Gå till innehåll

Joppes dagbok


Recommended Posts

POKERDAGBOK - CSAMPAIO

 

November 2005

 

Har letat jobb hela hösten samtidigt som jag vikarierat lite som banktjänsteman i Vetlanda på Föreningssparbanken där jag arbetade i somras efter att ha avslutat mina studier på Handelshögsskolan i Jönköping. Jag har under denna period således haft ganska mycket tid över och bestämmer mig för att spela mycket poker och framförallt studera spelet, jag spelar mängder med freerolls på Nordic Bet, vilka lockar med jättepotter. Dock utan framgång, men man lär sig av att spela mycket, och freerolls är ett bra sätt, trots att man ser fruktansvärt dåligt spel då och då, framför allt i inledningen av turneringarna.

 

I November börjar jag över huvudtaget att spela på nätet (endast livespel med kompisar tidigare) och känner att nätpokern tar fart och jag inser att jag är en vinnare i längden. I november 2005 sätter jag in 300 SEK och börjar verkligen gnetspela. Har för mig att jag tappade halva rullen rätt snabbt, men sedan intalade jag mig själv att jag verkligen skulle spela bra, tight, disciplinerat, avvägt med aggression när så krävs. Jag lirar mestadels two-table S&G (1,1 EUR) och vinner många sådana och hamnar ITM de flesta gångerna. När jag lirade CG så var det 0,10/0,20 med inköp på 10 EUR som gällde, men här var det mer blandade framgångar. Jag jobbar mig sakta (verkligen sakta) uppåt, uppåt och uppåt. Jag känner och vet att gnetspel på mikronivåer är givet för att gå uppåt långsamt och sakta men säkert bli en bra pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

December 2005-Maj 2006

 

I februari vinner jag några VIP-turneringar på Unibet och min rulle går upp till runt 450 EUR och jag börjar ta några skott på CG 0,25/0,50 där jag blir en stadig vinnare och arbetar mig uppåt till 750 EUR. Här bestämmer jag mig för att ta ut 3500 SEK och därefter arbeta mig uppåt igen. Lättare sagt än gjort, definitivt, men i april dunkar jag ut ytterligare 2000 SEK och någon månad senare även 1000 SEK och efter detta ligger rullen på runt 400 EUR. Dessa är de enda uttag jag gjort från mitt pokerkonto (6500 SEK).

 

I maj ligger således rullen på runt 500 EUR och därefter har den växt till 1200 EUR. Det sköna med min historia är att det är idel vinstpengar, jag för inte över någon summa varje månad till mitt pokerkonto utan min privatekonomi är helt avskild mitt pokerspel. De enda gånger jag överför pengar från mitt bankkonto till Unibet är det i syfte att lira hem bonuspengar, och då har jag självklart disciplinen att föra tillbaka överföringssumman även om jag inte lyckas ta hem bonusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdag 6/7

 

Arbetar denna vecka i Mariannelund, vilket innebär kortare veckodagar, skönt. Detta tror jag har påverkat mitt pokerspel, då jag inte har bränt för mycket energi på mitt vanliga och egentliga arbete. Denna kväll prövar jag lyckan på 0,50/1 NL, efter att ha gått mycket bra tidigare i veckan på 0,25/0,50 NL. Min rulle innan kvällens spel låg på runt 950 EUR. Den enda hand värd att nämn var när jag plockade upp QQ, jag limpade in i tidig position för att dölja styrka och för att även smyga med, träffar jag Q i detta läge är det mycket svårläst och dessutom oslagbart. Jag får dock en höjning emot mig, vilken jag synar och även en efterföljande synar. Potten ligger i nuläget på runt 18 EUR. Floppen visar 4 8 8 och jag betar 9 för att få information och får en syn (från han som höjde preflop). Potten preturn ligger således på 36 EUR. Då jag bara får syn så är jag övertygad om att jag har bästa handen. Turnen visar en 10:a och jag trycker till ordentligt, betar 26 och får återigen endast en syn. Då han endast synar så är det svårt att läsa honom i detta läge, jag har oviss information tillhands. Riverkortet är en obefintlig 3:a, i detta läge checkar jag för att se vad som händer, jag tror att jag har bästa handen men är ändock orolig, 4 8 8 10 3, vad sitter min motståndare på? Han kan ha slowspelat en dunderträff, 44, A8 eller 89 osv, men knappast troligt då han höjde preflop. Han betar nu 45 i en 90-pott och efter många tankar och funderingar så synar jag ner honom med mitt toppar, som visar sig stå, då han visar mig 99. En skön syn som ger mig 180 EUR. Jag lämnar bordet med 170 EUR och går med 70 i vinst, efter en skön kväll och framförallt en skön pott, det enda som behövs ibland….

 

Lördag 8/7

 

Vinner 50 EUR i ett SSNG-kval level 3 efter bra tight spel. Hade för lite chips för att komma bland de två som sedermera gick vidare till SSNG-finalen där man spelar om 2500 EUR. Men jag får vara nöjd med 50 i vinst, 45,6 i nettovinst. Rullen växer och växer och nu ligger jag på 1 126,87 EUR. Har beslutat mig för att inte ta ut mer pengar från min pokerbankrulle då jag känner att jag vill gå upp nivå efter nivå och detta får givetvis inte ske utan rejält spelkapital. Just nu spelar jag bara 0,25/0,50 NL blandat med 1/2 FL och några skott då och då på 0,50/1. Spelar jag 0,25/0,50 går jag in med 50 EUR (MAX), och 1/2 FL 100 EUR och 0,50/1 100 EUR (MAX). Att gå in med maximum känns givet då du får ett psykologiskt övertag med större stack, därav mer respekt och får du nötterna kan du vinna mer!! När jag går in med 100 EUR så riskerar jag mellan 8-10 % av min rulle vilket är lite för mycket, därav känner jag mig inte bekväm på 0,50/1 NL (dock har det gått bra, men jag är en inbiten money management guy).

 

Senare på eftermiddagen bar det iväg till Eksjös bridgelokal där jag var spelledare tillsammans med Claes Johansson (direktörn), allt flöt på bra, både spelet och allt runt omkring. Jag åkte som nummer 12 av 30 på följande (mycket frustrerande!) sätt: Jag sitter med runt avarage stack efter att ha jobbat mig från att vara mycket shortstack och plockar upp QKs. Peter Norman är mycket short och har stora mörken. Under the gun synar, även jag, Anita J och Joakim Eriksson. Blindsen låg på 2000/4000 när Peter Norman går all-in med ytterligare 2000 ungefär, därefter synar samtliga inblandade. Potten ligger således på (4´*5)+(2´*5)=30000. Jag har runt 30000 marker framför mig, och floppen visar 5s 10s Qh, vilket innebär att jag besitter toppar och nötkakedrag till färgen. Under the gun checkar och jag beslutar efter lite betänketid att ställa all-in och jag förväntar mig knappast ingen syn såvida ingen floppat setet. Anita J väljer dock som massiv chipleader att syna ner mig med sina AJ (stängt stegedrag), Joakim E lägger och under the gun likaså. Peter N visar sig floppat ett tvåpar med sina 5Q och ledar inför turn. Turnen ger mig en 10:a vilket innebär att jag får en högre kicker (K) än Peter. River..? – K…och Anita sätter sin stege och slår ut både mig och Peter. Kan dock förstå Anitas syn då hon var massiv chipleader och kunde chansa lite och vi gratulerar Anita till en andraplats i sin första EPK-turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag 11/7

 

Jätteproblem med B2B-klienten och därav inget ordentligt spel.

 

Torsdag 13/7

 

Spelar 0,25/0,50 och lämnar med 100,80 efter att ha gått in med 40, rullen ligger nu på toppnoteringen 1228,88 EUR, nästan 12 000 SEK i rena vinstpengar, bra jobbat CS!!

 

Lördag 15/7

 

Spelledig dag, istället fokuserar jag till 100% på årets höjdargolftävling ”fylleslaget”. Henrik Roos heter mannen ifråga som årligen lägger ner energi på att arrangera denna populära tävling som startade år 2001. I år var vi 24 förväntansfulla som samlades runt 11-tiden ute på Skedhult. Vi började sedvanligt med en lunch tillsammans innan första ölen korkades upp på tee 1. Jag hamnade med Joel, Geson och Biffen. Ett litet skrällgäng kanske, med vårt pro Joel, sköne Geson och Biffen (Jkpg-kille). Första nio hålen levererades det bra spel och vi låg tvåa inför sista nio, för att sedan tappa och hamna på en blygsam femte plats. Ja, ja, spelet var inte det viktiga idag, utan festen…!!!

 

Tidig kväll bar det sedermera av till Carlos i Orrhaga. Där vankades det prisutdelning och jättefest. Vinnarna med Erik Carlo i spetsen vann följande intag: 1 liter Vodka, I liter Whiskey, 10 Bellman och en flaska Baileys… joorrrrrå så att de… Ja, ni förstår ju själva att vissa av oss blev fullare än andra… Kvällen avslutades på Eksjö Stadshotell där de flesta av oss inte beställde så mycket mer alkohol…

 

Söndag 15/7

 

Borde kanske inte ha spelat idag överhuvudtaget (med tanke på gårdagens festligheter) men tappade endast 10 EUR i ett CG som inte är värt att orda så mycket om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag 16/7

 

Ledig dag, lite halvdåligt väder. Istället för sol och bad ägnar jag eftermiddagen åt lite poker men det går inget vidare utan jag tappar 30 EUR i ett CG 0,25/0,50 – that´s poker sometimes.

Tisdag 18/7

 

Milt uttryckt, en horribel speldag, börjar med att limpa in 4,40 EUR i det populära Super Sit & Go-kvalet. Spelar mycket tight till en början, första 15 minuterna tror jag inte att jag ser en enda flopp, för att sedan titta på QQ. Jag limpar in i tidig position, två synar när en tredje höjer ungefär potten. Därefter synar en fjärde och därefter jag, varpå ytterligare en synar. Fyra spelare i potten och jag sitter med QQ. Att jag limpar in med denna hand kan mycket väl kritiseras men skulle jag träffa ett set är det mycket svårläst, och faktum är att QQ är svag för överkort. I en tävlingsform som denna där 4 av 10 spelare går vidare finns det ingen anledning till att spela superaggressivt till en början. Jag har turen att träffa setet, får med mig tre spelare och vinner en jättepot. Jag slutar på en andraplats och går därmed vidare till heat 2 (10 EUR).

 

Därefter trycker jag in 50 EUR i ett CG 0,25/0,50 och tappar rekordsnabbt till 34 efter rejäla badbeats och många utdragningar. När jag lade mig så hade jag träffat nötterna på floppen och gick jag med på AK, 1010 etc. var flopparna miserabla. Lyckligtvis arbetade jag mig tillbaka till 49 och det blev ingen förlustsession, vilket är av stor vikt, minst lika viktigt att hålla nere förlusterna som att vinna!! Vid sidan av lirar jag 1/2 FL och får mycket bra startkort men möter bra och supertighta spelare. Plockar upp QQ och höjer varav två spelare synar mig. Floppen visar 4 J Q regnbåge, turn A, och jag trycker in bet på bet men får syn på syn. Börjar givetvis bli orolig för stegedrag men då jag har 9 outs för kåk så kör jag på, river är en K. det visar sig att en kille satt med KK och drar in en högre triss, kul! Därefter plockar jag upp 99 när en annan sitter på 1010 och vi båda träffar osv. Tung kväll minst sagt, men jag får vara nöjd med att endast förlorat 30 EUR.

 

Onsdag 19/7

 

Åker ur först i SSNG heat 2 efter att hamnat i en all-in situation preflop mot en mycket aggressiv spelare, jag AK och han 55. Jag raisar 3 ggr BB och får rejält mothugg och ett relevant kontrabet från min sida är i detta läge all-in. Floppen hjälper mig inte och jag är ute. Att hamna all-in i mörknivå 2 (25/50) kan absolut diskuteras och framförallt kritiseras. Men jag läste killen fel, AJ, A10, QK trodde jag var möjliga fickkort hos min motståndare. Slantsingling i så tidigt skede ville jag inte ha, även om det var mycket sannolikt med lite eftertanke. I efterhand var det ganska dåligt spelat när jag tänker efter, överaggressivt. Hade jag endast synat honom hade jag förmodligen kunnat spelat ut honom efter floppen (6, 9, Q) då han inte hade träffat…..

 

Efter en svettig tennismatch med Jonsson spelar jag sedan mitt favoritspel 0,25/0,50 NL (förmodligen spekulerar många dåliga spelare där) och vinner 30 EUR. Skönt att vara en vinnare igen!! Det är aldrig roligt att hamna i svackor, då man börjar tvivla och fundera, vilket i sin tur gör att man spelar än sämre. Har även försökt ikväll igen att kvala in till pokermiljonen via en 1 EUR-satelite men utan lycka. Jag vet att det är svårt i multi-tables men ändock!!

 

Tors 20/7

 

Sista dagen på banken innan min minisemester tar vid, härligt.. På pokerfronten så sätter jag in 1000 SEK i syfte att lira hem en bonus, det som krävs är att jag skall dra in 500 VIP-poäng så får jag 100% i bonus, en double-up alltså!

 

Under torsdagskvällen så bjuder jag in till grillkväll och vi avrundar kvällen med några pilsner. Känner att jag ska gå till sängs relativt tidigt denna afton för att spela lite förmiddagspoker då det vankas dåligt väder imorgon fredag. Wild West med inköp på 0,25 EUR med en prispott på 2000 EUR lockar självklart.

 

Fre 21/7

 

Ledig, istället stiger jag upp då jag normalt skall vara på jobbet, 08.30, skönt!Frukost framför nyhetsmorgon i lugn och ro är bland det skönaste jag vet. Därefter är det dags att spela så mycket som möjligt för att ta hem min bonus, jag spelar två CG-bord samtidigt och det går bra, jag spelar ihop 200 VIP-poäng och vinner dessutom sammanlagt 37, 64 EUR. Detta innebär att jag har 137, 64 att spendera på att jaga ihop mina VIP, skönt! Skulle jag tappa till 50 EUR och får min bonus, så har jag ju ändock tjänat 50. Bonusar är en viktig del i bankrulle-byggandet, gäller dock bara att ha disciplinen att sätta tillbaka insättningen på sitt konto. Vad gäller WW-turneringen så gick det inget vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag 22/7

 

Jag spelar hem bonusen på Unibet och dubblar upp tusenlappen, för att sedan sätta tillbaka den andra på mitt bankkonto. Rullen ligger nu på 1226 efter att idag tappat runt 70-80 EUR på, enligt mig, solid och stabil poker. Men ibland ler inte pokergudarna åt mig!!! Slängde in 90 EUR på ett 1/2 FL och börjar med att plocka upp QQ och jag höjer från stora mörken, knappen och lilla mörken synar. Floppen visar 3 5 10 regnbåge, och lilla mörken checkar, jag höjer och får syn från båda. Turnen visar en 6:a och jag fortsätter beta och får nu en reraise mot mig från knappen varpå lilla mörken foldar, jag synar. Potten ligger på 17 EUR och rivercard är en Q, och jag trycker in en bet, får ytterligare en reraise mot mig och synar. Det visar sig att knappen limpade in på 2 4 off suit och han träffade således stegen efter turn. Jag fick en reraise mot mig efter turn och givetvis undrade jag vad killen satt på, men nötstege fanns inte i min värld, möjligtvis ett tvåpar. Visst, jag kunde lagt mig på varningssignalen, men det är svårt av flera skäl då jag sitter med toppar och att potten växte sig så pass stor, men man skall lyssna på varningssignalerna och vad ligger bakom en reraise?? Denna FL-session slutar med 25 EUR i förlust, det var bland det värre jag varit med om i FL-sammanhang, då jag fick goda startkort men motståndarna hade bättre/träffade bättre.

 

Vinner ett SSNG-kval heat 1 och kvalar in till heat 2 på onsdag kl 12.00, perfekt, då jag är ledig!! Kvällen avslutas dock lika horribelt som den började, jag spelar 2 CG 0,25/0,50 och går in med max amount på båda, dvs 50 EUR. Jag lämnar det ena bordet med 42 och det andra med 30!!!! Jag bara vägrar spela mer, jag hatar att förlora!! Även här fick jag bra kort och spelade kanske några händer för mycket. Dock begick jag ett mycket stort misstag i en pott där jag anade svaghet hos min motståndare, jag satt med A5c. Det hade limpats in från 6 håll i en pott, när det görs en minimiraise från knappen varpå alla synar. Floppen visar 3 4 7 regnbåge. Potten ligger på 6 EUR, och under the gun skjuter in 2 EUR, det foldas fram till mig, då jag gör kvällens största misstag, jag trycker på fel snabbvalsknapp!!! Jag synar alltså av misstag här…. Turnen visar Q och under the gun betar 2,25 i en 10-pott och jag börjar ana svaghet hos min motståndare och trycker in en reraise på 6 EUR, varpå han synar. Efter rivern checkar han och jag trycker in ett 75% pottbet på 12 men killen synar och visar upp KK. Här gör jag alltså en mängd misstag, har precis slutat spela så jag orkar inte analysera detta på djupet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Worsest play ever?? Handen jag nämnde ovan.

 

Players:

rumrum (EUR 45,40 in seat 1)

Daniss (EUR 50,25 in seat 2)

deuce36 (EUR 45,35 in seat 3)

CSampaio (EUR 59,52 in seat 4)

poseidon8 (EUR 44,10 in seat 5)

nilla01 (EUR 22,98 in seat 6)

berra70 (EUR 51,66 in seat 7)

Boxerman (EUR 6,87 in seat 8)

 

Dealer: poseidon8

Small Blind: nilla01 (0,25)

Big Blind: berra70 (0,50)

 

CSampaio was dealt: Ac - 5c

 

Boxerman Call (0,50)

rumrum Fold

Daniss Fold

deuce36 Call (0,50)

CSampaio Call (0,50)

poseidon8 Raise (1,00)

nilla01 Call (0,75)

berra70 Call (0,50)

Boxerman Call (0,50)

deuce36 Call (0,50)

CSampaio Call (0,50)

 

Flop 7h - 6s - 3s

 

nilla01 Bet (2,00)

berra70 Fold

Boxerman Fold

deuce36 Fold

CSampaio Call (2,00)

poseidon8 Fold

 

Turn 7h - 6s - 3s - Qd

 

nilla01 Bet (2,40)

CSampaio Raise (8,00)

nilla01 Call (5,60)

 

River 7h - 6s - 3s - Qd - 9s

 

nilla01 Check

CSampaio Bet (12,00)

nilla01 All-In (11,98)

CSampaio Payback (0,02)

 

CSampaio shows: Ac - 5c (high card ace)

nilla01 shows: Kc - Kh (a pair of kings)

 

nilla01 wins: EUR 47,51 (with a pair of kings)

Rake: EUR 2,45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste skriva mer varje dag, folk kommer läsa allt alldeles för fort och därför tröttna =)

 

Nej, plöjde igenom dina 2 första och det är intressant och jävligt bra av dig att ha arbetat upp dig från 300sek..

 

Ska ta resten av inläggen imon!

 

Cheers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar med att lira Wild West och går riktigt bra, är med bland de 80 första och plockar upp 910s och gör en chansning, höjer upp 3 ggr BB, därefter får jag mothugg av en kille med ungefär lika mycket marker, och han höjer ytterligare (ett minimibet) varpå jag synar. Potten ligger här på runda 27 000 och floppen visar 9 10 A och jag kör stenhårt, bettar potten, och får syn!!!! Turncard är en K, och jag fortsätter visa styrka med mitt tvåpar och får ytterligare en syn, River är en J, och jag ställer in och får syn. Killen sitter med QK och hänger alltså med trots att jag betar hårt, det är tragiskt, vad är det för fel på killen?? Han kan omöjligt vara favorit, preriver har han 6% att sätta sitt stängda stegedrag, LOL, LOL!!

 

Bara att bita ihop, jag lyckas senare under eftermiddagen att kvala in till SSNG level 4 (100EUR) och Pokermiljonskvalet (75 EUR) efter mycket bra spel, och har underbara turneringar att se fram emot imorgon!! SSNG-finalen spelas det om 5000 EUR!!! och i Pokermiljonsfinalen 10-15000 EUR!!!

 

Var även spelledare i EPK ikväll, hamnade på 11:e plats efter ganska mediokert spel, jag är helt enkelt för svag när det gäller livespel och 6-mannabord, ändock ligger jag 3:a i EPK:s snittliga. Jag var tvingad till en coinflip då jag var short, satt på 30 000 chips och raisade upp till 3 ggr BB, 18 000, med 99 och fick syn av Knutsson med AJ, flopp 378 turn J river 2, och jag är ute. Kanske en svag syn då han knappast kan vara favorit med sina AJ. Har jag ett underpocket snackar vi slantsingling, och jag har knappas sämre än AJ (A10 och neråt), men han vinner potten och vi gratulerar Knutsson till sin 5:e plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhoppningarna var stora inför denna dag, då jag hade både SSNG level 4 och Pokermiljonkvalfinalen att se fram emot. Vad gäller SSNG-kvalet så spelade jag både dåligt men framförallt fick jag otroligt dåliga starthänder. Det är ju ändå så att starthänderna är viktiga... Jag blev short ganska tidigt, tillsammans med fyra andra. När jag erlägger BB på 300 och har QK, så ställer en short in, ytterligare en annan och chipleadern synar. Jag har 750 kvar vid läggning och jag funderar mycket länge för att sedan slänga QK. Det visar sig vara en bra läggning vid fel tillfälle då jag hade floppat tvåpar. Men men, thats it... Given kort därefter så ryker jag.

 

I pokermiljonsfinalen börjar jag riktigt bra, och ligger topp 10 efter 2 h, men sen går det utför, tappar en kritisk pott där jag har AJ möter en shortstacked med A10 och han sätter 10:an på turn... 27 spelare fick priser, och när det är 34 kvar och jag plockar upp JQs så var det dags, jag var tvungen att agera, men springer in i AA och jag är ute. Hamnade på 30:e plats visade det sig. 27:an fick 145 EUR så det var lite surt, men det var riktigt kul, det var länge sen det var så roligt att spela poker. Turneringsstrukturen var ju lite mer åt det seriösa hållet, med startchips på 4000 och blindsintervall på 15 minuter.

 

Vid sidan av lirade jag CG 0,25/0,50 och äger verkligen, går plus 123 EUR under tiden jag lirade pokermiljonen vid sidan av. Träffade mycket, fick mycket bra starthänder till en börjar, vann några potter i början och sen bara rullar det på, man får helt enkelt självförtroende efter en bra start. Nedan kan ni läsa om en av mina sköna träffar och bra situationer:

 

Game # 389711884 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Orsa"

Game ended 2006-07-30 22:13:33 GMT+01:00

 

Players:

Kumalainen (EUR 52,43 in seat 1)

CSampaio (EUR 156,96 in seat 2)

Daniss (EUR 66,90 in seat 3)

Faldo1 (EUR 25,08 in seat 4)

Efrahim83 (EUR 41,72 in seat 5)

Rockets (EUR 36,95 in seat 6)

lellen4 (EUR 20,62 in seat 8)

 

Dealer: Daniss

Small Blind: Faldo1 (0,25)

Big Blind: Efrahim83 (0,50)

 

CSampaio was dealt: Th - Ks

 

Rockets Fold

lellen4 Fold

Kumalainen Call (0,50)

CSampaio Call (0,50)

Daniss Fold

Faldo1 Call (0,25)

Efrahim83 Check

 

Flop Tc - 7d - Td

 

Faldo1 Bet (1,50)

Efrahim83 Raise (3,00)

Kumalainen Call (3,00)

CSampaio Call (3,00)

Faldo1 Call (1,50)

 

Turn Tc - 7d - Td - Kh

 

Faldo1 Check

Efrahim83 Bet (5,25)

Kumalainen Fold

CSampaio Raise (10,50)

Faldo1 Fold

Efrahim83 Call (5,25)

 

River Tc - 7d - Td - Kh - 8h

 

Efrahim83 Bet (0,50)

CSampaio Raise (15,00)

Efrahim83 Call (14,50)

 

CSampaio shows: Th - Ks (a full house, tens full of kings)

Efrahim83 shows: 6d - Ts (three of a kind, tens)

 

CSampaio wins: EUR 62,00 (with a full house, tens full of kings)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Han kan omöjligt vara favorit, preriver har han 6% att sätta sitt stängda stegedrag, LOL, LOL!! "

 

Sant att han inte är favorit men eftersom han träffar sin K på turn har han ju faktiskt en hel del outs för att få en vinnande hand. Låt säga att han vet att du har 9,10 vilket han egentligen inte vet eftersom han då hade foldat. Men bara för sakens skull så kommer ju 3 st A hjälpa honom, 2 st K, 3st Q samt 4 J. Detta ger honom 13 outs vilket får ses som ganska hyffsat att dra på, men detta förutsätter ju att han ska veta om vilken hand du har..

 

Du är dock 72% favorit inför rivern.. men givetvis gör han ett dålgit spel =(

 

På floppen har han ju inte ett skit att hämta eftersom du bettar pott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sedan jag skrev senast har det gått ganska tungt, inte spelat så mycket, men de gångerna jag prövat lyckan har jag blivit utdragen på de mest grymma sätt och det har varit enormt många negativa standardavvikelser. Ska berätta nedan om några händer:

 

Plockar upp 66 och smyger med på BB. Floppen visar 2 4 9 rainbow och small blind checkar, jag bettar potten och spelare 3 och 4 lägger sig, small blind synar. Turn visar en 6:a, och jag träffar setet. Small blind höjer och jag kontrahöjer, men får återigen en höjning mot mig och inser att jag är slagen, men synar ändock med förhoppning på att bordet parar sig och jag får kåk. Men icke och jag tvingas att folda mitt set och mycket riktigt visar small blind upp 35. Surt!

 

Plockar upp KK och höjer rejält men får syn av 2 andra spelare. Floppen visar 3s 7h 8h och jag höjer men får syn av en spelare. Turn visar Ks och jag träffar en fin triss, men misstänker färgdrag hos min motståndare, jag höjer rejält, mer än potten men får syn och riverkortet visar ett hjärter. Han visar upp 9h Jh och hänger alltså med på ett svagt färgdrag (låga kort) och parat bord, jvla nolla....

 

Plockar upp 44 och träffar set, flopp visar 4 8 K i ruter och det visar sig att en annan sitter med KK som sedermera träffar fyrtal, här begicks dock ett stort misstag. Turn är 9s och river Ks, jag läste honom på färgdrag och blev ganska nöjd med att bordet parade sig. Men hade visat styrka och när han talar först efter river och höjer så reraisar jag honom, för att sedermera bli reraisad och det kostade mig alltså mer än vad det hade behövt. Varför jag inte bara synade är en gåta.

 

När jag har träffat färg och tvåpar och även trissar så har turn och river varit sjuka kort!!!! 4 i samma färg har alldeles för många ggr legat på bordet, men det är ju det, på låglimit som 0,25/0,50 visas alltför ofta fem kort.

 

Senaste veckan har jag backat drygt 100 EUR men ligger +/-0 de senaste 2 veckorna, jag får trösta mig med det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Long time no see...

 

Efter att ha tagit ett två veckors välbehövligt pokeruppehåll efter att ha gått ruggigt dåligt, förmodligen en kombination av sjuka standardavvikelser åt fel håll samt dåligt spel, så har jag satt in hälften av min vinst på 24hpoker. Plockade ut 1100 EUR från unibet och satte in 500 EUR på 24hpoker, resten av rullen går över till min privatekonomi. Känns alltid skönt att ta hem lite vinst, lite belöning för mycket hårt arbete.

 

Tanken var att nyttja Wasapokers bonuserbjudande där man kunde dubbla en insättning på 1000 EUR! Men lyckades inte få igång mitt netellerkonto innan bonusen löpt ut, ändock så låg bonusinformation kvar på deras hemsida. Skandal! Istället blev det 24hpoker som lockade med en 400bonus (genom pokerforum), där man får 10 EUR för varje 100 intjänade VIPpoäng. Jag har lyckats dra in nästan hälften på en dryg vecka, så det ska inte vara några problem att dubbla upp min insättning. Målet är att inte gå minus på bonusjagandet, det skulle innebära att man är uppe på 900 EUR igen. Mitt username på 24hpoker är numera Makanaky1 efter den legendariske Kamerunspelaren från VM 1990 i Italien som stilade något oerhört tillsammans med framförallt Roger Milla.

 

Spelet på 24hpoker har varit svängigt likt sista månaden på unibet, men de senaste dagarna har jag hittat flytet och vänt från att varit nere på 420 till 620. Lyckades vinna en Fixed 5 EUR-turnering med 88 spelare, vilket gav 168 EUR. Inte jättemycket pengar men så skönt att hitta vinnarkänslan! Har för övrigt spelat mestadels fixed 1/2 10-bord där det nästan blir rake i varje pott. För att det skall bli rake krävs att potten är uppe i minst 10 EUR, inte så svårt med 10 spelare att komma upp i. Har gått en del plus på dessa bord. 0,25/0,50 NL spelen har dock varit katastrofala tills ikväll då jag ligger 70 EUR plus. Har tappat två hela inköp (50+50) med AA mot KK där jag lyckats få in alla pengar preflop!!! What to do??

 

En överraskning för mig är att det är oerhört mycket tightare och bättre spel på 24hpoker än på Unibet, vilket inte gynnar mig... Jag vet inte hur många gånger jag fått kanonkort och folk lägger sig som flugor.. Det blir en svår avvägning; höjer jag inte får jag med skräphänder som kan träffa och höjer jag riskerar jag att inte få med mig exempelvis lägre pocketpar osv. Detta kan dock vara tillfälligheter då jag endast lirat där drygt en vecka, så vi får vänta och se lite...

 

Om jag lyckas bra med mitt bonuschase och går lite plus för övrigt så funderar jag på att testa svenskaspel. Det sägs att det är mycket lösare fiskspelare där... Om man jämför med 24hpoker så är nog så fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att höra att du har kunnat casha ut lite stålar och nu har satsat på att bonushora b2b...

 

En överraskning för mig är att det är oerhört mycket tightare och bättre spel på 24hpoker än på Unibet, vilket inte gynnar mig... Jag vet inte hur många gånger jag fått kanonkort och folk lägger sig som flugor.. Det blir en svår avvägning; höjer jag inte får jag med skräphänder som kan träffa och höjer jag riskerar jag att inte få med mig exempelvis lägre pocketpar osv. Detta kan dock vara tillfälligheter då jag endast lirat där drygt en vecka, så vi får vänta och se lite...

 

Dessvärre måste jag nog säga att du har haft otur med spelarna du har mött som vart alldeles för tighta eftersom unibet och 24h båda ingår i b2b så det bör ju inte påverka tightheten något?? Eller har jag fel på denna punkten att unibet har en egen spelarbas?

 

Personligen för min del har det gått käpprätt åt helvete.. Har inte haft tid att lira nu när man kommit ner till halmstad, men har vart och skottat på lite oika nivåer eftersom jag inte har haft motivationen/orken att snålgrinda på lowlimit..

 

Men som sagt skottar man så är också chansen att gula 1000 gånger större vilket jag lyckades göra.. Hade 400 dollar på Party som jag satt och lekte lite med.. Hade oflyt och tappade några inköp på NL50.. Blev irriterad som fan över detta och bestämde mig för att idiotskotta på NL200 med de 160$ som jag hade kvar.. Detta gick dock bra och jag förvaltade mina 160 dollar till 925$ på ca 2½ timme...

 

Dessvärre har man ju inte vett att inse när man ska sluta spela..

 

Dagen efter fortsatte jag att lira NL50 samt NL100... Men med den lilla bankrullen på 900$ så hade jag ju bara 18 respektive 9 inköp vilket gjorde att jag gulade igen =)

 

Nu har jag bestämt mig för att gå in och gnida de futtiga dollar jag har kvar på .10/.25 NL för att verkligen få upp dem till 600.. ta ut 400 så att jag kan leva lite glassigt studentliv (glassigt och glassigt)..

 

Ska uppdatera min dagbok snart också men det är roligare att skriva svar i din =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte jag skulle lägga in en uppdatering på mina senaste spel. Det fortsätter gå ganska tungt i allmänhet, och i synnerhet NL-spel. Förmodligen går det sämre för att jag spelar för mycket just nu, jag ligger på 3-4 timmars sessioner dagligen, i syfte att erhålla maxbonus. Detta är mer än vad jag vanligtvis brukar ligga på. Spelar fortfarande mest fixed-spel (0,5/1 och 1/2). I augusti spelade jag så mycket så att jag igår fick en inbjudan till VIPrace final med endast 30 deltagare och en prispott på 11000 EUR! Där försvann den fotbollsfesten med polarna… Första plats var en plats i valfri EPT-tävling med inköp på 52000 SEK+boende+resa. Jag kom på blygsamma 12:e plats och erhöll 50 EUR, kostade ju dock inget så helt ok. Som vanligt hade jag höga förväntningar, vilket är en av mina svaga sidor, jag är nämligen ganska naivJ. Vid sidan av lirade jag lite och fixed och det får jag säga att jag behärskar mycket bra. Plussade lite grann där. Kontantspelen på NL går minst sagt horribelt och där har jag förlorat rejält sista månaden, men det har istället vägts upp en turneringsvinst och plusspel på fixed. Ligger plus 100 EUR efter inträdet på 24hpoker och jag är grymt nöjd med det då det gått så jvla dåligt.. Volaliteten fortsätter att spotta mig rakt i ansiktet.

 

Plockade upp AA i NL igår och fick med mig två snubbar, höjde 3 ggr BB preflop, höjer jag mer på detta nätverk så lägger sig folk som flugor, en träffade givetvis färg på river, så det blev förlustsession igår också. Jag ska lämna 24h fortare än kvickt efter att bonusen är klar, folk spelar ju som jag gör där!!! Det funkar ju inte, varför spela mot bra spelare när man kan hitta sämre? Svenskaspel, here I come!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ok, nu är bonusjagandet klart, 310 extra euros att laborera med. Gött! Nu funderar jag på att tillämpa följande strategi: Gå in med minimum på höga limitar, framförallt fixed såsom: fixed 2/4, 3/6 och kanske även 5/10. Jag orkar inte snålspela upp min bankrulle och känner att jag är mogen för att ta lite skott. Är det någon av er som tillämpar denna strategi, dvs att gå in med minimum (eller lite högre) på höga limitar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skottar så det står till på prima för tillfället.. Fast tänkte chilla lite nu när jag har bytt klient från unibet till betonbet. Absolut inga problem att knäcka 3/6 FL kan jag säga iofs är ju spelet lite annorlunda jämfört med 1/2 men fortfarande bör man kunna göra sig en rejäl förtjänst med lite tur med korten. Dessvärre är det ju som så att har du oturen att åka på en down period när du ska in och skotta och möter en hyperaggro kille kan hela skiten ryka direkt, då menar jag shorthanded. Lirar man fullring bör man kunna tighta till sig sjukt mycket och bara spela höga par 10-AA samt AK, AQ i viss mån KQ. Håller man sig till dessa händer gör man en bra hacka.

 

Själv lirar jag ju som sagt prima och det är ganska så intressant att se att flopprocenten på 10borden 0.5/1$ NL ligger ibland såpass högt som 50%, detta utan en massa höjningar. Får man monster är det bara trycka in 6X BB och du får garanterat 1-2 syner och kan sedan köpa hem potten redan på floppen med ett potbet.

 

Jag lirade upp min rulle från 20$ förra tisdagen och var uppe på 2800$ i lördags kväll. Dessvärre fick jag hybris och gick på tilt och backade 900$ =).. Iofs spelade jag upp mig från 1500$ till 2800$ på ca 4 timmar så nu ligger jag på normal nivå.

 

Cashade ut pengarna och satte in 600$ på betonbet med 100% bonus upp till 500$. Denna bonusen ska jag cleara på låga nivåer och hoppas kunna plussa på detta för att sedan gå upp och lira höga nivåer igen. 5/10 på prima ska man klara av med lite intelligens och känsla. Jag brukar reka borden genom att kolla på stackdjupet. Ser jag att det är många som ligger runt 300$ på 5/10 anser jag att de ligger alldeles för lågt och även de skottar. Jag skickar inte in mindre än 800$ när jag lirar 5/10 då jag tror att stora stackar trots allt inger lite respekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ok, nu är bonusjagandet klart, 310 extra euros att laborera med. Gött! Nu funderar jag på att tillämpa följande strategi: Gå in med minimum på höga limitar, framförallt fixed såsom: fixed 2/4, 3/6 och kanske även 5/10. Jag orkar inte snålspela upp min bankrulle och känner att jag är mogen för att ta lite skott. Är det någon av er som tillämpar denna strategi, dvs att gå in med minimum (eller lite högre) på höga limitar??

Haha, kör hårt Joppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gå in med minimum på höga nivåer.. Tryck in all deg du har om du ändå ska skotta. Blir så förbannat irriterad på folk som kommer in med 30$ på 3/6 och inte ens har råd att cappa alla gator.. Man förlorar ju pengar om man plockar upp AA på första handen medan någon annan plockar upp KK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kanske inte minimum, men definitivt inte maximum iaf, då jag försöker hålla mig till seriös money management som vilket annat företag som helst.

 

Igår sög det apkuk... kom på 19:e plats i 25 000 EUR Guarantee på B2B och hamnade alltså precis utanför pengarna... Den tomheten efteråt var inte å leka med. Jag spelade bra poker fram till det var runt 30 spelare kvar, då blev jag alltför fokuserad på 18:e platsen vilket gav 450 EUR, å jag började lira aptight, fy fan vilken dålig strategi... Det är ju i det här läget man själv ska börja käka big blinds då alla andra är minst lika försiktiga.

 

Annars började jag turneringen sagolikt, efter 40, minuter låg jag 3:a efter att ha träffat ett set 77, mötte AKc och tre klöver la sig på bordet varpå bordet parade sig på river och jag fick kåk! Här kunde jag rykt istället (hade nog känts bättre efteråt på sikt) men jag träffade min 18%-are och dubblade alltså upp mina 5000 direkt till 10000. I detta läge hade jag råd att invänta bra starthänder vilket jag gjorde. Sen blev det stiltje ett tag. Sen kom några händer som förmodligen avgjorde mitt öde. Plockar upp JJ och höjer 3 ggr stora mörken, får reraise och ytterlige en reraise i sen position emot mig och tvingas lägga. Sen AQ som jag reraisar med efter att en mellan position höjt, men han trycker tillbaka återigen och jag foldar. Sen får jag AA som jag höjer upp med, men ingen action... Sen blir jag alltför tight och jag känner mig just nu som en useless player. Måste ju släppa navelsträngen när mörkarna går upp. Men jag har verkligen tagit lärdom av turneringen.

 

Får trösta mig med att jag kvalat in till 100 000 EUR Guarantee på B2B, revanch där??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 448168246 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Toledo"

Game ended 2006-10-21 13:44:32 GMT+01:00

 

Players:

_ZAAM_ (EUR 106,90 in seat 1)

nguytheone (EUR 88,75 in seat 2)

biiaatch (EUR 92,50 in seat 3)

Makanaky1 (EUR 204,05 in seat 4)

getthelot (EUR 91,25 in seat 5)

 

Dealer: getthelot

Small Blind: _ZAAM_ (0,50)

Big Blind: nguytheone (1,00)

 

Makanaky1 was dealt: Jc - Js

 

biiaatch Fold

Makanaky1 Call (1,00)

getthelot Fold

_ZAAM_ Call (0,50)

nguytheone Raise (7,00)

Makanaky1 Call (7,00)

_ZAAM_ Fold

 

Flop 2d - Jh - 9s

 

nguytheone Bet (19,00)

Makanaky1 Raise (38,00)

nguytheone All-In (61,75)

Makanaky1 Call (42,75)

 

Turn 2d - Jh - 9s - 5h

River 2d - Jh - 9s - 5h - Qh

 

nguytheone shows: Qd - As (a pair of queens)

Makanaky1 shows: Jc - Js (three of a kind, jacks)

 

Makanaky1 wins: EUR 176,50 (with three of a kind, jacks)

Rake: EUR 2,00

 

Game ended 2006-10-21 13:44:03 GMT+01:00

 

Players:

_ZAAM_ (EUR 107,90 in seat 1)

nguytheone (EUR 104,50 in seat 2)

biiaatch (EUR 92,50 in seat 3)

Makanaky1 (EUR 188,45 in seat 4)

getthelot (EUR 91,75 in seat 5)

 

Dealer: Makanaky1

Small Blind: getthelot (0,50)

Big Blind: _ZAAM_ (1,00)

 

Makanaky1 was dealt: Th - Ts

 

nguytheone Raise (5,25)

biiaatch Fold

Makanaky1 Call (5,25)

getthelot Fold

_ZAAM_ Fold

 

Flop Tc - Jh - 3d

 

nguytheone Bet (5,25)

Makanaky1 Raise (10,50)

nguytheone Call (5,25)

 

Turn Tc - Jh - 3d - Jd

 

nguytheone Check

Makanaky1 Bet (20,00)

nguytheone Fold

Makanaky1 Payback (20,00)

 

Makanaky1 didn't show hand

 

Makanaky1 wins: EUR 31,35

Rake: EUR 1,65

 

Makanaky1 was dealt: 9h - Ah

 

nguytheone Fold

biiaatch Fold

Makanaky1 Call (1,00)

getthelot Fold

Creutz Fold

bankai Raise (3,00)

Makanaky1 Call (3,00)

 

Flop Ks - 9c - 7c

 

bankai Bet (6,00)

Makanaky1 Raise (16,00)

bankai Call (10,00)

 

Turn Ks - 9c - 7c - 2d

 

bankai Check

Makanaky1 Bet (19,00)

bankai Call (19,00)

 

River Ks - 9c - 7c - 2d - 4s

 

bankai Check

Makanaky1 Check

 

bankai shows: Qc - Ac (high card ace)

Makanaky1 shows: 9h - Ah (a pair of nines)

 

Makanaky1 wins: EUR 75,50 (with a pair of nines)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...