Gå till innehåll

WSOP 2006: Jeff Madsen, ny Stu Ungar?


grooch

Recommended Posts

Hjort och eurythmech är bra exempel på den svenska avundsjukan. Synd att ni inte kan ta att en ung kille blir så framgångsrik. Jag säger inte att Madsen är konungarnas konug eller nåt liknande, men han är för guds skull inte dålig, han är bra, riktigt bra. De resultat han åstakommit är riktigt bra. Sluta vara så grininga, eller det förstås, jag antar att ni gillar uppståndelsen, makes you feel appreciated aight ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför tror du att jag är grinig eller avundsjuk?

 

Jag rättade bara en massa missuppfattningar, galna resonemang, samt erbjöd folk som värderar hans förmåga högt att plocka hem bra EV på min bekostnad. Konstigt nog så verkar ingen nappa. Däremot så blev som vanligt en hög postare upprörda, jag vet inte om det var så mycket min ton eller postinnehåll som gjorde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt intressant att jämföra med Stu Ungar, har inte full koll men har inte han vunnit 2 ggr mot typ 35 pers och 70 pers ?

 

Dessutom klonkade han väl hålstege båda gångerna för vinst.

 

Så ska man jämföra deras 2 WSOP karriärer så tycker jag danskens är mångfalt mer imponerande.

 

Edit: Ja just det, jag följer Hjorts råd och lägger in en brasklapp om faktan om Stu, den kan vara helt åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt intressant att jämföra med Stu Ungar, har inte full koll men har inte han vunnit 2 ggr mot typ 35 pers och 70 pers ?

 

Dessutom klonkade han väl hålstege båda gångerna för vinst.

 

Så ska man jämföra deras 2 WSOP karriärer så tycker jag danskens är mångfalt mer imponerande.

 

Edit: Ja just det, jag följer Hjorts råd och lägger in en brasklapp om faktan om Stu, den kan vara helt åt helvete.

 

http://www.pokerpuls.se/artikel/2/12/1/

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stu_Ungar

http://www.pokerpages.com/articles/pokergreats/stu-ungar01.htm

 

Bra läsning så kanske du har en annan åsikt sen (snabb googling)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur stor chans tror ni det är att ett "pokergeni" kommer till fyra finalbord i rad? Snälla räkna lite på det innan ni startar trötta hyllningstrådar.

Men håll tyst för sjutton!

 

Låt bli att räkna det och erbjud mig ett vad först. Har hört att Vinden också är en riktig spelmissbrukare så han kan säkert pressar på lite slantar här eftersom han, idiotiskt nog, inte tror på pokergudar som Hellmuth och Madsen. Kom och hämta i degen! +EV för alla!

 

 

Varians hit och dit, visst kommer det in i diskussionen, men 4 av 4 ÄR itne dåligt, vad man än såäger, sen är det i TRE OLIKA spel dessutom. Hur som haver kommer han ligga bra med plus även om 10-20 VM om han så spelar de flesta events ;)

 

Jag är grymt imponerad, kan inte säga annat. Men som vanligt har många svårt att ge någon cred här inne. visst var Rahmns armband klar varians?

 

Btw, så är det lite av samma som vägrar ge Madsen cred. i denna tråden som fortf. tycker att Hellmuth är *host* ja just det, kass........

 

Ge mig ett bet på någon av spelarna du nämt. Får jag fresta med 39 ggr pengar på att Hellmuth vinner Main Event?

 

3000ggr pengarna, ställer du upp på det??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3000ggr pengarna, ställer du upp på det??

Nope, jag ser det som fullt möjligt att han 1/3000 att vinna.

 

precis. det är väl där det ligger. jag tror kanske han tom har bättre odds än det men det ärväl iofs en rätt vild gissning kanske, svårt attt uppskatta.

själv orkar jag inte räkna men är det då varians att han sitter med 10 bracelets?

 

finns väl ingen någorlunda kunnig som hävdar att hellmuth eller madsen eller någon annan har 1 på 40 eller något i den stilen i main event?

 

 

hur många turneingar skulle man behöva spela på 8000deltagare för att kunna säga att någon ligger nära sitt förväntade värde?

 

 

hur räknar man ut det? måste ju gå att hitta på någon formel så man kan räkna ut ur många turneringar man behvöer spela beroende på antalet deltagare precis som att 60K(?) händer i cashgame säger ganska bra om man är en vinnare eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns också som att det, för en pokerspelare, är oerhört svårt att erkänna att någon annan faktiskt är bra.

Faktiskt = mot all förmodan.

 

Jag tycker hur som helst att det är fruktasvärt bra gjort och jag tror han besitter mer "skillz" än vad många andra mer etablerade "proffs" gör.

Tror = vet ej.

 

Hjort,

Tycker f.ö också att du kan ha en bra nedlåtande attityd till andras tankar och åsikter här inne. Förstår itne riktigt grejen med det hela, verkar som att du vägrar att se det minsta konstruktiva i folks åsikter utan sågar hellre folk direkt vid fotknölarna

Förstår inte = du förstår inte.

 

Är man en framtida Tiger Woods om man lyckas med fyra hole in ones i rad?

 

Hmmm, taskig jämförelse...

Jämför hellre mot att vinna 2 av tävlingarna på USA-touren och och sen vara topp 5 på 2 till och det under samma säsong. Då ligger man bra till i rankingen och platsar troligtvis i Ryder Cup det året.

 

Vad gäller ursprungsfrågan så talar resultaten för att Madsen är en duktig turneringsspelare även om underlaget är litet än så länge. Men det är bara LÖJLIGT att dra till med att man ska ha ett underlag av 50.000 turneringar på den nivån. Hur många är det som ens har spelat 5.000 turneringar med inköp på $1000 eller mer och fler än 500 deltagare?

´

Jag tycker din jämförelse är mycket sämre därför att turmomentet i en pokerturnering är ofantligt mycket större än i en golfturnering. Jämför man ett golfslag med en pokerturnering kommer man däremot närmare.

Om man generaliserar, ja. Annars beror det på motståndet.

 

Jag tycker hur som helst att det är fruktasvärt bra gjort och jag tror han besitter mer "skillz" än vad många andra mer etablerade "proffs" gör.

Det är fullt möjligt, men vad fan vet du om det?

 

Nu gjorde du bort dig, jag skrev tror, klart som fan att jag vet vad jag själv TROR.

:shock:

 

 

Nästa år tror jag att jag ställer upp i Main Event.

Jag tror faktiskt att jag vinner, det är inte svårare än att göra FYRA hole in one.

Om man generaliserar d.v.s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns väl ingen någorlunda kunnig som hävdar att hellmuth eller madsen eller någon annan har 1 på 40 eller något i den stilen i main event?

Nä, men 1/800 eller 1/600 finns det folk som hävdar att de har.

 

 

hur många turneingar skulle man behöva spela på 8000deltagare för att kunna säga att någon ligger nära sitt förväntade värde?]

Några tusental, men det är ingen poäng med fundera över det. Vi kommer ändå aldrig få ett sådant dataset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju boka/laya Phil Ivey (top 10) till 25 gånger på betfair, vilket borde ge ett vinstodds på runt 250. Så ifall ni inte tror någon kan ha mindre än 600-800 i vinstodds är det ett enormt överodds..

Hur länge måste man lägga in pengarna och vad är maxsatsning?

 

Fattar jag rätt så är det alltså 1 enhet om han inte vinner ME och -250 enheter om han vinner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns väl ingen någorlunda kunnig som hävdar att hellmuth eller madsen eller någon annan har 1 på 40 eller något i den stilen i main event?

Nä, men 1/800 eller 1/600 finns det folk som hävdar att de har.

 

 

hur många turneingar skulle man behöva spela på 8000deltagare för att kunna säga att någon ligger nära sitt förväntade värde?]

Några tusental, men det är ingen poäng med fundera över det. Vi kommer ändå aldrig få ett sådant dataset.

 

 

några tusental kan väl aldrgi vara rätt? blir det inte miljoner egentligen? tusental för ett pekfinger kanske.

 

men inte vet man sin ROI i en 10-manna SNG efter 4-5 SNGs(när vet man? 500?) så borde det inte bli något åt hålltet deltagarantal i kvadrat(bara en lös gissning)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat vet jag inte. Vet att Ankenman och några andra som spelat en jäkla massa turneringar sa att snittet blev rätt stabilt vid 1000-2000 turneringar. Och då var det väl turneringar med uppåt 1000-2000 deltagare. Så ok, kanske 30-40k turrar då.

 

Men vi kan faktiskt använda data från mindre turneringar och fuska lite genom att klumpa olika spelartyper för att få ett hum om vad det sanna värdet kan vara. Inte för att det är meningsfullt ändå. För vi kommer ändå inte få några dataset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

 

OT: Att ni ens försöker få rätt. Inse att det inte finns något svar.

 

Hur stor är rymden?

 

hur har de hunnit spela så många turrar egentligen? spelat mycket på nätet med kanske?

 

quota fel post.

 

jaja nä visst det är svårt att få ett svar men spekulera kan vara kul ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de var ett gäng på 4-5 pers som spelade samtliga $215+ turnernigar under helgarna och splittade. Tror de snittade bortåt två buy-ins per turnering, med .5 buy-ins i std. Eller ja, det gör de kanske fortfarande.

 

vad är std, standard deviation?

 

2buyins, ok, som Moss sa "a hard way to make an easy living".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, hur är det "a hard way" när man kör ett par simultana 200 turrar i stöten med +$400 på varje i snitt?

 

+200 menade du väl trodde jag? och sen delat på 5? eller de spelade alla 5 is amam turneringar med +400, då ärdet ju bra?

 

 

hur många sådana här turneringar finnsdet egenltigen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns väl ingen någorlunda kunnig som hävdar att hellmuth eller madsen eller någon annan har 1 på 40 eller något i den stilen i main event?

Nä, men 1/800 eller 1/600 finns det folk som hävdar att de har.

 

 

hur många turneingar skulle man behöva spela på 8000deltagare för att kunna säga att någon ligger nära sitt förväntade värde?]

Några tusental, men det är ingen poäng med fundera över det. Vi kommer ändå aldrig få ett sådant dataset.

 

Bo Sehlstedt:

 

Vad sätter du för odds på dig själv att vinna/komma till finalbord?

 

Tjaa... Givet 8000 spelare så kanske 1500 resp 150 ggr pengarna.

 

http://www.prosharks.se/articles/mattias/88/

 

hmm. överskattar han sig själv eller är han lika bra som hellmuth?

och kan de ha de oddsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

per hildebrand, samma sida.

 

Vad sätter du för odds på dig själv att vinna/komma till finalbord?

 

Om man räknar med att det blir 6000 spelare så tror jag att vinstchansen för de absolut bästa spelarna (top 100 i världen) är ungefär 1/1500 och chansen att nå ett finalbord ungefär 1/200. Jag spelar inte så många turneringar som många andra så får väl sätta chansen till 1/2000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...