Boogeyman Postad 7 Maj , 2004 Rapport Postad 7 Maj , 2004 Jag och några kompisar tvistar i vilken rangordning färgerna ligger i, ni som inte är lika novis som jag kan gärna berätta det. För det måste bli ett slut på diskussionerna en gång för alla! Mvh/ Amatören * Ändrar lite i rubriken - Qos * Citera
Caines Postad 7 Maj , 2004 Rapport Postad 7 Maj , 2004 Kort svar: Det finns INGEN skillnad i värde mellan färgerna, inte i poker iallafall Citera
MolleB Postad 7 Maj , 2004 Rapport Postad 7 Maj , 2004 används inte i poker vad jag vet som sades ovan. Men om det i något speciellt spel används är det bridgeranking som gäller: 1) Spader 2) Hjärter 3) Ruter 4) Klöver Citera
martenmania Postad 7 Maj , 2004 Rapport Postad 7 Maj , 2004 Om två spelare har lika höga uppkort i Seven card stud med bring in gäller väl bridgerankingen, dvs lägst färg får göra bring in i så fall. Men när det gäller vem som har högst hand vid show down har färgerna INGEN betydelse som tidigare sagts. Citera
Nusseman Postad 7 Maj , 2004 Rapport Postad 7 Maj , 2004 Om två spelare har lika höga uppkort i Seven card stud med bring in gäller väl bridgerankingen, dvs lägst färg får göra bring in i så fall. Nix. den av de två som är närmast till vänster om dealern gör bring in Citera
martenmania Postad 8 Maj , 2004 Rapport Postad 8 Maj , 2004 Om två spelare har lika höga uppkort i Seven card stud med bring in gäller väl bridgerankingen, dvs lägst färg får göra bring in i så fall. Nix. den av de två som är närmast till vänster om dealern gör bring in NIX. Du har fel. Jag har rätt! På http://www.pokerstars.com/stud.html står följande: Note: For the purposes of determining the bring-in, ties in card rank are broken by suit, with the order being spades, hearts, diamonds and clubs (in descending order). På http://www.primapoker.com/7cardstud.php? : The player with the lowest card showing (ace is high) is then required to make the bring-in bet which is equal to half the lower-limit bet. If two people have the lowest card it is determined by suit: clubs (lowest), diamonds, hearts and spades – alphabetically.The Player with the lowest card showing by suit, must bring-in the betting. Note: Suits are ranked from low to high - Clubs, Diamonds, Hearts and Spades. Men vem spelar 7-card stud? Det är ju så jäkla jobbigt att hålla reda på alla kort som gått. /Besserwissern Citera
gdaily Postad 8 Maj , 2004 Rapport Postad 8 Maj , 2004 en vem spelar 7-card stud? Det är ju så jäkla jobbigt att hålla reda på alla kort som gått. /stud (pot-limit) är ett fantastiskt bra spel att separera fisken från bankrullen. Vi spelar det så fort vi blir shorthanded. (Cosmo vägrar ge det på nio pers, trots att det alltid är heads up på fjärde gatan...) Jag är ganska säker på att färgen på högsta kortet avgör vem som vinner när båda har samma stege i Amerikama - något spm händer en gång per skottår och då har någon spelat fel på vägen - men för övrigt så har färgerna ingen betydelse i poker för att avgöra vilken hand som är högst. /Ola Citera
Nusseman Postad 8 Maj , 2004 Rapport Postad 8 Maj , 2004 NIX. Du har fel. Jag har rätt! Jepp, det ser så ut. Då har alla jag spelat med live också fel, får ta och dra igång en informationskampanj tror jag. "Socialstyrelsen informerar: Det är färg, inte position som avgör vem som har bring in när två eller fler har samma valör på sina uppkort i 7cs, PUCKON!" Citera
martenmania Postad 8 Maj , 2004 Rapport Postad 8 Maj , 2004 Å andra sidan är det väl upp till varje pokergäng att ha sina egna regler. Bara man är överens när spelet börjar. Man har ju läst historien om Lolapalosan (eller vad det nu hette). Citera
Boogeyman Postad 8 Maj , 2004 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2004 Så man kan säga att färgerna inte spelar någon roll utan att det är den som har högst kort i sin färg som vinner? Citera
NoSense Postad 8 Maj , 2004 Rapport Postad 8 Maj , 2004 Så man kan säga att färgerna inte spelar någon roll utan att det är den som har högst kort i sin färg som vinner? Japp! Citera
SaInT Postad 2 Juni , 2004 Rapport Postad 2 Juni , 2004 Samma sak gäller High Card när man kör om knappen i tours. Citera
Olyckan Postad 6 September , 2004 Rapport Postad 6 September , 2004 Vad gäller bring-in i sjukort så har båda varianterna som diskuterats ovan förekommit (dvs färgrank eller position avgör). Olika platser, olika tider... 8) Citera
Morbo Postad 6 September , 2004 Rapport Postad 6 September , 2004 OT: Rubrikpill i all sin ära QoS, men vad tusan är det där för mening? Lite mindre formell kan du väl vara, kanske om du anstränger dig? Citera
Nusseman Postad 7 September , 2004 Rapport Postad 7 September , 2004 Haha! den hade jag missat. "Hur rangordning färgerna" Rubrik tillsnyggad... Citera
QoS Postad 7 September , 2004 Rapport Postad 7 September , 2004 Precis när jag skulle in och pilla... Jag skyller allt på trötthet och inbildad dyslexi! - QoS Citera
kickboxer Postad 7 September , 2004 Rapport Postad 7 September , 2004 Precis när jag skulle in och pilla... Jag skyller allt på trötthet och inbildad dyslexi! - QoS "Inbildad"? Du har alltså "studerat in" den? "Inbillad", månne? Citera
QoS Postad 7 September , 2004 Rapport Postad 7 September , 2004 kickboxer, I'll kick you in the nuts! - QoS Citera
kickboxer Postad 7 September , 2004 Rapport Postad 7 September , 2004 kickboxer, I'll kick you in the nuts! Du får gärna försöka piska mina nötter om vi möts på Klubben i vinter. Se till att betta ordentligt bara! Citera
jackbalsam Postad 7 September , 2004 Rapport Postad 7 September , 2004 Tillbaka till topic: Det här kanske bara är svammel, men jag har hört att det är olika färgranking i europa och USA. I usa är spader högst och i Europa hjärter. Stämmer det och i vilka kortspel är det så i såna fall? Citera
Hjort Postad 7 September , 2004 Rapport Postad 7 September , 2004 Tillbaka till topic:Det här kanske bara är svammel, men jag har hört att det är olika färgranking i europa och USA. I usa är spader högst och i Europa hjärter. Stämmer det och i vilka kortspel är det så i såna fall? Versionen jag lärt mig från min morfar är hjärter, spader, ruter, klöver (jag fick också lära mig att en royal i hjärter slog en i spader). Jag har ingen aning om varför rankingen var så, men den sitter rätt djupt hos mig, exempelvis så ser jag instinktivt att AsAh är starkare än den mjäkiga AdAc. Citera
Fysikern Postad 7 September , 2004 Rapport Postad 7 September , 2004 Versionen jag lärt mig från min morfar är hjärter, spader, ruter, klöver (jag fick också lära mig att en royal i hjärter slog en i spader). Jag har ingen aning om varför rankingen var så, men den sitter rätt djupt hos mig, exempelvis så ser jag instinktivt att AsAh är starkare än den mjäkiga AdAc. Den rankingen är djupt rotad hos mig också, från mitt chicago spel med mormor och morfar. Citera
Recommended Posts