Gå till innehåll

NLT - SH, öppet straight flush drag?


FrOst66

Recommended Posts

Glömde spara HH men ska försöka återge den.

 

Jag sitter på knappen och får tilldelat mig 6 :spade: 7 :spade:

Synar och spelaren till vänster om mig raisar upp till 4$, spelaren till vänster om han synar och så gör jag.

 

Floppen kommer 9 :spade: 2 :club: 8 :spade:

 

FI som raisat upp PF bettar 25$ in i potten på 16$ och den andra FI lägger sig. Jag trycker då allin 120$ med mitt öppna straigth flush drag. FI synar direkt.

 

Rätt eller fel av mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde spara HH men ska försöka återge den.

 

Jag sitter på knappen och får tilldelat mig 6 :spade: 7 :spade:

Synar och spelaren till vänster om mig raisar upp till 4$, spelaren till vänster om han synar och så gör jag.

 

Floppen kommer 9 :spade: 2 :club: 8 :spade:

 

FI som raisat upp PF bettar 25$ in i potten på 16$ och den andra FI lägger sig. Jag trycker då allin 120$ med mitt öppna straigth flush drag. FI synar direkt.

 

Rätt eller fel av mig?

 

Rätt. Du har över 50 procents chans att träffa. Och han lär ju knappast sitta på ett högre färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given all-in på floppen, med tanke på att en skicklig spelare kan lägga sitt överpar i det läget. Men även om han synar är du i princip marginell favorit. Däremot förstår jag inte riktigt varför du limpar på knappen? 67s är bra att höja först in med, speciellt SH. Men du kanske limpar flera händer från knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot förstår jag inte riktigt varför du limpar på knappen? 67s är bra att höja först in med, speciellt SH. Men du kanske limpar flera händer från knappen?

 

Sant borde ha höjt denna, brukar också göra så men mixar upp mitt spel till och från.

 

Iaf känns bra att jag gjorde rätt iaf.

 

Turn kom :diamond: 3, River Q :diamond:

 

FI visar upp A :heart: 9 :heart: och tar hem potten.. :?

 

Rätt vågat av han att syna min allin med tanke på att han satt med fullt inköp..=/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...