Gå till innehåll

AK - första handen


poker_oscar

Recommended Posts

http://www.pokerhand.nu/index.php?showhand=82351992

 

När jag postade denna handen på IRC fick jag otroligt mycket kritik. Självklart är jag mycket osäker på huruvida det är korrekt spelat eller ej, annars hade jag förstås inte postat den. Men jag tycker inte att det är ett så stort misstag som alla andra menar.

 

Det är första handen i en tvåbords SNG. Spelaren i första positionen gör en minibet och alla foldar fram till mig. Ska jag höja verkligen höja upp här? Det som talar för det är att jag är ur position. Men förutom det vet jag faktiskt inte. Jag bryr mig inte om hans 40 marker. Jag vill vinna mer. Är det fel tänkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Ser inget fel att spela handen som du spelar den. Det är inte det traditionella sättet men det kan vara ett sätt att vinna en stor pott eller forlora en liten pott.

 

AK är en hand med hög varians. Att spela den för att trappa motståndaren om du floppar bra är spela handen på ett sådant sätt att du kan få bra betalt då du träffar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nh. Hade spelat likadant, enda alternativet IMO är att pusha pre. Inte kul att höja upp till ~300 och sitta ur position resten av handen.

 

EDIT: Läste fel i HH'n, trodde Fi höjde upp till 100 pre. Nu minihöjde han visst bara och då går ju push pre bort med en gång. Jag synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...