Gå till innehåll

Spela poker på en MAC?


mARCURY

Recommended Posts

Hej på er!

 

Jag undrar en sak då jag har införskaffat mig en bärbar mac dator. Många poker sidor stödjer ju tyvärr inte mac datorer och därför undrar jag hur ni som har mac datorer gör så att ni spelar poker på era datorer. De finns väl (gissar jag på) ett program gör att man kan spela poker på sin mac dator, någon som har lust att ge mig namnet samt berätta hur jag ska gå tillväga?

 

/tack för hälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fulltilt, betsson mfl har browser-versioner av sina klienter som är jättebra, kanske inte fullt lika många funktioner som den endladdningsbara klienten men betssons är iaf jättebra.

 

finns väl program som låter dig köra nedladdningsbara klienter via mac:en men vet ej om det är att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till macen! Bra val :)

 

Pokerroom, full tilt, pacific poker fixar mac. Sen undrar jag om inte B2B stödjer mac men det tänker jag inte ta gift på. Med nån emulator kan du säkert köra alla sajter men då tappar man ju hela grejen :) Använder själv en sleten PC för poker o lite andra saker och macen som studiodator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På följande siter kan du spela på om du har en Mac

 

Bugsys Club

Full Tilt Poker

Games Grid

B2B-nätverket

Pacific Poker

Poker Room

Betsson/FCP etc

Party Poker (de launchar sin web-client för Mac/Linux i Oktober tror jag)

 

Sen finns det en ny sida som erbjuder en web-klient i Flash också, men det var så dålig så jag har glömt bort vad den heter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
finns det några bra bärbara mac-laptos där man kan köra win xp?

Du kan köra windows på alla Intel-macar, dvs alla nya macar.

 

Bra mac-laptops? Alla macar är bra! Men om du ska multitabla rekommenderar jag Macbook Pro, 17-tummaren.

 

tilt på att alla laptops bara ska ha 1680*1050 annars hade en sån vart perfekt

 

17" på bara 3kg är ju nice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SimbaPoker.com har "riktig" pokerklient för Windows, Mac och Linux

Öppnar fullt ut i mitten av december 2006.

tills dess lite cashgames och tester...

gå till http://www.simbapoker.com, gå in under "games" och sedan download here..

 

Have fun

:P

 

verkar ju ganska värdelöst, då siten inte ens är uppe 8-)

mr. reklammakare

 

Jag satte dit en punkt för mycket... förlåt för det..Har rättat till det nu..

Sen om ni vill kalla det spam det får ni avgöra...

I vilket fall som helst finns det en fungerande pokerklient både för Windows, Mac och Linux..

Testa gärna det...sen kan ni kritisera om ni vill..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det några bra bärbara mac-laptos där man kan köra win xp?

Du kan köra windows på alla Intel-macar, dvs alla nya macar.

 

Bra mac-laptops? Alla macar är bra! Men om du ska multitabla rekommenderar jag Macbook Pro, 17-tummaren.

 

Klarar dessa mac-laptops av att köra winXP lika bra som en vanlig PC? Eller blir det ovanligt mycket strul/lagg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det några bra bärbara mac-laptos där man kan köra win xp?

Du kan köra windows på alla Intel-macar, dvs alla nya macar.

 

Bra mac-laptops? Alla macar är bra! Men om du ska multitabla rekommenderar jag Macbook Pro, 17-tummaren.

 

Klarar dessa mac-laptops av att köra winXP lika bra som en vanlig PC? Eller blir det ovanligt mycket strul/lagg?

Med Apples bootcamp kör man Windows native, så det körs lika "bra" som från en PC. (Vilket iofs är jävligt långt ifrån bra, med det är en annan diskussion. :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det några bra bärbara mac-laptos där man kan köra win xp?

Du kan köra windows på alla Intel-macar, dvs alla nya macar.

 

Bra mac-laptops? Alla macar är bra! Men om du ska multitabla rekommenderar jag Macbook Pro, 17-tummaren.

 

Klarar dessa mac-laptops av att köra winXP lika bra som en vanlig PC? Eller blir det ovanligt mycket strul/lagg?

Med Apples bootcamp kör man Windows native, så det körs lika "bra" som från en PC. (Vilket iofs är jävligt långt ifrån bra, med det är en annan diskussion. :) )

 

amen =)

 

om man avser slaska highstakes med en drink i handen på en thailändsk strand så är glossy inget du rekommenderar eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man avser slaska highstakes med en drink i handen på en thailändsk strand så är glossy inget du rekommenderar eller?

Kan tyvärr inte hjälpa dig angående detta. Jag har nämligen aldrig haft äran att vila korpgluggarna på en glossy.

 

Jag har lite funderingar på att införskaffa en MBP, och det lutar nog åt en glossy isf. Men jag befinner mig å andra sidan väldigt sällan på thailändska stränder :(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...