Gå till innehåll

NLT - Flushdrag ställs emot all-in


gmblr11

Recommended Posts

Skulle vara intressant att höra vad ni har för synpunkter på den här handen. Alla bets är i kr då det är Svenska Spel det utspelar sig på. Lite bakgrundsfakta: spelarna var extremt lösa och aggressiva OCH...bluffbenägna, så ha det i åtanke. Jag återkommer med resultatet. Det jag undrar över är:

1. Var det helt fel att syna 20 kr med den handen från början?

2. Var det att gambla för mycket när jag synade den första all-inen? Den andra all-inen?

 

Highman sitter på plats 1 med 665.75

wikjon sitter på plats 2 med 681.25

breikaleg sitter på plats 3 med 391.00

antom sitter på plats 4 med 233.30

gmblr11 sitter på plats 5 med 957.50

 

Highman satsar s mörken 5.00

gmblr11 satsar l mörken 2.50

 

gmblr11: :Ks::3s:

Highman: --, --

wikjon: --, --

breikaleg: --, --

antom: --, --

 

Pre-flop:

wikjon: Lägger mig

breikaleg: Höj 20.00

antom: Lägger mig

gmblr11: Syna 20.00 --- Här har jag ju inte en hand som håller för den höjningen men jag är trött på att folda hela tiden.

Highman: Syna 20.00

 

Flop Board: :2s::Js::6c:

 

gmblr11: Passa

Highman: Passa

breikaleg: Satsa 45.00

gmblr11: Syna 45.00

Highman: Höj 155.00

breikaleg: All in

gmblr11: Syna 371.00

Highman: All in

gmblr11: Syna 650.75 --- Vid det här läget har jag ju 34% chans att sätta färgen och jag har ju nästan pottoddsen med mig, så jag synar.

 

 

[Edit]

Har fått ändra inlägget flera gånger efter att ha läst igenom reglerna, bl.a. har jag tagit bort resultatet tills vidare. Kanske skulle ha läst reglerna innan jag postade ;).

Kommentera gärna även andra händer och inlägg på min blogg: http://poker-blogg.blogspot.com

Men Obs! Kommentera denna handen innan ni besöker bloggen då resultatet redovisas där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du man blir rik genom att syna varje gång man "nästan har odds"?

Om inte så har du själv redan besvarat frågan.

 

Dessutom är det ju inte ens nötfärgen du drar till, det är inte otänkbart att någon annan har ett par och nötfärgsdraget i detta läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår absolut att ni tycker att det är att överspela handen, särskilt vid såna höjningar och slutligen all-ins, men som jag skrev innan... de var löjligt aggressiva och lösa, så jag tog inte en all-in lika tungt som vid andra tillfällen.

 

Bluffar båda samtidigt? O du måste ju ändå så deras båda bluffar med K3 om du inte sätter färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår absolut att ni tycker att det är att överspela handen, särskilt vid såna höjningar och slutligen all-ins, men som jag skrev innan... de var löjligt aggressiva och lösa, så jag tog inte en all-in lika tungt som vid andra tillfällen.

 

Bluffar båda samtidigt? O du måste ju ändå så deras båda bluffar med K3 om du inte sätter färgen.

 

Nej, jag tror absolut inte att de bluffar men jag tror att de överspelar högsta par eller möjligtvis tvåpar vilket jag sett de göra flera gånger innan. Vad jag menade med att jag inte tog en all-in lika tungt som annars var bara att jag inte oroade mig jättemycket över att någon satt med nötfärgdraget då de dittills i spelet helt och hållet ignorerat möjliga färger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men förstår inte hur den readen skall appliceras på denna handen. Om nu bästa handen är Jx så måste du ändå sätta färgen.. eller kung då. Du måste förbättra din hand o det måste inte dom.

 

Man hade kanske fått fundera på det om du haft tex KJ, 26 eller nått sånt. Jag hade enbart satt färgen som mina outs och det hade inte räckt för att syna för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår absolut att ni tycker att det är att överspela handen, särskilt vid såna höjningar och slutligen all-ins, men som jag skrev innan... de var löjligt aggressiva och lösa, så jag tog inte en all-in lika tungt som vid andra tillfällen.

 

Bluffar båda samtidigt? O du måste ju ändå så deras båda bluffar med K3 om du inte sätter färgen.

 

Nej, jag tror absolut inte att de bluffar men jag tror att de överspelar högsta par eller möjligtvis tvåpar vilket jag sett de göra flera gånger innan. Vad jag menade med att jag inte tog en all-in lika tungt som annars var bara att jag inte oroade mig jättemycket över att någon satt med nötfärgdraget då de dittills i spelet helt och hållet ignorerat möjliga färger.

 

men om du nu sätter dem på 2 par, måste du ändå sätta färgen för att vinna. (om du inte får runner runner 3 lr k) Alltså är du beredd att satsa hela din buyin för ett färgdrag? 33% ? och har någon nut färgdraget så drar du i stort sett dött..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag skulle ha lagt handen före floppen.

2. Om jag nu sett floppen så skulle jag lagt handen efter Highmans höjning och breikalegs allin.

Här får man nog räkna med att vi kan förlora även om färgen sitter, tex om breikalegs set eller Highmans tvåpar (spekulerar lite) omvandlas till en kåk. Sen finns ju också risken att någon sitter med spader ess och får en högre färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch vilka stenhårda domare det finns här, allt är inte svart el vitt i alla situationer.

 

preflop, ok att slaska med ibland. kräver dock att du kan spela hem vissa potter utan träff mm. inget jättefel i ett lite slaskigare gäng o ta ngn felsyn.

 

floppen. första synen o dessutom position på betaren. helt ok, checkar han turn betar du hem den och K får väl räknas som outs änsålänge. har du synat preflop foldar du inte på den här floppen.

 

killen efter dig raisar till 155 (styrka el jättestyrka) o förste betaren går all in för 300 ngt, då vet du att killen efter kommer trycka på sin rest o du borde nog folda den där. har dem lika mkt o du vill gambla lite så visst. du har oddsen vid 3vägs all in för färgen, men trol lite ev- då ngn har A flushdraget ibland.

 

slutsats, 10% skulle lirat likadant tills dem går all in o då foldat. 10% gamblat o synat allt, 80% foldat preflop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kanske borde ha nämnt det i ursprungsinlägget att jag hade ganska lätt att sno potter på det bordet så en felträff hade inte nödvändigtvis betytt bortkastade pengar. Nåväl, det kanske var att gambla i lite farligaste laget det där... Här kommer resultatet iallafall:

 

Turn Board: :2s::Js::6c::Qs:

 

 

River :2s::Js::6c::Qs::9h:

 

 

Showdown:

 

gmblr11 visar: Ks, 3s (färg med högsta kort kung)

Highman visar: 6d, 6s (triss i sexor)

 

Sidopott 2:

gmblr11 vinner potten på 544.50 med färg med högsta kort kung

 

breikaleg visar: Qc, Qd (triss i damer)

 

Huvudpott:

gmblr11 vinner potten på 1173.00 med färg med högsta kort kung

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katastrofalt spelat enligt min mening.

 

Pre: Du sitter på BB har kass position.

 

Post: Båda visar att dom har riktigt starka händer, garanterat att någon har set eller 2 par. Visserligen är folk jävligt fiskiga på SS, men i denna handen var du som var fisken!

 

pokenum -h ks 3s - 6d 6s - qc qd -- js 2s 6c

Holdem Hi: 903 enumerated boards containing Js 2s 6c

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Ks 3s 239 26.47 664 73.53 0 0.00 0.265

6s 6d 621 68.77 282 31.23 0 0.00 0.688

Qc Qd 43 4.76 860 95.24 0 0.00 0.048

 

 

Så du hade 26.5% chans att vinna handen. Men det kan du ju inte veta innan, men att räkna att du har 34% procent mot två motståndare är lite väl högt. 26-30% är mer rimligt eftersom att både set och 2 par har återköpsmöjlighter i fall du får in din färg på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...