Gå till innehåll

Allt om Tourney Manager!


hajen

Recommended Posts

  • Svars 104
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det släpps visst en beta med MTT support

 

have a beta patch available at http://www.rvgsoftware.com/tourneymanagerbetapatch.zip that now supports Stars e-mail summaries for MTT's and 2 (or more) table SNG's. Download the zip file and extract tourneymanager.exe over top of your tourneymanager.exe in your C:\Program Files\RVG Software\Tourney Manager folder (make sure it is not running).

 

Known Issues / things I'm working on

 

It will use the entire tourney duration as the duration since that is what the summary shows

If the tourney is still in progress in the summary it will record a 0.5 minute duration

I will be looking in your hand history folder for hand histories related to the tourney and then grabbing these details out of that

Rebuy tourneys will only show the initial buyin - you will need to edit these if you did rebuy

 

You can use the e-mail import (if the summaries are in your e-mail) or simply save the summary e-mail (s) you already have in a text file and use the import file feature of Tourney Manager. It will identify it as a saved Stars tourney summary and parse accordingly.

 

If you won a buyin to a new tourney then it will include that buyin amount in your winnings. So, for example, if you win $200 plus a $530 buyin to another tourney your winnings will show up as $730

 

If you have ANY problems or find any Stars tourney summaries that do not import or import incorrectly then please send them to me. Also, if you find that it is working good for you then let me know.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har ganska nyligen börjat använda Tourney Manager (gillar det mycket). Så idag stötte jag på det första problemet, fick följande meddelande när jag skulle importera Hand Historys:

 

35938588 error: System.Exception: Invalid finish position.

at aa.i(String A_0, String A_1)

 

35939402 error: System.Exception: Invalid finish position.

at aa.i(String A_0, String A_1)

 

Skulle importera 6 stycken SNG men bara 4 lyckades, de 2 andra hamnade under fliken "Error Tourneys"

Någon som vet problemet? beror det kanske på att jag stängde ner klienten för snabbt?

 

Spelar på PokerStars och använder versionen 1,16 av Tourney Manager. Alla turneringar är SNG

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ganska nyligen börjat använda Tourney Manager (gillar det mycket). Så idag stötte jag på det första problemet, fick följande meddelande när jag skulle importera Hand Historys:

 

35938588 error: System.Exception: Invalid finish position.

at aa.i(String A_0, String A_1)

 

35939402 error: System.Exception: Invalid finish position.

at aa.i(String A_0, String A_1)

 

Skulle importera 6 stycken SNG men bara 4 lyckades, de 2 andra hamnade under fliken "Error Tourneys"

Någon som vet problemet? beror det kanske på att jag stängde ner klienten för snabbt?

 

Skulle tro att du är för snabb .. det var jag med ;) Vänta tills congrats rutan kommer upp + någon sekund till så brukar det gå bra.

 

Spelar på PokerStars och använder versionen 1,16 av Tourney Manager. Alla turneringar är SNG

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar jag HH:na till FTP? De ligger iaf inte i mappen som heter Full Tilt Poker, måste jag ställa in nåt för att de ska sparas?

 

 

I klienten under options måste du välja att spara HH på datorn....

 

Behöver man några tournament summeris från FTP när man använder sig av Tourney Manager? Om inte, hur fungerar det då med att se sina och fi:s placeringar och vinster/förluster?

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar jag HH:na till FTP? De ligger iaf inte i mappen som heter Full Tilt Poker, måste jag ställa in nåt för att de ska sparas?

 

 

I klienten under options måste du välja att spara HH på datorn....

 

Behöver man några tournament summeris från FTP när man använder sig av Tourney Manager? Om inte, hur fungerar det då med att se sina och fi:s placeringar och vinster/förluster?

 

//Matte

 

När m,an har åkt ur kommer det ju upp en ruta, där tror jag att man måste trycka OK innan man släcker ner.

 

Annars sköts det automatiskt. I

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor angående Tourney manager!!

 

Klarar tourney manager FTP´s turbosar??

 

När man har startat upp tourney manager och sätter igång 4-5 sng bord " live tracker " det direkt då eller måste man klicka någonstans för att få Sng registrerade ??

 

När man har spelat färdigt sina sng, måste man " importera " in HH´s in till Tourney manager eller kommer det upp av sig själv??

 

Tacksam för hjälp// Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor angående Tourney manager!!

 

Klarar tourney manager FTP´s turbosar??

 

När man har startat upp tourney manager och sätter igång 4-5 sng bord " live tracker " det direkt då eller måste man klicka någonstans för att få Sng registrerade ??

 

När man har spelat färdigt sina sng, måste man " importera " in HH´s in till Tourney manager eller kommer det upp av sig själv??

 

Tacksam för hjälp// Tobbe

 

Japp, det klarar det. Däremot måste du importera de själv minst fyra minuter efter att du spelat dem.

 

Verkar vara dyrt att svara ^^

 

Du hade väntat 20 minuter då, tålamod är en dygd... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att det står nog pris på hemsidan? Eller är det bara jag som är blind? Och hur betalar jag? Skulle vara schysst om nån förklarade för mig.

 

Hmm, det verkar inte som om det står där, men det kanske kommer upp info när du klickar på purchase (eller liknande) efter att du laddat ned demon.

 

När jag köpte det för några månader sen kostade det $40, tror inte att han har höjt priset. Jag betalade genom att föra över $90 till hans Party-konto för att sedan få tillbaka $50 (minimum transfer $50).

 

Tror dock att det går att betala på många andra sätt också (Neteller, Stars och liknande).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...