Gå till innehåll

raketb blir stakad till FL-grind (2/4) på Party


raketb

Recommended Posts

nu kommer den här dagboken ta en vändning.

 

jag provade på att spela fixed limit 2/4 idag och märkte att det var både enklare och mindre stressigt än no limit. låg -$210 då ungefär och har nu jobbat mig upp till +$70, så jag är alltså +$280 idag.

 

i början jobbade jag upp mig till +$250, sen började det gå dåligt med korten och utdragningar, ner till +$80 ungefär, sen jobbade jag mig upp till +$280 igen, så det känns som att jag faktiskt kan gå plus här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FL för mig är mycket mera stressigt än NL. När du lirat runt 20-30k händer kommer du nog ha upplevt hur mycket FL svänger och hur psykiskt jobbiga svängninarna är. Bara för att du tokplussar en dag så tro inte att det kommer vara så varje dag.

 

Enklare än NL? Motivera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FL för mig är mycket mera stressigt än NL. När du lirat runt 20-30k händer kommer du nog ha upplevt hur mycket FL svänger och hur psykiskt jobbiga svängninarna är. Bara för att du tokplussar en dag så tro inte att det kommer vara så varje dag.

 

Enklare än NL? Motivera.

 

jag har mindre valmöjligheter, jag behöver inte sitta och trycka in en summa pengar utan det är bara fold check/call och raise. det var enklare att multitabla (klarade 4st utan att märka att jag spelade sämre). jag hade svårare att tilta eftersom jag sällan förlorade enorma summor pengar, men potterna var stora nog för att vara motiverande. motståndet verkade vara mycket sämre än NL50 också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppdatering från de senaste dagarna:

 

SnGs (1x33 2x22 4x22HU): -$85

BlackJack (1x$20): -$17

NL $50 (212 händer): -$149.75

FL 3/6 (35 händer): -$68

FL 2/4 (2000 händer): +$100

(+$94 signupbonus)

ospecificerade förluster: -$76

 

totalt: -$202

 

kommer hålla mig till FL 2/4.

 

ska försöka hitta lite HHs att posta sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...