Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fixed Limit cashgames, 10 spelare. 5/10 $ .

du har : 9 :club: 9 :heart:

Du har 9 :club: 9 :heart: i mittenposition. Två spelare i tidig position, du, cutoff, och knappen synar. Lilla mörken höjjer. Stora mörken och alla fram till cutoff synar. Cutoff kontrahöjjer och alla synar. Sju spelare ser floppen

T :spade: 5 :diamond: 4 :heart:

Alla checkar till dig. Det är 105$ i potten. Vad gör du ?

Postad
raisar preflop.

Ok, men vi säger att du trycker fel o bara synar o denna situation uppenbarar sej, vad gör du ? :D

checkar och ser vad som händer.

potten är visserligen enorm. men mellanpar drar oftast till 2out med 7motståndare. bb raise och callraise är oroväckande.

mot några stycken call fold. mot raise fold. övrigt kan man fundera på att bitcha om potten.

Postad
potten är visserligen enorm. men mellanpar drar oftast till 2out med 7motståndare. bb raise och callraise är oroväckande.

Vad sätter du CO på för hand? Det luktar ju megafiskigt att synhöja från den positionen. Eller?

Postad

tack för era svar, detta exemplet är taget från en bok, internet Texas Holdem av Matthew Hilger. Sida 156.

Han tyckte man borde gjort såhär :

" Satsa. Potten är stor. Han som höjde före floppen agerar efter dig. Du oroar dig inte över han eller spelaren som re-reisa har ett överpar på handen. Lilla mörken maxxade inte satsningarna före floppen och satsade inte på floppen. Cutoff höjde inte före floppen förrän potten var stor. Det verkar som han bara försökte göra den större. Chansen är stor att du har bäst hand. Satsa och hoppas på att cutoff höjjer. Då driver han ut övriga spelare. "

Jag är nybörjare på fixed limit cashgames, men tycker detta spel känns för "brant" spelat, tror knappast det är stor chans att man har bäst hand...men vad vet jag, är bara en nybörjare därför jag tänkte höra lite med er hajjar.

Postad
tack för era svar, detta exemplet är taget från en bok, internet Texas Holdem av Matthew Hilger. Sida 156.

Han tyckte man borde gjort såhär :

" Satsa. Potten är stor. Han som höjde före floppen agerar efter dig. Du oroar dig inte över han eller spelaren som re-reisa har ett överpar på handen. Lilla mörken maxxade inte satsningarna före floppen och satsade inte på floppen. Cutoff höjde inte före floppen förrän potten var stor. Det verkar som han bara försökte göra den större. Chansen är stor att du har bäst hand. Satsa och hoppas på att cutoff höjjer. Då driver han ut övriga spelare. "

Jag är nybörjare på fixed limit cashgames, men tycker detta spel känns för "brant" spelat, tror knappast det är stor chans att man har bäst hand...men vad vet jag, är bara en nybörjare därför jag tänkte höra lite med er hajjar.

(Jag ryser när jag ser den svenska översättningen.)

Jag är ingen haj, men dristar mig till att svara ändå...

Ett starkt argument för att höja här är väl just att det är ganska sannolikt att cutoff höjer (han borde åtminstone ha två överkort) och driver ut övriga spelare.

Däremot får man vara beredd på att lägga sig om motståndarna visar aggressivitet, även om det då kan kännas som att man kastat pengarna i sjön.