Gå till innehåll

Joppes dagbok


Recommended Posts

Första två händerna inget att snacka om bra spelet och bra betalt på knektarna =)

 

Andra handen intressant spel och mycket bra att ge honom en reraise på floppen som infobet. är han bara callar känns det ganska givet att du leder.

 

Bra spel. Nu väntar jag bara till den 1 November så att jag kan få min rakeback på 1400$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har legat lite lågt med pokern ett tag, har cashat ut det mesta. Har nu tagit ut 25 000 SEK totalt på ett år (på relativt låga nivåer) vilket får anses vara helt ok. Har slängt in 3000 på Svenskaspel och fått en bra start med ett plus på 2209 på 2 veckor. Har bara spelat 1/2 10-bord för att lära känna klienten, spelare etc.

 

Det är bara att konstatera att det slaskas och spelas oerhört löst på de mindre limitarna, vilket är mums mums. På 10-bord lönar det sig helt klart att spela draghänder och när det inte raisas så mkt preflop så synar jag med det mesta, såsom alla suited connectors, även endast kopplade kort såsom 67, 68 79 och 910 off suit. Lägger sällan låga par trots kraftiga höjningar och har träffat fler än 1/8 på floppen, vilket har gett mig stora potter.

 

Snart kliver jag upp till2/4, när jag kommit upp till 6000 ca. Det svåra med att lira på svenskaspel är att inte använda vinstpengarna till att satsa lite på roliga spel såsom bomben och stryktipset, har säkert slängt bort en 1000-lapp där så egentligen har jag väl dubblat upp min initiala insättning på 3000...!!! Vidare så har jag fortfarande lite småpengar på 24h där jag endast lirar satelliter för att försöka komma åt de riktigt stora pengarna. Lirade 100000eur guarantee för två veckor sedan men det gick inget vidare då jag åkte efter endast 1,5 h. Men det är bara att jaga vidare.

 

Hoppas ligga på 10000 SEK i början på december på svenskaspel och då ska jag in på redbet som lockar med attraktiva bonusar, bara jag får ner den där klienten.. har verkliga problem med detta, någon som har lösning??

 

/Jop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Svenskaspel går ruggigt bra för mej, cashat ut 14000 på en månad nu. Kommer fortsätta lira där, känns som att det finns lite sämre spelare där än på B2B. På B2B cirkulerar många seriösa amatörer som mig=). Har precis gjort pokerbokslut för 2006 och det slutar på trevliga 44 000 plus=)

 

Har kört bonusen på redbet, men utan större framgång, tog ut allt och fortsätter på ss. Dock använde jag mina VIP-poäng sent inatt och lirade Wild Westen, använde bara 200 VIP och tog mig till finalbord! Slutade 5:a och cashade in 232 euro rätt ner i fickan. Mumma!

 

Gott nytt pokerår!!!

 

/CS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...