Bjorn_ Postad 26 December , 2004 Rapport Postad 26 December , 2004 Totalbet poker $1/2 Hold'em (10 handed) Dags för ännu en bonus. Bordet har ca 45% flops seen. Har ingen direkt read på nånting. Preflop: Hero is Button with J Q UTG folds, MP1 folds, MP2 calls, MP3 calls, CO folds, Hero calls, SB calls, BB checks. Känns som en ganska självklar call. Fold känns inte som ett alternativ (på knappen), möjligtvis kan man kanske raisa? Flop: Q J 5 (5 SB) (5 players) SB checks, BB bets, MP2 calls, MP3 calls, Hero calls, SB calls. Här borde jag förståss höjt, förstår inte vad jag sysslar med. Jag leder med största sannolikhet handen och det är defintivt inget bra läge för en slowplay. Visserligen lär jag inte skaka loss några drag annat än möjligtvis SB men jag hamnar ändå i en bättre sits att skaka loss folk på turn. Turn: (5 BB) 4 (5 players) SB bets (& is all in), BB folds, MP2 calls, MP3 calls, Hero raises, MP2 folds, MP3 calls Nu höjer jag i alla fall, tyvär kliver bara två man. River: (10 BB) K (3 players) MP3 checks, Hero bets, MP3 calls Här gör jag ju ett idiotbet, jag ber ju nästan om att bli checkraisad. Som tur är synar fi bara ner trotts detta upplägg. Results: Hero: shows [Jh Qc] (Two Pairs, Queens and Jacks, King high) SB: mucks hand MP3: shows [9s Ts] (A Straight, King high) MP3 collected 4BB from Side pot #1 MP3 collected 8BB from Main pot Just han som slår mig här kan man kanske inte skaka loss men tycker ändå handen demostrerar hur känslig en tvåparshand är. Nästan varenda kort som kan komma (med undantag av de 4 som ger en själv kåk) är ett potetiellt scare card. /Bjorn Citera
devalanteriel Postad 26 December , 2004 Rapport Postad 26 December , 2004 Du spelar hela handen jättebra. Citera
raol Postad 26 December , 2004 Rapport Postad 26 December , 2004 Exakt, ser absolut inget fel i det där spelet. Att inte höja på floppen är helt ok tycker jag, du får in mer pengar när du kan höja på turn istället. Bettet på river är också självklart, massor av sämre händer kommer att syna. För övrigt vill du ha inte att dina motståndare ska folda, risken att bli slagen av en stege är trots allt inte så stor, och du tjänar på varje extra bet du får in. Citera
m_sjoberg78 Postad 27 December , 2004 Rapport Postad 27 December , 2004 Tycker oxå att du spelade handen ok. I och med att SB betade ut på turn (o blev all-in) fick du chansen att klämma av flera st en extra bet. Du hade med dig en motståndare till river (förutom sb) och det är långt ifrån säkert att det hade varit färre om du raisat floppen. Men vad sysslar din motståndare med?? Om man nu sitter o drar till något kan man väl åtminstone raisa med nästnöten!! //Marcus Citera
Recommended Posts