Elvis Postad 29 December , 2004 Rapport Postad 29 December , 2004 Förutsättningar: cashspel djupa stackar NL Hold'em Spelaren framför dig höjer till 4 bb (=hans standardhöjning). Du vill höja. Hur mycket höjer du till? * RP och flytt till THe - QoS * Citera
Fadeh Postad 29 December , 2004 Rapport Postad 29 December , 2004 Standard är väl runt 14BB i det läget för mig. Citera
summlan Postad 29 December , 2004 Rapport Postad 29 December , 2004 de beror lite på. jag har inget standartbet, de beror på om ja vill ha syn eller inte. och då bettar jag antingen ett belopp som ja tror att fi kommer lägga sej för om ja vill plocka potten direkt, eller ett belopp som ligger lagomt högt för att han ska syna om det är vad jag vill. men åtminstonde hade jag dubblat hans bet. ja brukar ofta titta på hur mycke det ligger i potten när ja bettar även preflop istället för att haka upp mej på 4xBB eller 10xBB alltså säg att 4 har synat innan dej på ett 1/2$ bord. så det ligger 11$ i potten redan nu då är ju ett bet på 4xbb alltså 8$ inte spec mycke med tanke på vad som ligger i potten. ja brukar försöka betta så mycke att om ja har en bra hand vill ja ha 1-2 som synar. har ja knappen och alla lagt sej kan ja bara syna å inte betta alls. har 4 synat innan kan ja betta 15-20xBB. men raisar han 4xbb reraisar jag i regel åtminstonde till 14-15xbb. är det en som aldrig lägger sej för ett bet när han själv raisat och man vet att han kan raisa på ganska dåliga händer, typ AT eller liknande så hade jag lätt bettat 25xBB om ja suttit på en monsterhand själv. de kan ju mycke väl vara en helt idiotisk taktik. va vet jag hoppas nån här tar mej i örat om så är fallet Citera
Elvis Postad 29 December , 2004 Författare Rapport Postad 29 December , 2004 Tack för (de identiska) svaren! Anledningen till att jag frågar är att jag tycker mig se en väldig variation mellan olika spelare just vad gäller storleken på deras reraise:ar. Allt ifrån såna som alltid nöjer sig med minihöjningar till maniacs som har som standard att höja till 25-30 bb. Citera
Hjort Postad 29 December , 2004 Rapport Postad 29 December , 2004 Jag försöker höja till lite under pott, 3/4-4/5 kanske. Tanken är att jag har en monsterdistribution och i stort sett inte har något emot en syn. Samt att jag ibland förstås är ute och bluffar eller drar, och då är det bra om man har mer manöverutrymme. Fast jag vet inte om jag egentligen har något standardspel vid re-raise. Citera
Stahl Postad 29 December , 2004 Rapport Postad 29 December , 2004 Höjer du mycket så ökar ju chansen att han drar en allin. Citera
NoSense Postad 29 December , 2004 Rapport Postad 29 December , 2004 Höjer du mycket så ökar ju chansen att han drar en allin. Ja precis. Många(?) tycker jag gör ett miniraise när dom stter med AA/KK. och bara HOPPAS på att bli re-raisade så dom kan gå all in preflop. Jag brukar iaf känna så, att har JAG öppnat med en höjnng,och någon minraisar mig... Så brukar jag bara bli irriterad och gå all-in bara för att "tysta" den fan. (med varierat resultat ) Citera
Stahl Postad 29 December , 2004 Rapport Postad 29 December , 2004 Borde ha lagt till att det är fruktansvärt beroende av stackstorlek. om du sitter på 200 och reraisar 50 mot en snubbe som har 100-150, så blir det nog lika väl all-in som call om han nu tror på korten, medans du nog mot en bigstack på 500 där skulle kunna bli synad istället. Citera
Recommended Posts