Gå till innehåll

FLT - Folda TPTK?


SaInT

Recommended Posts

UTG+1 har 19/12/2.0 över ett hundratal händer, verkar vara ganska hyffsad.

MP+3 verkar ganska dålig, har synat ner det mesta. 60/10/0.4 över ett tjugotal händer.

SB har knappt spelat ett varv, har inte sett någon flop.

Tror inte de har någon read på mig, har någon av dom det så har jag nog spelat ganska passivt postflop, förutom när jag preflopraisar då jag nästan alltid c-bar.

 

Har inte tillgång till handhistorien så jag postar ur minnet. Skippar mass-foldandet preflop.

 

Hero får :Ah::Kc: tilldelat i stora mörken.

UTG+1 raises, MP3 calls, SB calls, Hero three-bets, UTG+1 calls, MP3 Calls, SB calls. Pot: 12 small bets.

Flop: :Qc::9s::8h:

SB checks, Hero bets, UTG+1 folds, MP3 calls, SB calls. Pot: 9 big bets.

Turn: :Kd:

SB bets, Hero?

 

Jag försöker att inte betala av folk när jag vet att jag är slagen, och hans bet skriiiiiiiiiiker stege/två par/set. Men är det alldeles för vekt att släppa här? Känns inte som om raise är aktuellt då jag gärna har kvar MP+3 i handen, vill inte stänga ute honom. Vad görs? Synar ni ner båda gatorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker att inte betala av folk när jag vet att jag är slagen, och hans bet skriiiiiiiiiiker stege/två par/set. Men är det alldeles för vekt att släppa här? Känns inte som om raise är aktuellt då jag gärna har kvar MP+3 i handen, vill inte stänga ute honom. Vad görs? Synar ni ner båda gatorna?

 

betala av är en naturlig del av poker. fösöker du ta bort den delen ur ditt pokerspel kommer dina motståndare raisa sönder dig.

 

mot 3motståndare på så kordinerat bräde skippar jag oftast automatbeten på floppen.

 

turn kan du inte vika utan mer action. hans bet kan betyda KJ,KT eller något annat du slår också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog betat river om inte någon höjer turn. Med tanke på att snittspelaren på 1/2 ofta synar ner med Q no kicker här så ser jag ingen anledning att INTE värdebeta rivern.

 

Anledningen till att inte värdebetta rivern är ju donkebettet på turn. Många spelare med tvåpar är för rädda för stegen efter att vi höjt turn för att ta tillräckligt betalt för tvåparet. Donkbet är inte att leka med, jag skulle vara tacksam om jag vann den här handen överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mot 3motståndare på så kordinerat bräde skippar jag oftast automatbeten på floppen.

Min tanke bakom mitt bet är att någon alltid betar. Rundcheck med 4 pers som ser floppen finns inte. Och ska någon beta så kan det lika gärna vara jag, så kan jag ta kommando på turn om A eller K kommer (vilket sket sig iofs).

 

* Skydda handen mot MP3 som mycket väl kan sitta på ett drag.

 

Alltså MP3 är jättedålig. Kan sitta med 33, 87o tex. Tror inte alls jag behöver skydda handen mot honom.

 

Jag hade nog betat river om inte någon höjer turn. Med tanke på att snittspelaren på 1/2 ofta synar ner med Q no kicker här så ser jag ingen anledning att INTE värdebeta rivern.

Jo får jag en check till mig efter att ha synat så värdebettar jag nog också. Men chansen att SB checkar river känns liten, såvida vi inte höjer turn och han synar, då han lär check-raisa en stark hand och check-syna en svagare.

 

Jag tycker inte alls om att höja denna turn dock. Då får jag eventuellt in tre bets mot en förmodad stark motståndare, istället för att få in fyra mot en stark och en usel. Förutsatt att vi leder, annars lär det bli fler på river. Men CO är jag inte alls oroad över, tror han kan sitta med vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså MP3 är jättedålig. Kan sitta med 33, 87o tex. Tror inte alls jag behöver skydda handen mot honom.

Jag skulle nog föredra att höja ändå, T och J är ju två kort som gärna får betala två bets för rivern om man kan ordna det. Sen är ju potten trots allt skapligt stor och då är det som bekant ofta dags att försöka vinna den även om det hade kunnat finnas värde i att låta en lös fisk betala av hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...