Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
"Beta 80% av potten, tycker jag, betar du pott ser det för desperat ut och då kanske det finns en liten liten chans att han hittar syn med stege."

Jag vet inte det..Känns nästan alltid som att pottbet på rivern är nöten..

Men jag har dock fått en massa syner när jag potbetat på rivern med nötter så jag tar tillbaka det heh..

Det som är viktigast kanske är hur betet utförs samt vem som gör det. Tar det lång tid? eller blixt bet etc etc.

Vad brukar du beta när du har nöten på rivern? Samma belopp som det kanske.

Matteprof: sitter på SEB kungsträdsgårdsgatan nuförtiden..Är du där då och då i jobbet?

Ingen blixtbett, ett par sekunder, och inte potta utan bara ett lagom och kontrollerat bet, det är nog övertygande. Sen så spelar det såklart stor roll hur man upplevs från spelaren man spelar mot, vet den att man tar väldigt många chanser att bluffa så finns det viss risk för syn.

Postad

"Ingen blixtbett, ett par sekunder, och inte potta utan bara ett lagom och kontrollerat bet, det är nog övertygande. Sen så spelar det såklart stor roll hur man upplevs från spelaren man spelar mot, vet den att man tar väldigt många chanser att bluffa så finns det viss risk för syn."

Varför inte blixtbet?

Bluffar man så tänkar man alltid innan betet kommer i såna här händer (dvs drag). I denna hand så har Liggat position så det är lite annorlunda men om det hade varit omvänt då?

Fast det är klart att tar man alltid tid på sig när man betar så måste även bluffarna ta lite tid. Men orka med det liksom :)

spelar du fortfarande på b2b Emilio förresten? vilka limits?

Postad

Hur visste du att jag spelat där tidigare? Nej spelar inte där längre. Du kanske blandar ihop mig med någon.

Förövrigt är det det som är roligt med PLO, det finns massa sätt man kan göra på utan att något behöver vara helt fel. Din teori är säkert inte helt fel den heller. Beror ju som vanligt mest på motståndare och hur man vet att motståndaren uppfattar en.

Postad

skönt att det uppkommer lite diskussioner i min dagbok ;)

upplösningen får komma lite senare.

skulle han dra på stege på flushdragsbräda?

skulle han syna flopp med set? inget känns troligt.

jag representar antingen nötflushdrag, top2, set eller kanske en kombination.

tänk vidare ;)

Postad

Emilio: Hade för mig att det fanns ett Emilio nick som spelade på b2b kanske inte var du :).

"Förövrigt är det det som är roligt med PLO, det finns massa sätt man kan göra på utan att något behöver vara helt fel. Din teori är säkert inte helt fel den heller. Beror ju som vanligt mest på motståndare och hur man vet att motståndaren uppfattar en."

Absolut håller med 100% :)

"skönt att det uppkommer lite diskussioner i min dagbok

Klart det ska diskuteras :)..E ju tråkigt att skriva en massa inlägg i sin dagbok som ingen kommenterar :) men alla läser lol..

"skulle han syna flopp med set? inget känns troligt. "

Ryu gjorde detta mot mig igår. Flopp 1046 eller nåt 2 i en suit. Jag betar först med mitt nöt flush drag (pottbet). Turn e 5 eller liknande så jag checkar för att hålla potten nere ifall han får för sig att reraisa sätter han på steg drag alt lägre flush..River parar sig bordet och jag saftar på med ett pott bet. Han synar och hade 44 på handen. Hatar den mannen han verkar altid ha bra mot mig. En klurig spelare att möta.

"skulle han dra på stege på flushdragsbräda? "

Som han spelar handen på turn tycker jag det är rätt uppenbart att han har stegen.

"jag representar antingen nötflushdrag, top2, set eller kanske en kombination. "

Jag tycker det mest luktar triss på din hand enner top2 som du spelar den.

Det är därför man alltid ska beta först om man kan med flushdragen..Mera alternativ då om flushen kommer

Kombo tror jag inte på. Jag iallafall har en tendens att vilja göra en fet checkraise med fina kombodrag.

Sluta att håll i upplösningen nu! :)

Postad

Jag tycker hans check ser ut som en få färgdraget att bluffa-check. Liksom vad ska du ha om du spelar sådär? Jag tycker inte det är ett bra ställe att bluffa. Jag skulle nog spela som honom med set eller topptvå mm.

Sen har du ju faktiskt ett par. Du slår ju några drag, inte så många men. :)

Postad
ok vad synar han med för händer?

Allt som han bettat som inte är drag (och det slår du med dina par i sjuor oftast).

EDIT: Nu kanske han är lättbluffad etc. Jag menar att om han sätter dig på ett drag och checkar för att få dig att bluffa på rivern så synar han ju med allt i princip.

Postad
ok vad synar han med för händer?

Tvåpar med QQxx, KKxx och AAxx och bättre (trips, stege, etc).

bra svar, mao finns egentligen inget bluffvärde så som handen spelades.. han lär syna med JJ QQ KK AA stege och en 4:a därför står ju mina sjuor mot allt utom en T vilken han inte lär syna med.

själv tänkte jag inte så långt när jag slängde ut en jämn femhundring i mitten och fick en steksyn av QQ55 med spaderdraget.

på 3/6 och lägre hade jag inte fått en enda syn. möjligtvis av en syn av nån kompetent spelare men resten är så rädda om sina pengar att det är löjligt.

här ser man klara skillnader på 10/20 och lägre nivåer i mitt tycke.

skickade in €4k idag.. har pysslat med en massa annat idag så jag lirade bara 1 timme nu på kvällen och får se om det blir nåt mer.

nästan första handen för kvällen:

man tycker att mjukvaran borde ändra potlimit till NL när man har AAxx ;)

Players(max 6):

Vika777 (EUR 590.20 in seat 1)

babette (EUR 863.80 in seat 2)

armando (EUR 209.40 in seat 3)

skyyvodka (EUR 1,200.00 in seat 4)

LUCKYBIKER (EUR 1,135.80 in seat 5)

V-A-S (EUR 3,201.44 in seat 6)

Dealer: LUCKYBIKER

Small Blind: V-A-S (3.00)

Big Blind: Vika777 (6.00)

skyyvodka was dealt: As - Qh - 2d - Ad

babette Fold

armando Raise (12.00)

skyyvodka Raise (45.00)

LUCKYBIKER Raise (78.00)

V-A-S Fold

Vika777 Fold

armando Fold

skyyvodka Raise (210.00)

LUCKYBIKER Call (177.00)

Flop Ks - 2s - 7c

skyyvodka Bet (531.00)

LUCKYBIKER All-In (880.80)

skyyvodka Call (349.80)

Turn Ks - 2s - 7c - Td

River Ks - 2s - 7c - Td - 8s

skyyvodka shows: As - Qh - 2d - Ad (a pair of aces)

LUCKYBIKER shows: 4s - 8d - 6h - 5s (a flush, king high)

LUCKYBIKER wins: EUR 2,289.60 (with a flush, king high)

som vanligt kan inte lucky släppa ett färgdrag.. men han borde kunna släppa ett 5-högt kan man tycka.

köpte in igen och vände dagen till +500 ungefär..

uppdaterar senare då det kan bli lite mer spel.

Postad

Jag är ingen nötlirare i Omaha, så det här blir väl mer ett "Liggat tipsar mig" än "jag tipsar Liggat", men är inte din hand väldigt väldefinerad när du slänger in sista raisen med AAxx där? Och iaf jag skulle känna att jag inte fick in stor del nog av min stack för att spela med två kort öppet. Men jag är kanske bara nojjig.

Postad

man måste beta där, dels eftersom jag har spader A och kan representera AA med färgdrag då leder han inte med 2 par och bör slänga.

har han K och färgdrag så leder han såklart men när man som han investerat i potten pre så får extremt många svårt att lägga en K-träff.

har han KK så får jag väl bara betala av.

om jag checkar och han betar så måste jag nästan lägga och det är ju inte acceptabelt då jag leder.

klart jag hellre tar potten rakt av på flopp och slipper denna sjuka varians.

Postad

saken är den att man egentligen sällan överspelar ess. oftast är man 60/40 på ett eller annat sätt och mer favorit än så brukar man ju inte vara så ofta.

70/30 är väl nästan det maximala man kan uppnå. förutom i händer som set över set utan tillägg osv.

shahin hade du stoppat in med 5-högt färgdrag? känns som det är 50-50 att färgdraget är dött och då är du inte stor favorit...

Postad

Hade med största sannolikhet släppt det där färgdraget, nu har ju liggat visat att han har AAxx och då känns det precis som han säger att det är 50/50 att han också har färgdraget. och dra nästintill dött är ju det sista man vill.

Fråga: Hur hade du spelat den om armando också hade sett flop?

Postad

Hur ska det va coinflip att han har flushdrag till sina ess? tiltmenot.

Vi snackar cashgame... Om jag har nästintill coinflip att vinna hela degen så bangar jag inte, för sitter dom kvar tar man ju allt ändå. Främst en tidsfråga.

Folk inser inte hur bra hand han egentligen har. Kort från 3->9 ger han cpwrap och tior ger holk. Dessutom alla 2pars-triss backdoors och flushen som prolly lever. (Långt större chans att den lever än att den inte lever.)

Jag hade garanterat spelat essen likadant som du Liggat, särskilt på den där raggade floppen. Han ska inte kunna ha nåt förutom K-K-K vilket du får betala av. Men jag skulle inte bli arg om han inte släpper sin hand som han nu visa.

Postad

nej alltså jag blir ju inte arg för att han inte släpper sin hand ;)

det jag blir lite sne på är att jag har torskat mot flushdrag sjukt många ggr idag och variansen är ju lite hög hos mig med min spelstil. Funderar på att lägga om spelstilen lite så psyket inte tar sig en sån knäck.

Postad

om man lirar omaha väldigt tajt så är det sjukt trist... ligga på runt 25-30% flops seen plussar man rätt fint på även om det är lite tråkigt.. jag ligger ju på runt 55% enligt PT. Det är ju helt klart nåt man kan jobba lite på, sluta syna preflopraises osv. sällan man träffar nåt och ett bet från fi så måste man folda om man inte orkar vara jätteaggro i alla såna potter och få sjuka svings.

ska jobba ner det till 40% så lär man tjäna nån BB/100.

----------------------------

lirade 30-40 min nu på eftermiddagen och plussade 1k ungefär..

vann 500 på en sjukt dåligt spelad pott ;)

hade bottom2 och hålpipa mot en preflopraisare som är ganska solid. jag synade flopp och turn och checkade även river när min holk kom. då betade han ut 300 som jag synade med nästnöten, tycker så här i efterhand att jag kunde nog ha miniraisat tillbaka på river för att få ut 300 till.

han hade topset ;)

rivern måste ju gilla en ibland.

Månadsresultat: -€581

Händer: 6988

känns tveksamt att man ska hinna med 15k händer den här månaden men försöka ska jag göra.

att hamna på plus är ju bara en tidsfråga ;)

Postad

ahh en god middag, vin och whiskey.

vad gör man när vännerna gått hem?

klart man måste göra ett litet försök.

inga jätteintressanta händer förutom att många bluffar satt fint förutom ett par som jag torskade 6-700 på..

började med att hitta en sunkhand.. 67xx med klöver.

floppen A34 2 klöver.. jag smetar pott direkt på flopp får en reraise och skickar in såsen ;)

total miss.. han hade 33 och en 22 kom på turn o river.. . men nu hade jag iaf skaffat den perfekta fylleimagen.

raisar i mittenposs med JJQx får ett gäng syner.. potten på runt €40 flopp AKT.. klart man smetar på. får en reraise och jag ställer in.. turn river blank och jag får in en fin pott med min klonkimage ;)

liksom vad reraisar han med där... AAxx typ.. aja iaf får jag killen på tilt

han donerar friskt och ajg donerar lite till andra.. som tur är donerar fisken mer till mig än jag till dom. slutar runt 1k upp på 1½ timmes spel på 1/2.

BAD BEAT WHINE

-----------------------------

spelade ett gäng händer runt middagstid också.. slutade typ even efter lil_monstas cp-pott ;)

hade 9TQKds

flopp 8Jx fick färgdrag och stegdrag mycket raisat pre så smeten åker in på flopp.. han har 8754 (typ, bara underkort iaf) inget färgdrag och turn o river blankar fint för mig, kul kul... detta var på 3/6 typ 1500 i potten.

-------------------------------

Månadsresultat: +€661

Händer: 8010

nu drar jag och slaggar... sjukt trött. får hoppas man kan grinda en del imorrn utan baksmälla.