z0lid Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Hej, Jag har spelat poker i ett par år och det har, efter en tuff start, gått stabilt uppåt (men sakta). Jag lirar oftast NL100 bord och gör det med 9-12 bord samtidigt. Min rulle har vuxit till drygt $10 000. Det jag funderar på är om det skulle vara mer lönsamt att lira NL400 bord men betydligt färre (kanske 2-4 stycken). Jag känner att jag kan hålla fokus på många bord, men självklart inte lika bra som om jag lirat färre. En annan sak är att pokern tappar en del av sin tjusning eftersom man spelar sina egna kort mer än läsa motståndaren mm. Men det fungerar ju - så jag vill ju inte sluta med en vinnande strategi. Någon som har erfarenheter av detta? Tacksam för en liten diskussion om detta. Mvh /lagavlonad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dionysos Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Kan bidra med några råd till dig men sitter själv i samma situation så väntar med spänning på hajarnas svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Mitt tips är att ju mer avancerat ditt spel är ju bättre på färre bord. Ex då vågar bluffa, är beredd att lägga dig med vilka pocket som helst och hittar analyser av spelet där du med bluff kan dra hem det är det bättre att spela på ett högt bord. Bemästrar du inte det och "spelar efter boken" typ abc som är multitabling bäst. Sammanfattat kanske detta. Multitabling om du spelar korten. Ett bord om du spelar personen och korten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Tillägas bör att jag fortfarande letar efter rätt nivå. Spelade 0.5/1$ ett tag och där spelade jag för avancerat i mina bluffar. Skottade upp till 5/10$ där det gick sanslöst bra i några månader tills de "regulars" som fanns där hade kartlagt mitt spel och började läsa mina moves. Fick aldrig betalt för färg, läste semibluffar osv. Innan det han gå riktigt dåligt gick jag ner till 1/2 o 2/4 och där är väl ok, men inte optimalt då det ibland finns 0.50/1 spelare där samt ibland 5/10, du måste alltså analysera varje spelar och kan inte spela lika generellt som på andra nivåer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Frågan beror väl mycket på vad man har för inställning/målsättning för pokern. Ser du pokern framförallt som en extra inkomstkälla och tycker att du gör bra med pengar på det som det är nu (10tabla NL100 kan man onkligen tjäna riktigt bra på) så finns det väl egentligen ingen anledning att gå upp i nivå. Vill du däremot utvecklas som spelare och kanske kunna tjäna mer pengar än du gör nu så är det väl dags att försöka kliva upp. Jag är i ganska exakt samma situation och jag kommer iallafall testa högre stakes. Man kan ju faktiskt kliva tillbaka ner om det inte känns bekvämt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
z0lid Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Frågan beror väl mycket på vad man har för inställning/målsättning för pokern. Ja, det är så klart viktigt. Glömde berätta det... Min förhoppning (eller önskan) är att bygga en rulle så att man kan lira på en sådan nivå att det kanske räcker med 10 timmar i veckan för att tjäna lite extra pengar, säg ett par $1 000 per månad. Det skulle vara ett fint tillskott i kassan. Jag har ett bra och välbetalt jobb och har inga funderingar på att sluta med det. Men jag tycker pokern är rolig och det går bra (än så länge). Känns dessutom ganska stabilt eftersom det hela tiden sakta gått uppåt. Det är kanske för tidigt att dra några slutsater, men det känns som att om man plussat i 2 år så borde man gjort något rätt iaf Vill därför se om min önskan går att göra om till verklighet eller om det är en utopi. Kanske lite reflektioner på det också? Är det rimligt att lägga ner 10 timmar i veckan dvs 40 timmar i månaden och tjäna lite extra på det, säg $2 000/månad? Eller måste man vara mer seriös och lägga ner mer tid för att minimera inverkan av swingsen upp å ner? Vilka nivåer bör man lira på för att i sådan fall klara detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baath Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Verkar som du har mål att tjäna mer pengar i framtiden, skulle därför försöka gå upp i nivå, din rulle håller ju definitiv för 1 / 2 om du inte spelar väldigt loose aggro. Redan på 1 / 2 klara en bra regular ganska lätt 2k i månaden i snitt om han spelar minst 4 bord och 40 h i månaden. Är ju en helt annan sak att tjäna minst 2k per månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
y0 Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Börja med 1/2 istället. Spelet skiljer sig en del från NL100-400. Jag skulle börjat med 4-6 bord 1/2 och sen lägga på vart efter. Om du bara vill lira 40h i månaden och få in så mycket pengar som möjligt känns det betydligt mer värt att multitabla så att du kan få in fler händer och knappast löper risk för att bli utbränd. Att 12-tabla fulltid är rätt jobbigt/tråkigt imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Varför inte variera dig? Spela din vanliga 12bords-grind ibland och spela typ 2 bord 2-4 ibland. Du kanske inte har samma värde på det senare men då spelar du mer för att utveckla spelet. Men sitt inte och slösurfa samtidigt då utan träna verkligen på att ta reads osv då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Håller med många här, vill man utveckla spelet måste man dra ner på antal bord och läsa bordet mer. Annars blir det ABC-poker och ingen pokerutveckling.... Känner igen mig själv, jag spelar alltid lite för många bord och då blir spelat väldigt lättläst. Har plussar rätt så bra innan, men känner att det har blivit fler tighta grinders vid borden och man måste börja trixa lite för att få betalat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
z0lid Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Varför inte variera dig? Spela din vanliga 12bords-grind ibland och spela typ 2 bord 2-4 ibland. Jag arbetar idag som teknisk säljare. Helt sjukt vad det ger att bolla idéer med varann. Självklala saker kan komma fram i en diskussion mellan mig och min chef. Även om de är självklara och enkla så tänker man inte alltid på dom. Samma sak känner jag här. Jag har ingen tidigare erfarenhet från detta forum, men en så enkel sak som att variera sig har jag aldrig tänkt på. Jag tänker ALLTID på min rulle. Vilken nivå den klarar av osv. Byter jag nivå så känns det permanent. Självklart kan det vara en bra idé att variera sig. Fan va pinsamt att man inte tänker själv. hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
z0lid Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Augusti , 2006 Känner igen mig själv, jag spelar alltid lite för många bord och då blir spelat väldigt lättläst. Har plussar rätt så bra innan, men känner att det har blivit fler tighta grinders vid borden och man måste börja trixa lite för att få betalat. Jag känner igen exakt det här. Många har sett mig på borden och noterat att jag lirar 10+ bord och det är klart att om man läser hur jag spelar så blir jag lättläst. Det finns ju inte mycket utrymme att variera sig då man har ca 12 bord på gång samtidigt. Jag har testat att lira 6-8 bord, och i mitt tycke så blir det ganska lungt då Jag har då märkt precis det alla säger att man blir mer effektiv eftersom man läser sina motspelare mer. Jag har också märkt att det finns en otrolig kick i att i princip negligera de egna korten efter floppen och bara läsa vad motståndaren gör och varför. Flera gånger har jag läst rätt och bettat ut på river eller checkraisat turn osv. Det är en fantastisk känsla och jag förstår varför de flesta söker fler och svårare utmaningar istället för att satsa på att tjäna så mycket pengar som möjligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts