Lottie Postad 30 Juli , 2006 Rapport Postad 30 Juli , 2006 En parallell till dagens fråga: http://poker.se/daily_archive.php?qid=436&year=2006&month=07 Första handen i en PLO 15+1. Så absolut inga reads och alla har lika stora stackar. PokerStars (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is CO with Q, Q, 9, A. SB posts a blind of 10. 3 folds, MP2 calls, MP3 calls, Hero calls, Button calls, 1 fold, BB checks. Flop: Q, Q, T(5 players) BB checks, MP2 bets 20, MP3 calls, Hero calls, Button folds, BB folds. Synar bara här för att det andra ska komma i fatt något. Särskilt eftersom jag har två motståndare. Turn: 8(3 players) MP2 bets 140, MP3 calls, Hero ??? Vad ska jag göra? Bara syna eller höja. Hur mycket ska jag höja? Pott eller halvpott. Efter min syn kommer potten vara 560 och vi har ca 1200 var kvar i stackarna. Mitt mål är så klart att få in minst en (helst båda) motståndarnas alla pengar i potten. Lite störande att jag själv sitter på A Citera
bleh82 Postad 30 Juli , 2006 Rapport Postad 30 Juli , 2006 hahah startade en tråd om denna hand, för 30 minuter sen. personligen betar jag ut direkt på flopp om förutsättningarna e rätt. Citera
Lottie Postad 30 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2006 hahah startade en tråd om denna hand, för 30 minuter sen. personligen betar jag ut direkt på flopp om förutsättningarna e rätt. Och vad är rätt förutsättningar i det här fallet? Citera
TheMenace Postad 30 Juli , 2006 Rapport Postad 30 Juli , 2006 Jag är verkligen fisk på Omaha så därför jag frågar.. Men om man floppar QQQQ där på floppen. Kan man få syn av så mycket där egentligen? Man har ju själv nötfärgsdraget oxo vilket man iofs kanske inte drar till ändå om det är parad flopp, men vad ska fi ha för att kunna syna mer än TTTQQ? Är det inte bättre att checka och hoppas jobba in en kåk för nån annan? Citera
bleh82 Postad 30 Juli , 2006 Rapport Postad 30 Juli , 2006 gah, hajade inte att det var omaha, jag trodde vi snackade holdem. Citera
serenity Postad 30 Juli , 2006 Rapport Postad 30 Juli , 2006 Jag, som inte spelar omaha , skulle iaf checksyna med tanke på att du har pos. Svårt att få betalt här om du visar styrka, så länge en satsar och en annan synar är det väl bara att hänga på och vara glad? Att man däremot måste höja på rivern behöver jag inte nämna hoppas jag. Citera
Lottie Postad 30 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2006 Jag är verkligen fisk på Omaha så därför jag frågar.. Men om man floppar QQQQ där på floppen. Kan man få syn av så mycket där egentligen? Man har ju själv nötfärgsdraget oxo vilket man iofs kanske inte drar till ändå om det är parad flopp, men vad ska fi ha för att kunna syna mer än TTTQQ? Är det inte bättre att checka och hoppas jobba in en kåk för nån annan? Det var därför jag bara synade på floppen. Men när de fortsätter betta med tre spelare kvar måste det ju ha nåt hyfsat. Jag, som inte spelar omaha , skulle iaf checksyna med tanke på att du har pos. Svårt att få betalt här om du visar styrka, så länge en satsar och en annan synar är det väl bara att hänga på och vara glad?Att man däremot måste höja på rivern behöver jag inte nämna hoppas jag. Problemet är att man gärna vill bygga pott när det är pottlimit. Det är ett skäl att höja på turn. Så här gick det: PokerStars (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is CO with Q, Q, 9, A. SB posts a blind of 10. 3 folds, MP2 calls, MP3 calls, Hero calls, Button calls, 1 fold, BB checks. Flop: Q, Q, T(5 players) BB checks, MP2 bets 20, MP3 calls, Hero calls, Button folds, BB folds. Turn: 8(3 players) MP2 bets 140, MP3 calls, Hero raises 260 to 400, MP2 calls, MP3 calls. River: 7(3 players) MP2 checks, MP3 checks, Hero bets 1060 (All-In), MP2 calls 1060 (All-In), MP3 folds. Final Pot: 3490 Results below: MP2 has 3c 4c Th Tc (High: full house, tens full of queens). Hero has Qc Qh 9s As (High: four of a kind, queens). Outcome: Hero wins 3490. Så här i efterhand så tycker jag att jag borde höjt något mer på turn (t ex till 500 isf 400) för att suga ut lite mer från MP3. Dock vet jag inte vad han hade. Kanske skulle jag fått ut ännu mer marker om jag bara synat på turn, men det är nog ganska marginellt. Citera
jaha Postad 30 Juli , 2006 Rapport Postad 30 Juli , 2006 gött med folk som betalar av med suckerkåken i omaha. Citera
Recommended Posts