Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Men om han höjer igen så kommer ju alla händer han kan få värde av försvinna? Spelar AQ med hela sin stack här med sån här action? Jag tycker synen är bra. Kommer locka action på turn av händer såsom AQ, vilket skulle lagt sig vid en re-raise på flop.

Exakt, finns verkligen inget värde att trebetta flop. Jagar förmodligen bort överpar, AQ och kanske tvåpar.

Anledningen till att jag la ut handen är att jag vill höra lite åsikter angående turn..

-------------------------------------------

Blev lite lir tidigare ikväll. Flöt på fin, upp fyra inköp på knappt två timmar. Får se om man ska ta en vilodag imorrn eller hur man ska göra. Blir iaf inget lir på kvällen.. :P

• Svars 314
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Blev inget spel igår. Varit lite sliten idag pga utgång igår men körde igång en session för en stund sen, kör 8 CG-bord och party million just nu.

Förlorar alla små och medelstora potter i CG men vunnit en del stora. Skulle tippa på att jag ligger ganska break even, lite plus kanske. I turren går sådär, har knappt 6k.

EDIT: Åkte nu i turren, KK mot AA..

CG går riktigt kallt, back drygt två inköp nu.

Postad

På turn har du väl åstadkommit det du vill med din syn? Om du synar för att få action, och han går all in med den stacken så borde din bedömning av läget inte förändras. Syna med ett leende?

Postad

Syna med ett leende.. jovisst, jag slår bara en bluff.

Standard i det här läget är nog att spela som jag gjorde på flop o sen syna turn.

Fick dock känslan i den här handen att jag var slagen men borde nog synat ändå.

Postad
Syna med ett leende.. jovisst, jag slår bara en bluff.

Skulle du kalla AQ för en bluff? Men oavsett vilket så förstår jag vad du menar. Var lite trött i min bedömning, så jag suddar bort mitt leende och synar med ett grin. Hur som helst så har du väl fortfarande värde i handen, ett värde som skulle varit försvunnet om du höjt och han fortsatt spela aggro?

Och med så kort stack som han har så e de inte värt att göra ett move på floppen för den info du får då kan du inte använda på turn ändå. Bättre då att syna floppen för att få in mer pengar av hans sämre händer på turn.

Och när pengarna sen åker in på turn så ser jag ingen anledning att avvika från den planen. Bara och syna. Leende eller plågat, det är en annan sak...

Postad

Riktig kall dag.. back 2k inklusive turneringsavgiften. Hade bl.a två stycken KK mot AA all in pre, varav ena potten var på $1150.

Rakade dock $890 (spelade 5k händer i sträck hehe) så blir lite bananer. ^^

Postad
Tror inte han gör det spelet med AQ (och skulle han göra det kan man väl nästan kalla det en bluff)..

de e inget exceptionellt i min mening som säger att du måste ha set. Kan iofs vara jag som är dålig på att se när mitt TP är dåligt, men jag skulle inte vara överdrivet rädd i hans kläder efter det floppspelet. Beror väl oxo lite på hans read på dig.

Att betta pott all-in med hans stack är väl inte helt galet med AQ i det läget? O inte nödvändigtvis en bluff? Vad får han betalt av egentligen..

Ska dock tillägga att jag faktiskt ÄR väldigt dålig på att inse när jag 'är slagen med mina TPTK o liknande händer. Så öppnar för svidande kritik.. :roll:

Postad

de e inget exceptionellt i min mening som säger att du måste ha set. Kan iofs vara jag som är dålig på att se när mitt TP är dåligt, men jag skulle inte vara överdrivet rädd i hans kläder efter det floppspelet. Beror väl oxo lite på hans read på dig.

Att betta pott all-in med hans stack är väl inte helt galet med AQ i det läget? O inte nödvändigtvis en bluff? Vad får han betalt av egentligen..

Ska dock tillägga att jag faktiskt ÄR väldigt dålig på att inse när jag 'är slagen med mina TPTK o liknande händer. Så öppnar för svidande kritik.. :roll:

Nej men jag kan ju ha tvåpar, stege också..

Tycker som sagt det är kass att checkraisa flop med AQ där.. och sen ställa turn, det hade jag själv bara gjort mot riktiga synstationer. Tror inte han uppfattade mig som någon synmupp. Jag hade ju hellre checksynat mig all in på turn med AQ om jag vet att FI gärna bluffar. Som du säger, vad får han betalt av när han ställer in rakt av på turn..

Postad

Hittade ett litet plus igår, trots att jag torska ett par stora potter (ska se om jag kan slänga upp dom för diskussion, vore även trevligt om någon kunde kommentera AA-handen som jag la upp häromdagen).

Vet inte riktigt hur jag kunde plussa igår, kändes som jag låg lite back eller som bäst +- 0 men det är ju skönt man kan ha fel åt det hållet också :)

Lite i övrigt vad som händer:

En gammal kompis är sen en vecka tillbaka granne med mig så det har blivit att vi grindat ihop i stort sett varje dag (han har inte haft nåt internet förrän nu så inte haft så mycket val iofs, haha). Helt klart skönt o spela ihop iaf, lättare att köra längre sessioner och alltid gött o ha någon att whina lite bad beats med.. Brukar ju spela ihop med polare annars också men inte i alls samma utsträckning.

Ikväll ska ja till Cosmopol, de har någon Club Cosmopol-kväll. Ska visa det nya pokerrummet och så bjuder de på någon buffé etc. Får se om det är något att ha men kan vara skoj o gå dit en sväng iaf.

Postad

3-0 med mersmak =) Så trista att man inte får läsa om att Djurgår'n är på gång idag och istället får läsa om pajasbajens tolfte spelares bravader. Sabbade ju feststämningen som rådde på läktaren när man fick stå där i 1h och se på ingenting =/

Grind On.

Postad
3-0 med mersmak =) Så trista att man inte får läsa om att Djurgår'n är på gång idag och istället får läsa om pajasbajens tolfte spelares bravader. Sabbade ju feststämningen som rådde på läktaren när man fick stå där i 1h och se på ingenting =/

Grind On.

Ah hörde de spela riktigt bra! Men synd som fan att dräggen ska förstöra..

Kan inte vara roligt på läktarn och se på eländet. Får hoppas djurgårn är på G nu!

Hur går grindet för dig?

Jag har tagit upp mig på plus (marginellt) nu för månaden vilket blev målet när jag låg som mest back så får väl vara nöjd.

Postad

I AA-handen med fetingaction skulle jag nog bara ställa in rakt av. Det finns liksom ingen möjlighet för dig att mörka styrkan i din hand (om du inte vill folda :P). Syn i det här läget skriker minst lika mycket styrka som ett inställ om du inte ses som en total callingstation av fi. Om du bara synar kommer dessutom Button säkert syna också, och då blir det jobbigt när floppen kommer KQ6.

Postad
I AA-handen med fetingaction skulle jag nog bara ställa in rakt av. Det finns liksom ingen möjlighet för dig att mörka styrkan i din hand (om du inte vill folda :P). Syn i det här läget skriker minst lika mycket styrka som ett inställ om du inte ses som en total callingstation av fi. Om du bara synar kommer dessutom Button säkert syna också, och då blir det jobbigt när floppen kommer KQ6.

Ah, jag tänkte i liknande banor.. Fold var inte aktuellt nej :) Tror inte jag spelat så mkt mot FI innan men förmodligen såg han mig som TAG.. Blir förmodligen svårt o få betalt postflop eftersom båda killarna verka hyfsat duktiga. Jag ställde iaf in med hopp om få syn av KK eller att någon tror jag överspelar AKs. Alla folda dock men jag vann ju en hyfsad pot ändå.

Trevligt med lite åsikter, fortsätt gärna med det :)

Postad

Ett par händer från gårdagens session.

Fi verkar lite tomtig, 49/11/2.8 i stats.. 150 händer

Vet att jag bör slå om mer när han minraisar mig, iaf till 80. Det är ju ingen direkt rolig flop men samtidigt bluffvänlig.

Party Poker NL400

Hero ($500.37)

Button ($916.25)

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, Adiamond.gif. Button posts a blind of $4.

Hero raises to $14, Button (poster) raises to $24, Hero raises to $65, Button calls $41.

Flop: ($130) 8spade.gif, Qspade.gif, Jspade.gif(2 players)

Hero bets $95, Button raises $851.25 (All-In), Hero ?

-------------------------------------------------------------------------------

Första sessionen mot FI. Han har 48/0/0.9 på kanske 50 händer.

Party Poker NL400

UTG ($566.72)

MP ($83.10)

CO ($13.60)

Hero ($433.80)

SB ($495.50)

BB ($689.85)

Preflop: Hero is Button with Jspade.gif, Kclub.gif. SB posts a blind of $2.

UTG calls $4, 2 folds, Hero raises to $18, 2 folds, UTG calls $14.

Flop: ($42) Aclub.gif, 5club.gif, 4diamond.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $34, UTG calls $34.

Turn: ($110) 4club.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks.

River: ($110) 3club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $75, UTG calls $514.72 (All-In), Hero ?

Postad
River: ($110) 3 (2 players)

Urk. Man "vet" att man ska lägga sig, men det är så jävla svårt.... speciellt när det bara är en musklick bort, läggningen är hyfsat lätt live, när man ska räkna marker och stapla upp dom osv. Men på nätet är det så lättatt pengarna bara är siffror på skärmen och man klickar syn för att man är nyfiken.

Postad

Urk. Man "vet" att man ska lägga sig, men det är så jävla svårt.... speciellt när det bara är en musklick bort, läggningen är hyfsat lätt live, när man ska räkna marker och stapla upp dom osv. Men på nätet är det så lättatt pengarna bara är siffror på skärmen och man klickar syn för att man är nyfiken.

Ah, det känns som en ganska enkel fold egentligen. Särskilt mot en så passiv spelare. Tyvärr var jag på riktigt synhumör och synade alldeles för snabbt utan att tänka till. Han visar upp 43s för runner runner kåk..Hur han hittar synen på flop fattar jag inte riktigt dock.

Postad

Ah, det känns som en ganska enkel fold egentligen. Särskilt mot en så passiv spelare. Tyvärr var jag på riktigt synhumör och synade alldeles för snabbt utan att tänka till. Han visar upp 43s för runner runner kåk..Hur han hittar synen på flop fattar jag inte riktigt dock.

Såg du att brädan var parad, Ola? Det där är ju egentligen blixtlägg. Hade brädan inte varit parad däremot, då kan man ju börja undra hur man skulle göra...

Postad

Öhm hade brädan inte varit parad hade jag haft nötterna? ;)

EDIT: Ah ok, möjlig SF ute då.. Men vilken klöver två skulle han egentligen kunna ha i det läget?

Vad tycker du om AA-handen HU?

Postad

AA-handen är ju lite klurig. Du får typ 2:1 i pottodds, vilket talar för syn. Å andra sidan blir du ofta utdragen om du leder och det är ofta så att du inte leder. Känns ändå som att du redan degat in såpass mycket att syn ligger nära till hands, det räcker ju liksom att du vinner 1/3 av gångerna.

Postad
EDIT: Ah ok, möjlig SF ute då.. Men vilken klöver två skulle han egentligen kunna ha i det läget?

67c kan han ha också, vilket kanske är troligare.

Frågan är väl om en passiv fi skulle värdebeta/bluffa med en sämre färg på det sättet.

Postad

Ah helt rätt, får skylla på att jag är lite nyvaken ^^

Nej det är ju frågan, det vore väl med en Q-hög färg isf. Tomtar får ju sina ryck på river ibland med halvbra händer som de tror är nötter. Men en fold hade nog varit rätt ändå.

Postad

Fick förfrågan för ett tag sen av Dapine ang. antalet plus- resp. minussessioner. Har dagsresultat från Januari och framåt, räknar en dags spel som en session även om jag ibland spelat flera sessions på en dag. Alla dagar är medräknade, även de då jag bara spelat en timme.

Januari     20     7
Februari    13    10
Mars        6     12
April       14     8
Maj         24     1
Juni        17     3
Juli        15    10

Totalt: +dagar: 109 (68%) -dagar: 51 (32%)

Var ungefär vad jag förväntat mig, plussar 2/3 dagar. Sen går det ju diskutera relevansen av en sån här jämförelse men lite intressant kan det ändå vara att se hur ofta man vunnit.