Gå till innehåll

NLT - SH, jag har svårt att läsa hans hand


Rush_Of_Joy

Recommended Posts

Spelade enligt eget tycke nästan felfritt i natt ända tills denna hand dyker upp. FI har spelat hyfsat tills jag vann en ganska stor pott mot honom. Tajt pre-flop och rätt neutral post-flop.

 

 

***** Hand History for Game 4900159459 *****

$25 NL Texas Holdem - Monday, August 07, 21:36:11 ET 2006

Table Table 107935 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: HERO ( $64.38 )

Seat 3: bxk227 ( $45.70 )

Seat 5: Wildtiger512 ( $32.33 )

Seat 4: jas01111 ( $11.95 )

Seat 6: zerosum0000 ( $25.25 )

Seat 2: ICEMANBOB ( $25 )

jas01111 posts small blind [$0.10].

Wildtiger512 posts big blind [$0.25].

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to HERO [ Q:heart: J:heart: ]

zerosum0000 folds.

HERO raises [$1].

ICEMANBOB folds.

bxk227 folds.

jas01111 calls [$0.90].

Wildtiger512 folds.

 

** Dealing Flop ** [ 6:diamond:, T:diamond:, 9:diamond: ]

Pot: 2.25$

 

jas01111 bets [$2].

HERO calls [$2].

 

** Dealing Turn ** [ K:heart: ]

Pot: 6.25$

 

jas01111 bets [$2].

HERO calls [$2].

 

** Dealing River ** [ 9:heart: ]

Pot: 10.25$

 

jas01111 is all-In [$6.95]

HERO folds.

jas01111 does not show cards.

jas01111 wins

 

 

Känns på floppen som att han bettade med ett starkt par för att skydda sig från att jag ska dra en ruterfärg. Eller har han färgen? Kan det vara så att han skyddar en svag färg hand mot ett starkare ruterkort? Borde han ha gjort en större höjning om han försöker skydda sin hand?

 

På 4e gatan träffar jag nötstegen men problemet kvarstår. Bettar han för att jag "missade min färg" eller vill få in pengar för sin färdiga färg? Är det dags att lägga sig nu eller ska ja anta att min stege är den bästa handen?

 

Ok, Rivern ger en lanka och Fi går All-in blixtsnabbt. Jag förstår att han har något, och det är isåfall färgen, och han vet att jag inte har träffat färgen om jag hade haft 1 ruterkort. FOLD för min del.

 

Floppen ville jag inte ge upp så lätt men borde man ha foldat redan på Turn kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde nog ha kanske ha raisat på Turn för att definiera min hand, sant. Vart väl lite feg där. Tusan också.

 

Jag tror inte han bettade med A9 på Rivern. Det är inte likt hans tidigare spel och han skulle nog inte synat pre-flop överhuvudtaget med den handen.

 

När du skriver "hög" antar jag att du menar höj ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK är definitivt en hand han skulle kunna sitta på. Att han semibluffar på floppen är förståeligt eftersom han sitter ur position och egentligen vill ha ett gratiskort men är rädd för att checka om jag då skulle betta stort och förstöra hans pottodds. På Turn gör han ju samma sak för att skydda sina odds.

 

Tänk vad man kommer på mycket efter man har spelat handen. Det är så typiskt :( Men i stridens hetta så hinner jag inte tänka på alla möjliga händer motståndaren kan spela.

 

Tack för ett bra svar på handen btw :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du synar flop av en anledning.. att träffa din stege o ta hans stack.. nu gör du det och ändå synar du bara .... finns ingen logik i ditt spel.

 

om han hade haft en låg färg skulle han betat mer på turn. hans spel luktar mer två par eller ATmed A:diamond: (på turn alltså.. på river är ju A9 mer troligt än AT )

 

här måste du gå all in när han är så shortstacked.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ångrar ju nu att jag inte raisade. Det finns bara fördelar i att raisa här. Jag får information om handen, jag kan dra ut honom på Turn och jag slipper fundera om jag ska syna All-in på Rivern.

 

Tack för alla svar :D Det har fått mig att tänka igenom handen noggrannare. Och förhoppningsvis kanske jag tänker igenom nästa hand lite bättre vid en liknande situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade inte kunnat re-raisa på turn, utan endast raisa. Vem har raisat innan liksom? :shock: Själv hade jag för övrigt självklart lagt handen på floppen. Även om du skulle fylla din stege finns risken att han redan har färg och att du då drar dött. Dessutom, om du träffar stegen med ett ruter är handen definitivt inte spelbar längre och du tvingas kasta vid bet.

Kort sagt: Det finns risk att du drar dött, stegchansen är reducerad (eller snarare nyttan av den fyllda stegen) eftersom det i 1/4 av fallen bildas fyrfärg och dödar handen. Allt detta till priset av nästan ett pottbet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade inte kunnat re-raisa på turn, utan endast raisa. Vem har raisat innan liksom? :shock: Själv hade jag för övrigt självklart lagt handen på floppen. Även om du skulle fylla din stege finns risken att han redan har färg och att du då drar dött. Dessutom, om du träffar stegen med ett ruter är handen definitivt inte spelbar längre och du tvingas kasta vid bet.

Kort sagt: Det finns risk att du drar dött, stegchansen är reducerad (eller snarare nyttan av den fyllda stegen) eftersom det i 1/4 av fallen bildas fyrfärg och dödar handen. Allt detta till priset av nästan ett pottbet...

 

Jag menade givetvis en vanlig enkel raise. Jag får skylla på att det var sent på natten ;)

 

Min plan var att sätta dit honom när jag träffade stegen eftersom jag inte trodde att han hade färg. Hade iofs ruter-steg kortet kommit hade jag fått folda. Men jag spelade inte min plan som jag borde gjort och då hade jag lika gärna kunnat folda på floppen som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...