Gå till innehåll

Bluffar för bra?


Pluttur

Recommended Posts

Jag har lyckats med konststycket att inte åka dit när jag bluffar på ett bra tag... minns inte när jag åkte dit senast... men på sätt och vis förlorar jag mer på det än när andra spelare synade mina bluffar, nu åker jag dit på att jag har något istället, ingen som tror jag har nåt och så får de bättre hand efter rivern... kan man bluffa för bra så att det slår tillbaka? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en del av det positiva när du bluffar mycket att du får action de gånger när du verkligen har något bra.

 

Det betyder säkert att du oftare får syner i de stora potterna vilket gör att det temporärt kan bli dyrare när du blir utdragen (till skillnad från när de inte synade med sina sämre händer). Allt är dock i sin ordning för det är det du vill få: action av en sämre hand.

 

Det betyder också att man själv ibland får ta syner som är riskabla eftersom man vet att de tror att man bluffar och det finns en bra möjlighet att man har bästa handen.

 

Det beror knappast på hur bra du bluffar. I och med att du inte fått syn på dina bluffar så vet de inte ens att du bluffar. Däremot misstänker de att du bluffar då du är inne och härjar i många potter (antar jag).

 

Ett spel där man bluffar mycket innebär oftast att spelet blir mer avancerat. Man måste värdebeta mot dem som inte tror en, man måste bedöma om de tror att man bluffar och man måste (oftast) våga spela stora potter.

 

Play on !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lyckats med konststycket att inte åka dit när jag bluffar på ett bra tag... minns inte när jag åkte dit senast... men på sätt och vis förlorar jag mer på det än när andra spelare synade mina bluffar, nu åker jag dit på att jag har något istället, ingen som tror jag har nåt och så får de bättre hand efter rivern... kan man bluffa för bra så att det slår tillbaka? :shock:

Allt ihop verkar sjukt :) Du ska vara glad att fi tror att du bluffar och därför synar dig när du är stark

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är att jag bygger upp mig med mina bluffar, sen när jag väl träffar så förlorar jag oftast mer än vad jag vunnit på hela kvällen, på en sur bad beat, tex. jag har färg han träffar sedan kåken på rivern när han tvingat mig all-in efter turn... hänt flera ggr på senare tid... bluffarna går, men inte när jag har nånting... då träffar motståndaren bättre tillslut, har varit helt omöjligt att bygga upp mig, har bara gått back på det här... jag spelar rätt så lugnt och stabilt... bygger upp mig sakta men säkert, sen förlorar jag den största potten på hela kvällen på en sådan giv... jag vet inte riktigt hur jag ska spela annorlunda... om man ens ska göra det eller hoppas på att oturen vänder? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det ingen mirakelmedicin för otur? :D drick det och oturen försvinner inom trettioniominuter... nåja.. surt att man förlorar på otur medans de man sitter med måste ha tur för att vinna... och det går hem för dem... nåja, får nöta vidare och se hur bankrullen klarar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det ingen mirakelmedicin för otur? :D drick det och oturen försvinner inom trettioniominuter... nåja.. surt att man förlorar på otur medans de man sitter med måste ha tur för att vinna... och det går hem för dem... nåja, får nöta vidare och se hur bankrullen klarar sig.

 

Lägg ner för helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Om dina bluffar alltid fungerar bluffar du för lite.

Han bluffar väl precis så mycket som han ska, eller tycker du att han ska börja bluffa mer så han blir nersynad eller vadå?

 

Ja. Om han ALDRIG blir synad, finns det antagligen betydligt fler lägen där han hade kunnat bluffa och ta potten. Bluffar du en gång/miljon händer, är risken väldigt liten att du blir synad när du bluffar, men det är knappast optimal bluffrekvens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...