Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har lirat poker ett tag nu och känner att jag blir bättre och bättre för varje dag. Men ibland efter att ha förlorat en stor pott blir jag arg och kastar bort mina pengar. Detta händer inte ofta och jag har blivit bättre på att kontrollera mig, men skriver jag en pokerdagbok skulle jag inte kunna det för det skulle vara pinsamt att bertätta. Till exempel igår så satte jag in 200$ på sportingbet och spelade upp dom till 450$ på knappa timmen för att sedan förlora mot en hand jag dominerade och sedan gjorde jag allt för att busta "fisken". Och kontot tömdes snabbt. Jag tycker att jag spelade underbar poker fram till att jag blev "fiskad". Det bästa hade varit att byta bord eller helt enkelt stänga av för jag hade ju ändå 300$ kvar.

Nu ska jag i alla fall fortsätta spela på sportingbet. Det är cg Texas Holdem NL 1/2$ som gäller. Jag ska inte heller plocka ut vinsterna som jag har gjort innan. Istället ska jag bygga en bra rulle så att förluster inte känns så hårt. Jag kommer även att spela lite sat. till liveturneringar, då jg tycker det är väldigt roligt:P. Sist men inte minst så ska jag börja plugga på ekonomprogrammet i Linköping i höst, så får se hur det går att kombinera och hur mkt poker man hinner med.

Startrulle: 211.18$

Whish me luck :D