jaha Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 ** Game ID 890450263 starting - 2006-08-09 22:14:04 ** $19,000 GUARANTEE[560333]:Table 66 [Multi Table Hold 'em] (100.00|200.00 No Limit - MTT) Real Money - NoiseNKisses sitting in seat 1 with $2505.00 - Kleves sitting in seat 2 with $1970.00 - NinjaIII sitting in seat 3 with $1175.00 - rutters666 sitting in seat 4 with $4950.00 - jammer42 sitting in seat 5 with $4450.00 - pan1c sitting in seat 6 with $260.00 [Dealer] - lordalbert sitting in seat 7 with $600.00 - Loggenstein sitting in seat 8 with $5020.00 - happyninja sitting in seat 9 with $4125.00 - Nogo99 sitting in seat 10 with $1810.00 lordalbert posted the small blind - $50.00 Loggenstein posted the big blind - $100.00 ** Dealing card to happyninja: , happyninja raised - $300.00 Nogo99 raised - $500.00 NoiseNKisses folded Kleves folded NinjaIII folded rutters666 folded jammer42 folded pan1c folded lordalbert folded Loggenstein folded happyninja called - $500.00 ** Dealing the flop: , , happyninja went all-in - $3625.00 Nogo99 went all-in - $1310.00 hur gör ni här egentligen? miniraisen tyder ju på monster, oemotståndliga odds kan tyckas men vad gör man sen när floppen kommer som den gör och han har lite mer än ett pottbet kvar? går det att komma undan här någonstans om fi har AA-QQ? eller han har ej de händerna ofta nog för att man ska orka folda? Citera
Gäst Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Så här tidigt in i turneringen foldar jag AQo UTG alla dagar i veckan, kanske är för tight, men sån e jag. Hur som helst miniraisen pre tyder ju på AA-KK (kanske även QQ). Finns egentligen ingen flopp man tycker om med den här handen, men det blir som sagt svårt att komma undan pre. Det är på grund av situationer som denna jag inte spelar problemhänder UTG tidigt in. Citera
majorj Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Själv höjer jag ganska sällan med AQo där. Men hade jag gjort det hade jag spelat precis som du därefter. Handen går ju som sagt inte att komma ifrån. Citera
jaha Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 kan ju posta resultat direkt, gör ej så mycket. riktigt uselt spel av fi men jag postade mer pga jag undrar om man oftast inte ligger under här och har man väl raisat så är man väl fast helt enkelt? brukar inte heller spela AQ utg tidigt i turneringar och här kanske det fortfarande är för tidigt skede för att göra det. Nogo99 went all-in - $1310.00 Nogo99 shows: , ** Dealing the turn: ** Dealing the river: happyninja wins $3770.00 from the main pot End of game 890450263 Citera
dlinder Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Check-calla flopp för att ge honom chansen att bluffa. Citera
jaha Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Check-calla flopp för att ge honom chansen att bluffa. känns inte riktigt bra att checka en så dragvänlig flopp, i det här fallet hade jag gett gratiskort till en 11-outare... Citera
bustard Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Man undrar hur en kille som minhöjer innan floppen med K-J tänker? hjärnfis? Citera
majorj Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Man undrar hur en kille som minhöjer innan floppen med K-J tänker? hjärnfis? Den där 19K-guaranteen är väl 10$+rebuyen som går var och varannan dag? Den är nerlusad med tomtar. Citera
Stahl Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Check-calla flopp för att ge honom chansen att bluffa. känns inte riktigt bra att checka en så dragvänlig flopp, i det här fallet hade jag gett gratiskort till en 11-outare... Å andra sidan har inte en minireraisare preflop majoriteten av gångerna 11-outs på den brädan Citera
jaha Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Check-calla flopp för att ge honom chansen att bluffa. känns inte riktigt bra att checka en så dragvänlig flopp, i det här fallet hade jag gett gratiskort till en 11-outare... Å andra sidan har inte en minireraisare preflop majoriteten av gångerna 11-outs på den brädan nej skrev därför den här gången, men om han bluffar bör han väl ofta ha en hel del outs på den brädan. AK har 8st. KQ är ingen bluff och har 4outs och den lär han ju ej släppa. liksom antingen ligger jag under rejält eller så har fi många outs, eller? så därför ställa. Citera
jaha Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Man undrar hur en kille som minhöjer innan floppen med K-J tänker? hjärnfis? Den där 19K-guaranteen är väl 10$+rebuyen som går var och varannan dag? Den är nerlusad med tomtar. går varje dag och ja full med tomtar. Citera
Stahl Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 nej skrev därför den här gången, men om han bluffar bör han väl ofta ha en hel del outs på den brädan. AK har 8st. KQ är ingen bluff och har 4outs och den lär han ju ej släppa. liksom antingen ligger jag under rejält eller så har fi många outs, eller? så därför ställa. Ska du ändå in med smeten så checkar du. Han bettar i det där läget helt tom, med bäst hand och med dragen 8-9/10 gg. Genom att ställa först ut så ger du upp allt värde du kan få när han är tom. Bestämmer du dig att degen ska in så bör du checka floppen helt enkelt. För övrigt ligger du definitivt under oftare än du leder där. Citera
jaha Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 nej skrev därför den här gången, men om han bluffar bör han väl ofta ha en hel del outs på den brädan. AK har 8st. KQ är ingen bluff och har 4outs och den lär han ju ej släppa. liksom antingen ligger jag under rejält eller så har fi många outs, eller? så därför ställa. Ska du ändå in med smeten så checkar du. Han bettar i det där läget helt tom, med bäst hand och med dragen 8-9/10 gg. Genom att ställa först ut så ger du upp allt värde du kan få när han är tom. Bestämmer du dig att degen ska in så bör du checka floppen helt enkelt. För övrigt ligger du definitivt under oftare än du leder där. jo sant. Citera
dlinder Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Check-calla flopp för att ge honom chansen att bluffa. känns inte riktigt bra att checka en så dragvänlig flopp, i det här fallet hade jag gett gratiskort till en 11-outare... Du ger knappast något gratiskort där eftersom han lär ställa 99 av 100 gånger. Citera
jaha Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Check-calla flopp för att ge honom chansen att bluffa. känns inte riktigt bra att checka en så dragvänlig flopp, i det här fallet hade jag gett gratiskort till en 11-outare... Du ger knappast något gratiskort där eftersom han lär ställa 99 av 100 gånger. jo håller med nu som jag skrev ovan. Citera
jaha Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 men om jag gjort ett misstag så är det raisa i första taget. går väl aldrig att lägga för miniraisen eller? Citera
Stahl Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 men om jag gjort ett misstag så är det raisa i första taget. går väl aldrig att lägga för miniraisen eller? Spontant.. vilka händer gör oftast (notera: oftast!)minireraisen där? AK, AA, KK, QQ. Vilka händer får du betalt av om du träffar Q och vilka får du om du träffar A? Du kan inte begära så mycket bättre flop än såhär egentligen. Nu är det ju bra att han har en grund stack, och eftersom det är rebuy så finns det väl en ÖKAD chans att han gör ett move för att antingen norpa lite marker eller busta så han kan reloada. Det är ju inte ovanligt i de turneringarna.. och i en sån här turnering såhär tidigt får jag väl anta att du inte har någon read på snubben. Dessutom.. höja preflop sen vika för miniomslaget ger ju en hyggligt taskig image (om det nu är någon som är vaksam vid bordet). Får nog säga som någon sa innan.. fold preflop UTG. Du riskerar mycket för att vinna lite i den stora majoriteten av fallen. Citera
Recommended Posts