huggormen_ Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Jag är en 5/10 NL 6MAX spelare som fan inte kan spela mellan par (77-1010). Känns som att varje gång jag höjer pre och bettar runt pot på en låg flop så får jag mothugg och ställs inför ett svårt beslut. Dom gånger jag bestämmer mig för att trycka får jag oftast syn av en bättre hand. Dålig timing? Självklart förenklas det ju om man har position... Men det jag har problem med är ur position. Här är ett exempel: Game #2111154393: Hold'em NL ($5/$10) - 2006/08/03 - 07:48:00 (ET) Table "Wailuku" Seat 1 is the button. Seat 1: DaBaser ($1218.83 in chips) Seat 2: gazza ($1106.87 in chips) Seat 3: octaviuss ($826.50 in chips) Seat 4: Hero ($1312.13 in chips) Seat 5: TheDingo ($1000 in chips) Seat 6: Pambo ($1113.50 in chips) gazza: posts small blind $5 octaviuss: posts big blind $10 TheDingo: posts big blind $10 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Hero [8c 8h] Hero: raises to $50 TheDingo: calls $40 Pambo: folds DaBaser: folds gazza: folds gazza sits out octaviuss: folds ----- FLOP ----- [2s 6d 4h] Hero: bets $100 TheDingo: raises to $200 Hero: raises to $1262.13 and is all-in TheDingo: is all-in $750 Returned uncalled bets $312.13 to Hero * Resultat bort - QoS * Hur spelar ni mellanpar i Short Handed NL? Citera
Draejutmig! Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Jag spelar också sexmanna och höjer nästan alltid med mellanparen, särskilt om jag är först in i potten. Floppen kommer låg och du bettar pott.. han knapphöjer och du pushar. Brädan är ju inte särskilt dragvänlig egentligen. Hans höjning känns som antingen riktig styrka eller en test med en svag hand i bra position. Så gott som alla pockets utom 77 slår dig.. Du kanske har lite foldequity mot 99 och TT men samtidigt blir du bara synad av händer som slår dig. Hur situtationen ska spelas beror ju på hur du spelat tidigare på bordet. Har du ofta foldat mot raise, då är chansen större att du leder men ändå riskabelt att gå all in med bara ett par i åttor. Jag själv är oftast ganska försiktig i såna här lägen ur position men öppnar upp mer i position då det är lättare att ta en syn och se hur fi reagerar på turn. Citera
Stahl Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Det heter "mellanpar", för katten. Inte "mellan par". Citera
Tiggr Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Försök att inte spela så stora potter. När du bettar ut pott på den brädan och blir höjd får du nog ge upp. Du har ju inte visat upp något tecken som säger att du inte skulle kunna ha AA/KK. Som spelat fold. Nu postar någon fisk UTG men en raise till 40 bör ge samma effekt. Följ upp med standard cont bet som i tidigare tråd sagts vara 65-85% Citera
Recommended Posts