Gå till innehåll

Hjort är Olämplig som Moderator del 246


Recommended Posts

Jag vet fan inte om jag ska skratta eller gråta.

Om jag förstår det hela rätt så sitter ni asså och helt seriöst klankar ner på den ENDA jävla personen vars poster har nåt som helst läs värde.

Min personliga åsikt är att hjort har varit ALLDELES för snäll och töntig i sina meddelande och jag fattar inte hur han orkar med att svara på alla era patetiska påhopp. Detta måste ju va nåt sorts skämt så här otroligt mesiga kan inte folk vara på allvar. Förstår faktiskt inte hur ni kan ha överlevt skolåren om vissa av er börjar gråta för att någon rättar er när ni har FEL.

 

För övrigt är arrogant humor i stort sätt den enda humorn som är rolig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Läste 3 första sidorna i det här dravlvet, orkade inte mer. Men till alla idioter som vill ha bort eller förändra Hjort har jag bara en sak att säga, vilket kostar mig en banning så jag låter bli. Det som är så jävla skönt med det här forumet är just en Hjort som utmanar. Den som vill och kan, slå tillbaka eller håll käft! Vi behöver intellektuella och Hjort är definitivt det. Ni som gnäller, väx upp och slåss som män!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste snabbt igenom de mesta som står i tråden..

 

Vet inte vad jag ska säga.. Tycker Hjort har fel med att man inte ska uttrycka vad man tror/tycker utan att kunna stödja det med info. Finns massa saker som bara jag tycker si & så om, så e de bara, även om det e en poker hand lr en diskussion i FN.

 

Men annars så hoppas jag att alla som skriver in å klagar vet att Hjort e en av sveriges bästa teoretiker, & antagligen alla som skriver i tråden har enormt mycke att lära av honom! Visst kan han verka dryg i många inlägg(han kanske e det också, inget jag kan yttra mej om när jag inte pratat med honom personligen, som 99,9% av er andra här), men han lägger ner massa arbete & svarar på mer inlägg än de flesta.

 

Visst, han e moderator, men ska han inte få uttrycka de han tycker/känner för de? Det e som en lagkapten bara ska få bestämma över laget å inte va en del av det! Han ser till att språket och allt annat hålls på en bra nivå på PF eftersom han e moderator, men när han postar så gör han de som pokerspelare, varför då klaga? Ta del av kunskapen iställe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Hjort, Du var väl ändå packad när du började härja i tråden om Madsen eller vad han heter? Det normala är väl att barn svär som mest upp till övre tonåren, sen lär man sig att det låter väldigt illa, plus att det ser extra illa ut i text? Du har under flera år undviktit svordomar ganska ihärdigt, varför börja nu?

 

2. Det är iofs bättre när du (Hjort) svär och ber folk fara och flyga, Hjort, hur juvenilt det än må vara, än när du har ditt vanliga teknokratsnack. När du låter som du brukar är det så mkt och högtravande ord, ffa när du argumenterar, att jag tror att många tappar bort dig längs vägen. Du uttrycker dig mkt bättre på tilt.

 

3. Tilläggas bör att du (Hjort) är säkert en ganska trevlig person innerst inne, du skulle säkert tom kunna klara dig undan en avstängning på slaskpoker, ett ställe där vi losers samlas och trivs.

 

4. I tidernas begynnelse, när pf.nu var en fräsch fläkt, var nyss nämnda pf.nu "det trevliga forumet", medan "det andra forumet" som heter som en stor circuit av pokerevent i vegas som spelas just nu, var det forum där man var otrevliga mot varandra. Nu har det blivit tvärtom. Synd.

 

Vänligaste hälsningar

 

Barry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ofta diskuterar vi ju rena fakta. Det är helt enkelt muppigt att syna ett trebet pre med KJo, det finns liksom inget att diskutera där. Man kan vara lite pedagogisk och utveckla varför, men ingen som har åsikten att det är bra värde kommer någonsin komma med några relevanta argument.

 

Metagame?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ärligt talat har jag inte läst alla inlägg sedan sida 1 men jag tycker själv att hjort e en riktig mess som tror att han e ngt upp till bevis ist du och jag på sviten imorgon HU 30 000 sit and go så ska jag sätta dig på plats en G för alla om du vågar och självklart kommer resultatet publeceras här på PF om du vinner över mig så ska jag lr förresten du får banna mig här på PF men om jag vinner så får du sluta med alla spydiga kommentarer som du kommer med hela tiden .....

och som du skrev i en annan tråd om att du ville att han skulle dö i cancer lr ngt hade du sagt det här hade du fått ett knäckt näsben direkt om du tycker att jag bryter mot reglerna när jag skriver så kan du banna mig direkt om du nu har dom befogenheterna men vissa faan respekt till dom som verkligen har dött i cancer tex min mormor för 3 månader senn R.I.P men tänkt faan på vad du skriver innan du gör det PM:a mig om du vill lira HU/////linus Aka Liono

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är så "enkelt" att det finns lite olika forumkulturer som ibland kolliderar. Jag lurkar på ganska många forum och på de flesta av dessa har moderatorerna tydliga regler och ganska mycket "makt" i medlemmarnas ögon. Överlag fungerar detta väldigt bra och alla (nåja) accepterar reglerna. En av huvudreglerna (även om den ofta är oskriven) är att moderatorerna skall föregå med gått exempel, både vad det gäller språkbruk samt "takt och ton".

 

Här har inte moderatorerna den "statusen" och det verkar inte som att medlemmarna generellt bryr sig om vem som är moderator eller ej.

 

Vi som är vana från mer modererade forum får nog helt enklet gilla läget...

 

Jag kommer med största sannolikhet fortsätta lurka här även om det inte blir hårdare modererat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har tidigare haft diskussionen om man ska ha en till mellanstatus för "Evil gurus" elller liknande. ;)

 

För medlemmar som bidrar med otroliga skills, men är inte lika officiella som vanliga moderatorer.

 

Och samtidigt köra fler moderatorer på rotation så att man få in lite friska ögon hela tiden, det blir som många av er säkert märkt rätt tröttsamt att rensa muppinlägg och vara sympatiska hela tiden. :)

 

Good, yes?

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ärligt talat har jag inte läst alla inlägg sedan sida 1 men jag tycker själv att hjort e en riktig mess som tror att han e ngt upp till bevis ist du och jag på sviten imorgon HU 30 000 sit and go så ska jag sätta dig på plats en G för alla om du vågar och självklart kommer resultatet publeceras här på PF om du vinner över mig så ska jag lr förresten du får banna mig här på PF men om jag vinner så får du sluta med alla spydiga kommentarer som du kommer med hela tiden .....

och som du skrev i en annan tråd om att du ville att han skulle dö i cancer lr ngt hade du sagt det här hade du fått ett knäckt näsben direkt om du tycker att jag bryter mot reglerna när jag skriver så kan du banna mig direkt om du nu har dom befogenheterna men vissa faan respekt till dom som verkligen har dött i cancer tex min mormor för 3 månader senn R.I.P men tänkt faan på vad du skriver innan du gör det PM:a mig om du vill lira HU/////linus Aka Liono

 

Vad exakt har en HU match med att folk ogillar hans sätt att argumentera? Och om folk tror de är något, vad skulle en HU match med 30k i insats bevisa isåfall?

 

Visst är det dumt att önska någon att dö eller liknade. Men du har ett konstigt sätt att lösa det med också. Finns få tillfällen våld lsöer ett problem. Men knappast i detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela den här tråden/diskussionen tar jag som ett bevis på att "curlingbarnen" börjat spela poker...

 

japp, det lyser rätt igenom. Jag har haft att göra med sådana i verkliga livet och jag märker tydligt likheterna. Samma argumentationsteknik som kortfattat består av: "Jag har alltid rätt (i allting) och de som inte håller med mig är idioter som kan dra åt helvete"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag orkar helt enkelt inte lägga så pass mycket tid att mina inlägg passar alla läsare.

 

Jag lovar dig Hjort, att dom du svarade på ett trevligt sätt så skulle du spara in massor av tid genom att slippa svara på inlägg i trådar som denna

 

Att det ska vara så svårt att vara trevlig är för mig en gåta. HeyJohans agerande brukar gång på gång, med all rätt, hyllas, både av vanliga medlemmar och moderatorer. Din invändning mot att du inte behöver agera som honom, det vills säga trevligt eftersom du "bara" är moderator, inte ägare. Det argumentet är förmodligen bland det mesta korkad av alla argument jag läst här på forumet. Men jag vet att mina åsikter och alla andras inte betyder något för dig, och därför lär det inte bli någon förändring nu heller. Bara att hoppas att "ägarna" kan göra något åt saken istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ist du och jag på sviten imorgon HU 30 000 sit and go så ska jag sätta dig på plats en

Om du har ett seriöst spelförslag kom gärna med det. Jag kommer knappast vara intresserad, men PM:a så får vi se. Varför tror du att jag skulle vara intresserad av att spela HU mot dig förresten?

 

Du verkar en aning otrevlig, vill säkert spela ett tråkigt spel jag inte är särskilt bra på, väntar dig att jag ska resa över 50 mil och lite andra saker. Jag har helt enkelt bättre saker för mig.

 

och som du skrev i en annan tråd om att du ville att han skulle dö i cancer lr ngt hade du sagt det här hade du fått ett knäckt näsben direkt

Jag hoppas verkligen att han dör. Helst i cancer eller något annat riktigt smärtsamt, men vad som helst går egentligen bra. Killen är och förblir patetiskt avskum som borde retroaktivt aborteras. Jag har förresten sagt "hoppas du får cancer och dör, snart" rätt upp i ansiktet på folk förut. Helt utan knäckta näsben.

 

Varför du drar in din mormor i det här har jag ingen aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte skrivit mycket här på pokerforum utan läser mest. Men att kritisera Hjort som faktiskt är den bästa av moderatorerna och dessutom tar sig tid och hjälpa och svara medlemmar är dåligt. Hoppa på någon annan som fjanten ector t ex. Där har ni en snubbe med attitydsproblem.

 

Nu har jag inte läst alla inlägg Hjort har skrivit men förmodligen dem flesta. Ta lärdom av vad han skriver istället och ta inte allt så djävla personligt.

 

Vi är här för och dela med oss av kunskaperna och det gör Hjort på ett väldigt bra sätt. Han är inte mer människa än alla andra och kan väl också tappa humöret.

 

Jag säger bara Go Hjort! Jag tycker du gör ett utmärkt jobb och jag vet det är många som håller med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger bara Go Hjort! Jag tycker du gör ett utmärkt jobb och jag vet det är många som håller med mig.

Ord. Tycker att Hjort ska få uttrycka sina åsikter sålänge de inte bryter mot reglerna.

 

Ja, och det tragiska är att "curlingbarnen" inte tycks fatta att han gör detta helt oavlönat. Tänk om Hjort skulle göra som Nebbis och sluta posta eftersom det inte är värt allt tjafs från alla "vi får all info gratis men gnäller ändå-ungar". Jag är övertygad om att han skulle ha en hyfsad timpenning genom att utföra andra aktiviteter istf att tjafsa med tonåringar här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt så anser jag att "jag tror" fungerar väldigt bra som substitut till "jag vet" då man faktiskt inte vet.

När jag tror saker baserar jag det på information. När tillräcklig information saknas skriver jag "jag vet inte" eller uttalar mig inte alls. Önskar att fler kunde göra samma sak.

Du skriver "Jag vet inte", andra skriver "Jag tror" (ofta underförstått: Jag vet inte, men jag tror följande....).

Om du nu är så trångsynt att du bara kan förstå ett sätt (ditt eget) att säga att man inte vet, utan tror, och således måste svära åt folk och lägga sig på gränsen till personangrepp ibland, tycker jag definitivt att du ska tänka över dina inlägg innan du trycker på "Skicka".

 

För upplysnings skull bidrar MS Word med ett par synonymer till tror: antar, förmodar. Enligt NE.se: tro är 1) förmodan att viss information om sakförhållanden är sann. Med andra ord ett antagande då man inte vet säkert.

 

 

Vad fan vet du om det?

För att det är något i grunden irriterande med att bli upplyst att man har fel eller är helt ute och cycklar.

Vad fan vet du om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är roligt hur någon klagar ner på någon för han klagar ner (enligt er) ner på andra.

 

Ska alla behöva lägga fram något putti nuttit, och silkeslent varje gång?

 

Det är ju för fan den av få man får raka besked av direkt.

 

bara för att hjort säger vad man tänker ibland gör honom inte sämre än vi andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troende kräver en viss informationsbasis för att det ska vara relevant. Annars är det helt värdelöst, som tron på tomten eller gud. Du hjälper ingen genom att framföra en åsikt där din enda bas för att tro något är att du typ känner för det. Är det allt du har att säga så är det långt mycket bättre om du håller tyst än att införa en massa ord som inte betyder något och som aldrig kan göra någon nytta. Du gör världen till ett sämre ställe när du postar så. Sluta med det.

 

Om du nu, mot förmodan, är allvarlig med din fråga så vet jag att det irriterar mig och jag har observerat att det irriterar många andra. Sen gör jag lite inferens och spekulerar att det troligen irriterar rätt stor del av människorna i världen. Jag tänker inte diskutera det längre nu, eftersom det är en löjlig frågeställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...