag varit inblandad i idag, både som vinnare och förlorare. Tappade t.ex två inköp mot samma kille. Dels med AK som jag fick tvåpar med på turn när fi hade floppat set med 33 och sen förlorade jag med 77 mot T8 på floppen 976 och vi hamnade all in på floppen. 77-handen finns inte ens chans att jag släpper och tvåparet måste jag nog ha read på fi för att komma undan. Nej det var nog inte mycket att göra åt faktiskt. Har också hunnit dubbla upp med fyrtal! Ett halvt inköp plus ligger jag trots allt efter 2 timmars spel. Citera
Recommended Posts