Gå till innehåll

Homegame - upplägg & strategi?

XaaL

Recommended Posts

Jag och ett par kompisar tänker lira ett par homegames, alltså ungefär som en sitNgo fast LIVE.

Insatsen är låg men man vill hemskt gärna vinna endå.

Vad kan ni ge mig för tips för att slå dessa spelare? Jag är en enormt mycket bättre spelare än de på internet, och tänker poker vilket de inte alls gör. Därför blir det så svårt när vi sitter där LIVE.

Det är väldigt svårt att spela mot fiskar som re-raisar vad de än har, man vill liksom inte syna med ess högt eller ett medelpar (och riskera att åka tidigt), även fast dessa händer ofta slår den motståndaren.

Är det snortight spel som gäller? Det blir så tråkigare! Hur skulle hajen spela?

Några exempel:

Ett exempel är när något raisar 3ggr BB. Jag har A9 och han kan lika gärna ha AK som 93. Vad gör jag om jag sitter i BB och våra stackar är lika stora?

Efter att jag synat eller raisat, vad gör jag om flopp är QJ3, om den är K35 eller J66 eller kanske 358??

Sedan upplägget:

Vi är 5 spelare som ska dela på 100 marker. Hur ska man lägga värdet på markerna när det 5 olika sorter, svart, grön, vit, röd, blå. Alla ska starta med 100 marker och blinds är 1/2.

Om det blir tight med 100 spelar vi med 200.

Eller ge andra förslag på liknande spel med samma blindsnivåer och totala startchips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra.

Idag blev jag utdragen med KT mot J5, floppen var KQ3, turn var T och river var A. Han re-rasiade mig under alla rundor och satt runner runner stege.

Tillsist när vi var 3 kvar plockade upp QQ gick all in, fick syn av AK, han träffar A på river.

Behöver svar eller länkning till nån upplägs sida!

Länk till kommentar

Låter bra.

Idag blev jag utdragen med KT mot J5, floppen var KQ3, turn var T och river var A. Han re-rasiade mig under alla rundor och satt runner runner stege.

Tillsist när vi var 3 kvar plockade upp QQ gick all in, fick syn av AK, han träffar A på river.

kolla mats iremarks SNG-guide.

vet ej länken tyvärr.

men när spelar du KT? i första perioderna i en SNG är det ju en given fold. och han reraisar dig på varje runda? då brode ni väl varit allin tidigare?

ställ honom om du tror du leder.

KT handen är ju humor egentligen ;)

Länk till kommentar

Låter bra.

vet ej länken tyvärr.

men när spelar du KT? i första perioderna i en SNG är det ju en given fold. och han reraisar dig på varje runda? då brode ni väl varit allin tidigare?

Den här KT.

Jag var nästan 100% att jag ledde på flop men det är så svårt och det var andra handen i spelet, ville inte vara för aggressiv!

Sen på turn blev jag lite passiv och river kände jag det på mig.

Och J5, ja det är komiskt. :lol:

Länk till kommentar

Låter bra.

vet ej länken tyvärr.

Den här KT.

Jag var nästan 100% att jag ledde på flop men det är så svårt och det var andra handen i spelet, ville inte vara för aggressiv!

Sen på turn blev jag lite passiv och river kände jag det på mig.

Och J5, ja det är komiskt. :lol:

men du ska ju ej spela KT andra handen i en SNG om det inte är från bb eller ev sb eller om halva bordet limpat in så du kan få bra betalt om du floppar monster.

det är en problemhand och det märk du ju där tydligt. du tror du leder men det är svårt.

Länk till kommentar

Sedan upplägget:

Vi är 5 spelare som ska dela på 100 marker. Hur ska man lägga värdet på markerna när det 5 olika sorter, svart, grön, vit, röd, blå. Alla ska starta med 100 marker och blinds är 1/2.

Om det blir tight med 100 spelar vi med 200.

Eller ge andra förslag på liknande spel med samma blindsnivåer och totala startchips!

Eftersom ni har så få chips får ni slå ihop de svarta och blå, de får vara 1:or.

Svart/Blå - 1*5=5

Röd - 5*4=20

Grön - 25*3=75

Summa - 100 marker per person

Blindnivåer

1/2

2/4

3/6

4/8

5/10

6/12

8/16

10/20

12/24

15/30

Om varje period är 30 minuter kommer turneringen ta cirka 3-4 timmar.

Vill du ha längre turnering gör du perioderna längre och vice versa.

Denna struktur fungerar utmärkt för mig.

Länk till kommentar

I ett homegame så är det ju ganska random vem som vinner, men i längden så vinner ju den bästa spelaren flest gånger så vet du om att du besitter störst skill och kunskaper om poker så behöver du ju inte oroa dig, bara köra på med ditt spel så löser det sig.

Angående valörer osv, i mitt homegame så brukar vi köra 10.000 (200bb) i startmarker, blindsen startar på 25-50 och höjjs var 20e minut, jag vet inte hur stor pokerväska du har men bestäm först antal startmarker och sen start på blindsnivån, kör sen att man startar med 100bb eller 200bb, beroende på hur mycket tid ni har att spela, men med tanke på att ni är 5 personer så rekomenderar jag 200bb.

Vi kör iallafall med dessa markervärden.

Svart: 5000

Röda marker: 1000

Blåa: 500

Vita: 100

Gröna: 50

Då startar man med 1 svart 3 röda 2 blåa 9 vita 4 gröna.

Hoppas du fick en del hjälp du sökte, och se till att visa att det är du som är hajen i ditt homegame nu! Och som någon skrev så är det prestigen som väger tungren pengarna i ett homegame. :lol:

Länk till kommentar