pagelius Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 $100 SnG, 10-manna, vi har precis blivit tre spelare och jag har dubblat mot den förra chipleadern schlaumei. Seat 2: Tesa (2012 in chips) Seat 5: schlaumei (2136 in chips) Seat 7: HERO (5852 in chips) schlaumei: posts small blind 300 HERO: posts big blind 600 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO Tesa: folds schlaumei: calls 300 Han har limpat mycket, med fyra kvar limpade han QQ. Detta gjorde att vi andra fick respekt för hans limp, och han kunde vinna potterna postflop. Att han var stor chipleader hjälpte såklart till. HERO: raises to 1800 Nu är det jag som är chipleader, jag vill ta kommandot och ta hem potten direkt. Jag tror att Fi kan ha vadsomhelst. Går inte all in för att ge höjningen mer respekt. schlaumei: calls 1200 ----- FLOP ----- schlaumei: checks HERO: ? Fi synade, han har ju 336 chips kvar. Ska vi ställa för foldequity? Eller ska vi försöka checka ner handen för att få guldläge att sno Tesas blind nästa hand? Citera
eurythmech Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Han lär ju ha svår hjärnröta om FE ska finnas. Iofs så synar han bara din preflopbet, så chansen finns ju... Citera
Joey Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Äsch, klart det inte finns nån FE här. Men beta du, det rör ju sig inte om särskilt mycket marker. Du kan ju hoppas att han gör en misclick och lägger sig. Citera
eurythmech Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Jag gillar VERKLIGEN tanken på att checka ner och vinna potten, som pagelius är inne på. Citera
tamtaram Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Guldläge? Om du vinner potten har du gjort en miss som inte ställer in. Om du förlorar är du knapp chipleader vare sig du ställer in eller inte... Funderar du VERKLIGEN på detta? Citera
eurythmech Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Guldläge? Om du vinner potten har du gjort en miss som inte ställer in. Om du förlorar är du knapp chipleader vare sig du ställer in eller inte... Funderar du VERKLIGEN på detta? Exakt vad är det som du hatar med att vara chippo på bubblan när en har 286 kvar i stacken? Citera
butcha Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Om du vinner potten har du gjort en miss som inte ställer in. Du kan inte på allvar tro detta är sant? Jag skulle aldrig ställa in i det här läget. Han lär väl ställa in om du checkar i 99 fall av 100, men tycker absolut det är värt ett försök att checka ner den. Edit: Han var visst först att agera. Så check, check, check. Citera
tamtaram Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Guldläge? Om du vinner potten har du gjort en miss som inte ställer in. Om du förlorar är du knapp chipleader vare sig du ställer in eller inte... Funderar du VERKLIGEN på detta? Exakt vad är det som du hatar med att vara chippo på bubblan när en har 286 kvar i stacken? Är det inte bättre att slå ut FI eller tycker du att det är bättre att han är kvar och får chansen att göra en comeback ? Citera
Jackrabbit Slim Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Visst, motståndaren verkar ju helt dum i huvet, alternativt sitter på AA, så checka ner om det går. Jag är inte jätteförtjust i tramshöjningen preflop dock. Respekt hit och dit känns inte så relevant med hans stack, bara tryck direkt istället. Är han inte lobotomerad är ju din höjning = push. Citera
eurythmech Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Guldläge? Om du vinner potten har du gjort en miss som inte ställer in. Om du förlorar är du knapp chipleader vare sig du ställer in eller inte... Funderar du VERKLIGEN på detta? Exakt vad är det som du hatar med att vara chippo på bubblan när en har 286 kvar i stacken? Är det inte bättre att slå ut FI eller tycker du att det är bättre att han är kvar och får chansen att göra en comeback ? Så tillvida han lägger sig nästa (och nästnästa hand) får vi gratismarker av de övriga. Citera
eurythmech Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Visst, motståndaren verkar ju helt dum i huvet, alternativt sitter på AA, så checka ner om det går. Jag är inte jätteförtjust i tramshöjningen preflop dock. Respekt hit och dit känns inte så relevant med hans stack, bara tryck direkt istället. Är han inte lobotomerad är ju din höjning = push. Citera
pagelius Postad 4 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Guldläge? Om du vinner potten har du gjort en miss som inte ställer in. Om du förlorar är du knapp chipleader vare sig du ställer in eller inte... Funderar du VERKLIGEN på detta? Beslutet är som sagt på floppen. Jag tror inte att det är någon katastrof om jag lämnar 336 chips kvar, men jag är inte säker. Genom att lämna kvar 336 chips till trean får jag ett extremt bra läge att sno tvåans big blid nästa hand som är på 600. Kommer det en eller på turn eller river kan det var värt att gör ett valuebet, men har man bara K-hög ser jag inget värde i att göra ett bet som jag inte vet är value eller bluff. Citera
Macallan Postad 4 Augusti , 2006 Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Det borde vara en fördel om motståndaren förlorar potten men är kvar i spelet (i given situation, generellt är det givetvis bra när motståndare gular). Men, så länge vi inte funderar på att utnyttja foldknappen tror jag att beslutet är väldigt marginellt. Citera
qwerty Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Någon gång när jag skall gå allin så har jag varit så ivrig att jag släppt knappen för tidigt (den som ökar hur mycket jag skall betta). Det har då hänt att jag sitter med 50 eller 100 kvar trots att jag tänkt ställa in allt. Det finns möjligen risken att Fi gjort det här också. Fast det spelar väl ingen roll här. Det är bara att ställa in och hoppas att Fi gör ett misstag till. Citera
eurythmech Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Fast det spelar väl ingen roll här. Det är bara att ställa in och hoppas att Fi gör ett misstag till. Nej, det vi skrev är rätt. Citera
Myssion Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Nej, det vi skrev är rätt. Ödmjukhetens mästare har talat. Citera
minucci Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Guldläge? Om du vinner potten har du gjort en miss som inte ställer in. Om du förlorar är du knapp chipleader vare sig du ställer in eller inte... Funderar du VERKLIGEN på detta? Exakt vad är det som du hatar med att vara chippo på bubblan när en har 286 kvar i stacken? 5 Manna med 2000 i startmarker eller 10 manna med 1000 vars? Framkommer ingenstans vad jag kan se. Citera
eurythmech Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Nej, det vi skrev är rätt. Ödmjukhetens mästare har talat. Har man rätt så har man rätt Minucci: Vi kan väl utgå ifrån 10-manna så länge? Citera
tamtaram Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Sitter på jobbet och är inte helt klar i huvudet. Kan nån, utan att vara spydig, svara på varför vi vill checka ner. Låt oss säga att vi checkar ner: Då har vi SB i nästa medans medelstacken har BB. Menar ni då att vi kan sno blindsen med tanke på att BB inte vill comitta hela sin stack och riskera andraplatsen? Eller är det nån annan tanke? Kanske kan tycka att detta inte är helt fel men det känns som ytterst marginellt. Citera
eurythmech Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Menar ni då att vi kan sno blindsen med tanke på att BB inte vill comitta hela sin stack och riskera andraplatsen? Eller är det nån annan tanke? Precis, det vore dumt för någon annan än shortien att så mycket som andas. Citera
minucci Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Nej, det vi skrev är rätt. Ödmjukhetens mästare har talat. Har man rätt så har man rätt Minucci: Vi kan väl utgå ifrån 10-manna så länge? Ok. Men då har vi ingen bubbla att tänka på. Citera
pagelius Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Har ändrat i första inlägget, är 10-manna SnG. Angående frågan vet jag fortfarande inte vad som är rätt, det kanske är bäst att ta varje chans att eliminera motståndare när varje plats betalar mer pengar. Varje gång man lämnar en extrem shortstack kvar vet man ju dessutom att denne kommer få bra odds nästa hand på grund av att det ofta blir döda pengar vid all-ins. Om man dessutom känner att man har en edge HU kanske det är lika bra att hamna där så fort som möjligt. Citera
eurythmech Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Ok. Men då har vi ingen bubbla att tänka på. Ah, crapalicious. Jag har inte läst frågan på länge, det märker ju jag. Nonetheless, det finns en bubbeleffekt även här. Citera
tamtaram Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Har ändrat i första inlägget, är 10-manna SnG. Angående frågan vet jag fortfarande inte vad som är rätt, det kanske är bäst att ta varje chans att eliminera motståndare när varje plats betalar mer pengar. Varje gång man lämnar en extrem shortstack kvar vet man ju dessutom att denne kommer få bra odds nästa hand på grund av att det ofta blir döda pengar vid all-ins. Om man dessutom känner att man har en edge HU kanske det är lika bra att hamna där så fort som möjligt. Det var min tanke med. Sen är det ju en annan femma att du knappast leder här Citera
pagelius Postad 8 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Sitter på jobbet och är inte helt klar i huvudet. Kan nån, utan att vara spydig, svara på varför vi vill checka ner. Låt oss säga att vi checkar ner: Då har vi SB i nästa medans medelstacken har BB. Menar ni då att vi kan sno blindsen med tanke på att BB inte vill comitta hela sin stack och riskera andraplatsen? Eller är det nån annan tanke? Kanske kan tycka att detta inte är helt fel men det känns som ytterst marginellt. Jag tycker inte det är marginellt, medelstacken kommer med mycket stor sannolikhet ge upp sin blind. Och även om shorstacken väljer att pusha all-in kan HERO sno den övre biten av bb (600-336=264) vilket i princip är gratis marker. Citera
Recommended Posts