Gå till innehåll

Skapa ny kategori för olika pokervarianter


Recommended Posts

En sak för att bredda diskussionen kring andra spel än texas:

 

Skapa en ny kategori direkt före eller efter "Om Poker", med ett namn i stil med "Pokervarianter". Flytta grupperna "Texas Hold'em" och "Övriga Pokerformer" till denna kategori, samt skapa nya grupper för alla vanliga spel, exempelvis Omaha, 7 stud, olika drawformer. Gärna Lite mer ovanliga som 7-2 3-draw, telesina, americana osv. Hellre för många än för få grupper.

 

Jag har flera gånger tänkt starta trådar om andra pokerformer än Texas och Omaha, men det blir sällan av då jag vet att diskussionerna ofta försvinner i "Övriga Pokerformer"-gruppen. Det blir ingen röd tråd där. Fanns en egen grupp för respektive pokerform så skulle diskussionen kunna flyta bättre, och det fåtal som faktiskt är intresserade av att diskutera Telesina har en plattform för att göra så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också stenhårt på en omorgansiering av forumet. Man kanske inte behöver ha mer än 10 olika kategorier att välja på första sidan.

 

Stora problemet är att det inte går att ha undergrupper i den här forumprogramvaran.

 

QoS ska titta på annan probgamvara, men det tar tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också stenhårt på en omorgansiering av forumet. Man kanske inte behöver ha mer än 10 olika kategorier att välja på första sidan.

 

Stora problemet är att det inte går att ha undergrupper i den här forumprogramvaran.

 

QoS ska titta på annan probgamvara, men det tar tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid.

Jag är medveten om undergruppsproblematiken, men som jag förstått det så placeras trådarna i grupper som i sin tur är indelade i kategorier. Man kan skapa nya grupper inom alla kategorier och likaså skapa nya kategorier.

 

Mitt förlag är att skapa en ny kategori för pokervarianter. "Texas Hold'em" och "Övriga Pokerformer" ligger nu under kategorin "Om Poker", men om mitt förslag genomförs så flyttas dessa till den nya kategorin, samtidigt som nya grupper för tex Omaha o 7cd startas under samma kategori.

 

Således krävs inga undergrupper, det är helt inom ramen för den hierarki som redan finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...