Gå till innehåll

Steffow på NL20 igen


Steffow

Recommended Posts

  • Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tjenare. idag har jag grindat lite nl20 samt nosat på nl50. jag tycker att det är lättare att vinna för fiskarna lägger sej oftast om man contbettar med missad AK osv. det gör dom verkligen inte på nl20...

 

 

jag tror jag måste ändra mitt spel på NL20 till ännu tajtare och kanske sluta contbeta!

 

just nu är jag typ Semi LAG tror jag. har pokeroffice 2 men det suger eftersom man måste ha en ruta uppe per bord och då laggar datorn sönder om man tex 8tablar.

 

kan någon tipsa om något bra pokerprogram som sätter stats på fi och ger dej statistik över spelandet?

 

De enda jag vet är Pokeroffice(2an har jag) PAhud och ett till som jag glömt vad det heter.

 

rullen ligger för närvarande på $613 men det har varit lite svajigt idag med nåra feta utdragningar men dagens hand som gjorde min dag på skottningen var nog denna :

 

 

 

 

 

Jag hade AA på knappen och raisar såklart 6bb mot fiskarna.

en fisk med 25o synar utg och flopp kommer QJ4 typ. 2 klöver. han synar mitt pottbet och det var en till synar också, han också fisk. sen kom det typ en 6 som inte var klöver. jag ställde då eftersom jag trodde jag ledde för att de skulle raisa med händer som QJ och jag ville förstöra pottoddsen för färgdrag och stegdrag. fisken synar och drar ej ut.... vilken iddi:S

 

 

bara att tacka och ta emot! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenare!

 

fått in $30 på WPX och lirat +-0 . har väl nåra $ i rejk också:)

 

testade lite FL och det gick sådär, en vis man jämförde en gång fl med schack, och det verkar inte riktigt vara min grej... överspelar mina händer och blir utdragen hela tiden, less var ordet!

 

FL passar inte min spelstil då jag är riktigt überaggro och överbetar ofta draghänder och ibland även nötterna för att förvirra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjo! losade mina $30 på WPX ganska fort efter att ha blivit utfiskad på NL20 tror jag det var.

 

 

Har hursomhelst fått in $274 på sidan nu och ska strax börja grinden!

 

Jag vill läsa någon bok om FL , small stakes hold 'emväl vara bra? David . Läser förövrigt pokerhandboken av Dan Glimne och Tournament Poker for Advanced Players av Sklansky

 

Så till rullen:

 

CDpoker: $200

 

 

WPX $274

 

Neteller $216

 

SUMMA SUMMARUM ALLTSÅ :

$690

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja alla

 

Grindade lite imorse på NL20 som vanligt. ska hålla på med det tills rullen är åtminstione $1000 tror jag.

 

Vad tycker ni om brmanagement? hur ska göra för att få rullen att växa optimalt?

 

jag är tacksam för svar, har vart magert med det.

 

Jag är intresserad i att skaffa nåt program typ pokertracker så att jag kan lägga upp lite intressant HHs.

 

Vann förövrigt ca $50 i morse ungefär. Ska grinda nu - rapport sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USCH! jag plussar stabilt på NL20 mot fiskarna genom att spela überaggro för då tror dom aldrig mej nästan när jag sitter med stål..

 

 

ÄNDÅ SKOTTAR JAG!

 

det är ett återkommande problem!

 

skrämmande att jag har så dålig disciplin.

 

måste börja inse att det inte funkar i längden.

 

okej jag plussar mestadels när jag gör det, men det är inte bra..

 

eller kanske man kan nosa på nivån över sin br just vid övergången för att vänja sig ( och köpa in med halvt inköp typ)..

ändå inte stabilt..

 

men spelar ändå bra poker och plussade lite till ikväll efter några h.

 

 

BR

 

Neteller $216

 

CDpoker $198

 

WPX $400

 

Summa summarum :$814

 

 

även rejkat $20 på wpx idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nice! fixat pokeroffice 2 nu! har typ aldrig varit bra på att använda det men jag ska försöka lära mej nu! måste man ha ett fönster uppe för varje bord man lirar? kan den inte bara displaya stats för alla motståndare och sen kollar man runt bland intressanta händer efter sessionens slut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nice! fixat pokeroffice 2 nu! har typ aldrig varit bra på att använda det men jag ska försöka lära mej nu! måste man ha ett fönster uppe för varje bord man lirar? kan den inte bara displaya stats för alla motståndare och sen kollar man runt bland intressanta händer efter sessionens slut?

 

Går inte att ha pokeroffice på wpx väl ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nice! fixat pokeroffice 2 nu! har typ aldrig varit bra på att använda det men jag ska försöka lära mej nu! måste man ha ett fönster uppe för varje bord man lirar? kan den inte bara displaya stats för alla motståndare och sen kollar man runt bland intressanta händer efter sessionens slut?

 

Går inte att ha pokeroffice på wpx väl ?

 

tydligen inte:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej,

Har du problem med att du tappar connection till WPX och blir sitout?

Funderade nämligen på att lira lite där, men det går ju inte om man tappar connection 1 gång var 30e minut.

 

spela väl

/Super

 

 

jepp, så är det ibland tyvärr. personligen tycker jag dock att rejkbacken väger upp emot det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min första HH

 

 

Hand ID 61403748

NL $25 Texas Hold'em (No Limit) - 08:25:00 27-09-2006 ET

Table 'Railroad Bible (5 max)', 5 seats max, Real money

Seat 0 is the button. Small Blind $0,10, Big Blind $0,25

Note: seat IDs range from 0 to 4

Seat 0 (playing) : Player 0, amount $25,75, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Fjertleif, amount $23,30, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $36,85, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (sitOut) : Player 3, amount $22,40, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $9,42, amount bet $0, penalty (None)

Fjertleif: Small Blind ($0,10)

Player 2: Big Blind ($0,25)

** Dealing Down Cards **

Dealt to Fjertleif: [Td, Th]

Player 4: Call ($0,25)

Player 0: Fold

Fjertleif: Raise ($1)

Player 2: Fold

Player 4: Call ($0,75)

** Dealing Flop **

Community cards: [7d, 2s, 6h]

Fjertleif: Bet ($2)

Player 4: Call ($2)

** Dealing Turn **

Community cards: [4s]

Fjertleif: Bet ($20,30)

Player 4: Call ($6,42)

Fjertleif: Show Cards ($0)

Player 4: Show Cards ($0)

** Dealing River **

Community cards: [Jh]

** End Round **

** Evaluate **

Fjertleif: Show Cards ($0)

Player 4: Show Cards ($0)

** Showdown **

Main pot $18,14, Rake $0,95

Side pot #1 $13,88, Rake $0

Summary Fjertleif: bet $23,30, won $32,02, net $8,72, HoleCards [Td, Th], HiHand [a pair of tens] [Th, Td, Jh, 7d, 6h], won $18,14 from main pot, won $13,88 from side pot #1

Summary Player 4: bet $9,42, won $0, net $-9,42

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 61403391

NL $25 Texas Hold'em (No Limit) - 08:21:52 27/09/2006 ET

Table 'Four Flush', 10 seats max, Real money

Seat 6 is the button. Small Blind $0.10, Big Blind $0.25

Note: seat IDs range from 0 to 9

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $25, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : Fjertleif, amount $34.23, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $6.67, amount bet $0, penalty (None)

Seat 5 (playing) : Player 5, amount $17.85, amount bet $0, penalty (None)

Seat 6 (playing) : Player 6, amount $8.35, amount bet $0, penalty (None)

Seat 9 (playing) : Player 9, amount $24.75, amount bet $0, penalty (None)

Player 9: Small Blind ($0.10)

Player 2: Big Blind ($0.25)

** Dealing Down Cards **

Dealt to Fjertleif: [Ad, Qd]

Fjertleif: Raise ($1)

Player 4: Call ($1)

Player 5: Fold

Player 6: Call ($1)

Player 9: Fold

Player 2: Fold

** Dealing Flop **

Community cards: [9h, Jd, 4d]

Fjertleif: Bet ($1)

Player 4: Call ($1)

Player 6: Fold

** Dealing Turn **

Community cards: [3h]

Fjertleif: Bet ($32.23)

Player 4: Call ($4.67)

Fjertleif: Show Cards ($0)

Player 4: Show Cards ($0)

** Dealing River **

Community cards: [Qc]

** End Round **

** Evaluate **

Fjertleif: Show Cards ($0)

Player 4: Show Cards ($0)

** Showdown **

Main pot $13.99, Rake $0.70

Side pot #1 $27.56, Rake $0

Summary Fjertleif: bet $34.23, won $41.55, net $7.32, HoleCards [Ad, Qd], HiHand [a pair of queens] [Qd, Qc, Ad, Jd, 9h], won $13.99 from

 

 

 

main pot, won $27.56 from side pot #1

 

 

 

han har ju så lite kvar på turn så det är bara att pusha tycker jag. vad tycker ni?

Summary Player 4: bet $6.67, won $0, net $-6.67

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nice! fixat pokeroffice 2 nu! har typ aldrig varit bra på att använda det men jag ska försöka lära mej nu! måste man ha ett fönster uppe för varje bord man lirar? kan den inte bara displaya stats för alla motståndare och sen kollar man runt bland intressanta händer efter sessionens slut?

 

Går inte att ha pokeroffice på wpx väl ?

 

tydligen inte:(

 

Ser jag bara som en fördel

 

 

kan man använda pokertracker på WPX?

 

Ja men du kan bara se stats på dig själv då alla andra heter Player 1, 2 etc i hand history.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej,

Har du problem med att du tappar connection till WPX och blir sitout?

Jag tappar connection nån gång då och då, inte särskilt ofta alls. Däremot hade jag tidigare problem med att jag helt oprovocerat blev "sit out" ganska ofta, särskilt vanligt var det när jag hade varit med i en pott till showdown. Efter ett tag upptäckte jag dock att det har att göra med att sitoutrutan sitter så nära fönstret där man skriver in vad man ska satsa.... så om man markerar siffran och släpper upp musknappen till vänster utanför skrivfältet så kan man råka klicka i "sit out next hand". :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej,

Har du problem med att du tappar connection till WPX och blir sitout?

Jag tappar connection nån gång då och då, inte särskilt ofta alls. Däremot hade jag tidigare problem med att jag helt oprovocerat blev "sit out" ganska ofta, särskilt vanligt var det när jag hade varit med i en pott till showdown. Efter ett tag upptäckte jag dock att det har att göra med att sitoutrutan sitter så nära fönstret där man skriver in vad man ska satsa.... så om man markerar siffran och släpper upp musknappen till vänster utanför skrivfältet så kan man råka klicka i "sit out next hand". :P

 

Det där är sjukt irriterande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tappar connection nån gång då och då, inte särskilt ofta alls. Däremot hade jag tidigare problem med att jag helt oprovocerat blev "sit out" ganska ofta, särskilt vanligt var det när jag hade varit med i en pott till showdown. Efter ett tag upptäckte jag dock att det har att göra med att sitoutrutan sitter så nära fönstret där man skriver in vad man ska satsa.... så om man markerar siffran och släpper upp musknappen till vänster utanför skrivfältet så kan man råka klicka i "sit out next hand". :P

 

Jag har spelat FL där och fått "sitta ut" mycket, så din förklaring stämmer inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat FL där och fått "sitta ut" mycket, så din förklaring stämmer inte.

Jag vill minnas att jag också fick sitta ut mycket när jag körde FL. Det kanske har någon annan liknande förklaring, eller så är det nån slags dum bugg helt enkelt. Sen jag började kontrollera att jag inte råkar kryssa i sit out så har jag i alla fall inte blivit utsutten när jag kör NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenare! jag har börjat bli lite less på WPX så jag satte in $270 på pacific och lirade lite nl25 nyss. pwnade fish! plussade så att jag har $428 där nu:D

 

plan nu alltså är att grinda upp till åtminstone $1000 på pacific. extremt lättförtjänta pengar där på nl25 alltså, ska även lära mej pokertracker. jag kan ej använda pokeroffice där, då laggar datorn sönder :( men är pokertracker en ruta för varje bord som pokeroffice?

 

 

rullesammanfattning:

 

Pacific : $428

 

CDpoker : $300

 

 

WPX : $277 ( på måndag kommer $189 i rake)

 

Neteller : $150

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...