Gå till innehåll

NLT - SnG, QQ på bubblan


Recommended Posts

sponger690 kan troligen ställa med en relativt vid HD här, och mikas_pot har varit semiaggressiv.

 

Level VIII (200/400)

Seat 1: Myssion (2310 in chips)

Seat 2: Danport_sp (505 in chips)

Seat 5: sponger690 (1155 in chips)

Seat 7: mikas_pot (6225 in chips)

Seat 9: 95 pony (3305 in chips)

Myssion: posts the ante 25

Danport_sp: posts the ante 25

sponger690: posts the ante 25

mikas_pot: posts the ante 25

95 pony: posts the ante 25

95 pony: posts small blind 200

Myssion: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion :Qd::Qc:

Danport_sp: folds

sponger690: raises 730 to 1130 and is all-in

mikas_pot: raises 730 to 1860

95 pony: folds

Myssion: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja mot den HD:n är jag ju det. Men hur rimlig är den egentligen, varför skulle han inte göra det med t.ex. AT+?

 

Visst, kan väl göra det med AT+ också fast då är du ju också stor favorit, förrutom AK då förstås.

 

Men med <6bb som stack foldar inte jag QQ i detta läge iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen det är ju inte säkert att det räcker med att vara favorit. Det är bubblan i en SnG, remember?

 

Så du skulle ha foldat menar du? Med 5-6bb som stack är QQ ett monster, så tänker jag iallafall. Men visst du kan säkert bubbelstrategier bättre än mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 21.5100 % 20.66% 00.85% { 66+, A2s+, K6s+, Q8s+, J8s+, T8s+, A7o+, K9o+, QTo+, JTo }

Hand 2: 23.6291 % 22.82% 00.81% { 22+, A2s+, KJs+, A2o+, KQo }

Hand 3: 54.8609 % 54.45% 00.42% { QcQd }

 

Jag vet inte hur relevant ovan HD är. Känns inte riktigt OK men det kan ju ge en liten fingervisning ändå.

Efterom vi lever och har en ännu mer shortstack än vi kvar på bubblan om vi förlorar mot storstack men vinner mot lillstack så tycker jag en push är motiverad.

Speciellt eftersom Myssion har lovat att lillstacken ryker inom ett varv. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför verkar det som om många som svarar på handanalyser kring bubbelspel mest verkar gå på känsla (dvs. i stort sett gissar)? Borde inte en bra analys innebära att man tar fram en HD för motståndarna, beräknar sannolikheten för de olika utfallen samt sedan med hjälp av ICM tar reda på $EV för de olika valmöjligheter som finns? (Samt möjligtvis också tar i beaktande hur applicerbart ICM är i situationen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför verkar det som om många som svarar på handanalyser kring bubbelspel mest verkar gå på känsla (dvs. i stort sett gissar)? Borde inte en bra analys innebära att man tar fram en HD för motståndarna, beräknar sannolikheten för de olika utfallen samt sedan med hjälp av ICM tar reda på $EV för de olika valmöjligheter som finns? (Samt möjligtvis också tar i beaktande hur applicerbart ICM är i situationen.)

 

Det tar mig minst två timmar att göra den analysen. I stället försöker jag provocera Myssion att trycka på 'Evaluate'-knappen i sitt eminenta program som jag just nu inte kommer ihåg vad det heter. Har inte lyckats dock. Jag är nog för subtil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen det är ju inte säkert att det räcker med att vara favorit. Det är bubblan i en SnG, remember?

 

Så du skulle ha foldat menar du? Med 5-6bb som stack är QQ ett monster, så tänker jag iallafall. Men visst du kan säkert bubbelstrategier bättre än mig.

 

Är QQ en monster på bubblan (ja jag anser att det är på bubblan!) när en gått all in och en annan synat innan det är ens tur? Vill man hamna ITM kanske man ska folda i det här läget och låta boysen göra upp i lugn och ro. Hur gjorde du Myssion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen det är ju inte säkert att det räcker med att vara favorit. Det är bubblan i en SnG, remember?

 

Så du skulle ha foldat menar du? Med 5-6bb som stack är QQ ett monster, så tänker jag iallafall. Men visst du kan säkert bubbelstrategier bättre än mig.

 

Är QQ en monster på bubblan (ja jag anser att det är på bubblan!) när en gått all in och en annan synat innan det är ens tur? Vill man hamna ITM kanske man ska folda i det här läget och låta boysen göra upp i lugn och ro. Hur gjorde du Myssion?

 

Vi är inte på bubblan! Vore vi det hade vi 2 chanser av 3 att hamna ITM om alla inblandade hade samma equity. Ryker vi i det här exemplet är vi OTM.

 

Hur pass signifikant det är vet jag inte men jag har svårt att tro att det inte spelar roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det har även storstacken en mycket vid HD ( minst lika vid som lillen) och vill isolera och få bra odds på en slantsingling (standard storstackspel). Med andra ord är det stor chans att Lillen dubblar upp och ligger före Hero.

 

Då är det fortfarande 4 kvar även om minstingen åker på sin BB.

 

Förmodligen måste vi då väldigt snart pusha med ett sämre alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är QQ en monster på bubblan (ja jag anser att det är på bubblan!) när en gått all in och en annan synat innan det är ens tur? Vill man hamna ITM kanske man ska folda i det här läget och låta boysen göra upp i lugn och ro. Hur gjorde du Myssion?

 

Med 5-6bb som stack är QQ ett monster. Skulle nog inte kalla detta en bubbelsituation heller (5 spelare kvar). Dessutom spelar vi endast mot mikas_pot eftersom han är den enda spelare kvar i potten som har oss täckt, en viss skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All or nothing, skulle jag vilja säga!

Fold och riskera att få ställa med en sämre hand i ett skede.

Om Fi har ett A var, ökar dessutom våra chanser.

Har nån ett lägre PP är vi kanske 70-30 favoriter mot den och 65-35 mot eventuellt Ax där x<Q.

Rätta mig gärna om jag har fel!

These are my thoughts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är 5 spelare kvar så är det tyvärr en bit till pengarna. Även om det finns 2 korta stackar så är det inte alls säkert att lägga sig är det bästa alternativet. För om man lägger sig så måste man betala 200 i SB nästa runda och man är nere på 1710 chips med fyra eller kanske tom 5 spelare kvar. Om man lägger sig och lilla stacken vinner så har man plötsligt problem.

 

 

Och andra sidan om man går all in och vinner så har man 5325 och leder plötsligt turneringen med stor chans att vinna det hela.

 

Eftersom jag vet att Myssion brukar spela grytor med snabba blindsökningar så skulle jag inte kastat QQ iu detta läget - man kan inte hoppas att få en så bra hand igen i grytan - spela den då man får den är min åsikt.

 

Är du en mus eller en man ? 8-)

 

 

PS QQ mot längre par är 80-20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är QQ en monster på bubblan (ja jag anser att det är på bubblan!) när en gått all in och en annan synat innan det är ens tur? Vill man hamna ITM kanske man ska folda i det här läget och låta boysen göra upp i lugn och ro. Hur gjorde du Myssion?

 

Med 5-6bb som stack är QQ ett monster. Skulle nog inte kalla detta en bubbelsituation heller (5 spelare kvar). Dessutom spelar vi endast mot mikas_pot eftersom han är den enda spelare kvar i potten som har oss täckt, en viss skillnad.

 

Säger det igen: en har gått all in, en annan raisar hans all in för att isolera sig. Hero måste gå all in eller folda i det läget. Att syna gör att han är commitad. Tycker att detta är bubbelspel, som rubriken till tråden säger, då en gubbe riskerar att åka ut då han gått all in. Åker denna är det fyra kvar eller hur? Vill man gå all in mot två andra med QQ? Vill man det när situationen är som jag beskrivit ovan? Jag är osäker på detta men har redan uttryckt att jag nog skulle foldat i detta läget. Detta ENBART för att en snubbe riskerar att åka ut. Är öppen för argument, är inte sen att ändra mig vid bra argument för en all in. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...