Gå till innehåll

NLT - Floppar låg färg, slowspelar, höjer sedan med?


jompa1

Recommended Posts

$50 NL Texas Hold'em

 

Har spelat kanske en halvtimme på bordet och hunnit få intrycket att det är rätt tight.

 

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

 

Seat 3: fi( $55.65 )

 

Seat 7: hero ( $49.25 )

 

Seat 8: sb ( $27.70 )

 

Seat 9: bb ( $51.20 )

 

sb posts small blind [$0.25].

bb posts big blind [$0.50].

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to hero [ 6s 8s ]

 

fi calls [$0.50].

 

hero raises [$1.50].

 

sb folds.

 

bb folds.

 

fi calls [$1].

 

 

Höjer ganska vekt pre. Rätt tight bord dock och jag ser gärna att någon spelare synar.

 

** Dealing Flop ** [ Ks, 7s, Js ]

 

fi bets [$0.50].

 

hero calls [$0.50].

 

 

Floppar flurren. Väljer att bara syna hans bet för att inte riskera att skrämma iväg honom (korrekt?).

 

 

** Dealing Turn ** [ Ac ]

 

fi bets [$0.50].

 

hero calls [$0.50].

 

 

Funderar ett tag men väljer återigen att bara syna. Orsaken är hans veka bet (troligen fel).

 

 

** Dealing River ** [ Kc ]

 

fi bets [$4].

 

 

Ytterligare en kung faller. Kanske inte det bästa kortet för mig men det var i alla fall inte en spader. Hur mycket bör jag höja nu?

 

Har funderat lite i efterhand och insett att det kanske inte är helt korrekt att slowspela i detta läge. Det är möjligt att spelare på den här nivån betar så pass vekt med exempelvis ett spader A.

 

Två aspekter av denna hand skulle jag gärna vilja få kommentarer rörande.

 

1: Är det korrekt att slowspela eller bör man höja (vilken gata i så fall?)

 

2: Hur mycket bör man höja. Har funderat på om jag möjligen höjer lite för vekt med starka händer och således förlorar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att väldigt väldigt sällan slowspela floppade lillfärger, speciellt på låga nivåer där folk tar stora bets för bluffar snarare än bra händer (då alla "vet" att man ska slowplaya bra händer).

 

Jobbigt att han minibetar, det tyder oftast på en inte alltför bra hand, men du måste ändå slå om - raisa till ungefär 4 på floppen. Och få in mer deg på turn.

 

På rivern så är det rätt tveksamt om du ska höja när bordet parar sig, men det är lite hugget som stucket. Problemet med en höjning är att du öppnar upp betingen igen och kanske inte orkar lägga om han slår om igen, men på denna nivån synar ändå många spelare med nakna kungar eller vad fan som helst om du höjer till kanske 10. Dock jobbigt ifall Fi slår om igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker definitivt du ska höja floppen redan. Visst okej att slowspela emellanåt om du tror du kan vinna en stor bet längre fram, men i det här fallet synar du minibets på flopp och turn. Potten håller sej alltså jätteliten och det blir svårt att få upp potten på river. Din hand är inte så stark som det ser ut heller. Många kort som kan komma på turn som dels kan förstöra din action samt gör att du blir utdragen. Faller en till spader på turn t.ex så förlorar du allt värde av din hand samt att du kanske inte ens har bäst hand nåt mer. Hur hade du spelat en ensam kung på floppen t.ex? Näe höj floppen redan, upp till $3 kanske e lagom, som du skulle spelat en kung eller med ett drag, eller som ren bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att jag nog borde ha höjt tidigare. Det som fick mig att bara syna var det faktum att han betade så vekt (ca 1/5 pott). Var rädd att skrämma bort honom med en höjning redan på floppen.

 

Känns bättre sen när det kommer en spader till? Eller när han visar kåken på river? Make him pay! Sätt lite press på killen. Vinner du blindsen med den handen får du vara nöjd tycker jag. Inte en hand jag slowspelar iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...