Gå till innehåll

NLT - Trn, fold eller ställa in i turnering


Frippe

Recommended Posts

Spelar en stor turnering på Fulltilt. Denna handen utspelar sig tidigt, under de första 15 min av turneringen så har ingen speciell read på motståndaren. startstacken är 3000 och både jag och min motståndare har ganska exakt 3000.

 

 

utg gör en standardhöjning varav alla foldar fram till mig som sitter på knappen med AK suited. dubblar utgs raise och han synar.

Flopp: K93 rainbow.

chech ac utg och jag bettar 400 (potten är ~500) varav utg synar.

Turn: 9

återigen check av utg och jag bettar ca 700 med en pott på 1200 varav utg gör omslag och raisar ytterligare 1200.

 

Klar fold eller ska man ställa in? Har ju redan 1/3 av stacken i potten och de händer han kan ha som slår mig är väl AA, KK eller 99. 99 känns ganska otroligt och han hade förmodligen inte raisat preflopp med 33.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon redan påpekat tidigare, en min raise Preflop är verkligen inte bra. Slå om minst 3 ggr hans bet.

 

Alla som tycker att HERO ska trycka in hur tänker ni då?

 

Fi visar ju verkligen att han har en stark hand, check-syn, check-raise brukar allt som oftast betyda en riktigt stark hand. Visserligen är det väldigt otroligt att han skulle kunna ha KK eller 99 men det är inte helt omöjligt. I det här fallet när du dessutom inte har någon read kan du heller inte utesluta 33. Eftersom du enbart gjorde en min-raise Pre kan han lika gärna ha den handen.

 

A9, visst eftersom inköpet är på 26$ så finns det ju såklart en hel del fiskar, men du kan inte förutsätta att han är en fisk föränns han visat det.

 

Med andra ord, FOLD och ta nya tag. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...