Mr_Mitac Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Mitt webbhotell har börjat med "RBL filtrering" Webbhotellet börjar nu använda RBL filtrering för att stoppa spam.Det är listor över kända servrar/IP's där stora mängder spam skickas ut ifrån. Kommer det mail från en sådan IP adress så blockeras mailen och kommer inte fram. Webbhotellet har tidigare inte använt detta utan istället låtit användarna bestämma vad som skall räknas som spam eller inte via spamhanteraren. Tyvärr är det nu så stora mängder spam som skickas så detta inte räcker till då även nya knep och tricks från spammare gör så att många spammail kommer fram ändå. Efter detta så var det slut med alla mail från pf.nu. Är pf.nu medvetna om att ni ligger på en spärrad server/IP's. Nu löste jag det själv genom att byta till min *****@telia.com adress. Vet inte om jag är ensam med detta problemet men tycker att det är värt att nämna Citera
TotalFarsa Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Efter detta så var det slut med alla mail från pf.nu??? Får aldrig några mail från pf. Känns som att jag missat att bocka i nån box nånstans /TF Citera
fredde80 Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Kan man få mail av QoS? o det har jag missat? Citera
Uppenberg Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 du kan bevaka trådar och får då ett mejl då någon svarat... Citera
QoS Postad 25 Juli , 2006 Rapport Postad 25 Juli , 2006 Det låter inte alls bra, ska kolla det med vårt webhotell. Tack (?) för infon. - QoS Citera
Recommended Posts