Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det något man anar att FI sitter på så är det ju KK.. Känslan finns där men man vill ju inte vara vek...

#Game No : 4904838081

***** Hand History for Game 4904838081 *****

$25 PL Omaha - Tuesday, August 08, 15:44:49 ET 2006

Table Table 95214 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 7: M0M0ney420 ( $81 )

Seat 9: googlejklfdsa ( $78.24 )

Seat 6: HERO ( $29.40 )

Seat 2: MrRob248430 ( $22.62 )

Seat 4: liquidmd ( $80.86 )

Seat 8: luckyBarbara ( $13.09 )

Seat 5: AntiguaDave ( $18.22 )

Seat 10: TheViolinist ( $22 )

Seat 3: TwinnaLoss ( $15.45 )

Seat 1: gogida ( $15.04 )

HERO posts small blind [$0.10].

luckyBarbara: this game is rigged

M0M0ney420 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ac 9h Ah 3d ]

luckyBarbara calls [$0.25].

M0M0ney420: ha

googlejklfdsa folds.

TheViolinist calls [$0.25].

gogida folds.

MrRob248430 calls [$0.25].

TwinnaLoss calls [$0.25].

liquidmd folds.

>You have options at Table 96335 (No DP) Table!.

M0M0ney420: you lost to twin

AntiguaDave raises [$1.85].

M0M0ney420: i would commit suicide

HERO raises [$6.70].

M0M0ney420 folds.

luckyBarbara folds.

>You have options at Clover Club (No DP) Table!.

TheViolinist folds.

MrRob248430 folds.

TwinnaLoss folds.

>You have options at Table 96335 (No DP) Table!.

AntiguaDave calls [$4.95].

** Dealing Flop ** [ Ks, 7s, 7c ]`

HERO ??

Postad
Är det något man anar att FI sitter på så är det ju KK.. Känslan finns där men man vill ju inte vara vek...

#Game No : 4904838081

***** Hand History for Game 4904838081 *****

$25 PL Omaha - Tuesday, August 08, 15:44:49 ET 2006

Table Table 95214 (No DP) (Real Money)

...

** Dealing Flop ** [ Ks, 7s, 7c ]`

HERO ??

Man blir lika äcklad varje gång man ser den brädan när man limp-reraisar AAxx. Man vill ju dega in i och med att man fick in en del chips preflop, men ändå inte i och med att han knappast lär ha annat än KKxx, möjligt att han också har AAxx, men då hade han väl antagligen degat in preflop?

EDIT: Klart han inte har KKxx varje gång någon synar en limpreraise, men varningsklockorna ringer. Han kan ju ha vfn som helst, men vad jag mena var att klockorna ringer ju. En del spelare på de lägre nivåerna fattar inte hur bra vissa händer är. Typ KQJTds osv.

Beslut?

Jag är väl rätt vektight i såna lägen och hade checkat. Men sen är jag väl fisk på PLO :)

Postad

Okejdå, just för att HH delen här är så dålig kan jag ge en vettig analys.

Och för det första:

Kommentera inte om ni inte vet vad ni snackar om! (svinto) :)

För det första så tycker jag att du bara kan syna hans raise preflop eftersom din AAxx är ganska dålig och du kommer sitta ur position, får du t.ex. 2 syner och den här brädan kommer så är det inte roligt för dig någonstans.

Men ja, KKxx är en möjlig hand, men jag skulle vara mer rädd för händer i stil med 5678 eller något liknande, 7an passar in väldigt bra i många steghänder.

r

Att limpreraisa AAxx är nästan bara en bra idé när du får in MER än halva stacken preflop, helst vill du få in hela. Och då är du trolig udnerdog o vinna potten då ni e mer än 2 spelare.

Kortfattat:

Spela Bra AAXX hårt, spela dåliga AAXX för set o nötfärgsvalue.

I detta fallet:

Pott/syn eller check/fold

felet många gör i PLO är just att de är för weaktighta.

Postad

Och för det första:

För det första så tycker jag att du bara kan syna hans raise preflop eftersom din AAxx är ganska dålig och du kommer sitta ur position, får du t.ex. 2 syner och den här brädan kommer så är det inte roligt för dig någonstans.

Men ja, KKxx är en möjlig hand, men jag skulle vara mer rädd för händer i stil med 5678 eller något liknande, 7an passar in väldigt bra i många steghänder.

r

Att limpreraisa AAxx är nästan bara en bra idé när du får in MER än halva stacken preflop, helst vill du få in hela. Och då är du trolig udnerdog o vinna potten då ni e mer än 2 spelare.

Kortfattat:

I detta fallet:

Djens, läs min edit.

Vad jag syfta på var att många idioter på de här nivåerna underskattar värdet på händer som 5678ds, och därför inte spelar dom så hårt.

Postad
Bra, nu börjar vi få lite diskussion! :D

Finns inget bättre än att idiotförklara folk för att få de att vräka ur sig sina bästa analser någonsin...

Jag fattar vad du menar, jag var bara för trött för att göra en komplett analys, så jag tycker vi kan skita i det här och göra lite :heart::heart:

Postad

Och för det första:

r

Kortfattat:

I detta fallet:

felet många gör i PLO är just att de är för weaktighta.

Tack för ett intressant svar! Det du säger passar väldigt bra ihop med det lilla jag hunnit erfara när jag spelat Omaha.

Postad

Det där är ju en bra flopp för AAxx. Eftersom Hero definerar sín hand så mycket med sin reraise (betyder typ alltid AA på low limit) så är det ju smartare av fi att ta en syn med en låg draghand typ 4567ds än med KKxx som har 2 outs.

K77 är ju en grymt mycket bättre flopp än typ 678 clubs (extremt exempel men ändå :) ). Efterom fi bara har en pottbet kvar i stacken pottar jag 7 gånger i veckan.

Postad

hmm du skulle inte pottat tillbaka innan flop, men jag hade pottat på floppen, han har ju bara 12$ kvar och potten är väl på runt 12$

Antingen foldar han o du plussar 6$ på potten, eller synar och du plussar eller backar runt 18-20 på potten....

Men SKULLE BARA syna pre flop sen check fold efter flop om jag skulle fått välja från början av handen....