Bjorn_ Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 10 players Converter Min read på Fi är inte solid men han verkar relativt passiv och något av en trapper. Pre-flop: (10 players) Hero is BB with 4:club: 3:heart: 8 folds, SB calls, Hero checks. Ser inte hur jag kan göra något annat än att checka bakom. Flop: A:heart: K:club: 5:spade: (2SB, 2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. Väljer nästan alltid att betta ut om jag blir checkad till här, tror knappast denna fi CR bluffar speciellt ofta och därför hade jag planerat att lägga mig mot en CR. Nu synar han ju bara... Turn: 4:heart: (2BB, 2 players) SB checks, Hero checks. Träffar ett underpar och har absolut ingen anning om var jag står. Väljer att checka bakom för att försöka inducera en bluff av en sämre hand på river. Rätt eller fel? Alternativet är väl bet-fold antar jag och om fi synar igen är väl checka bakom på river givet? River: 8:diamond: (2BB, 2 players) SB bets, Hero calls. Jaha, fi bettar och efterssom jag mycket väl kan ha inducerat en bluff är det väl bara att syna ned? Känns som att jag spelar hela handen som en mupp, men samtidigt ser jag inga uppenbart bättre alternativ. /Bjorn Citera
Opteron Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 gissar att han hade ett lågt pocketpar... Citera
AAisking Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 0% chans att du vinner handen, folda. Citera
Gyre Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Tror jag gillar din linje här. Även om du kanske inte inducerar så många bluffar mot en spelare som är passiv genom att checka turn och i denna lilla potten mot en spelare som är passiv vet jag inte om du kan folda river eller inte. När han synar floppen finns det inte många drag han kan ha på den brädan och sannorlikheten att han har dig slagen tror jag är rätt stor. Det jobbiga med turn är att du inte kan bet/folda där. Om du blir c/r på turn får du 5:1 på din syn med möjliga 9 outs och du måste alltså syna. Tycker den är ok spelat. Det jag är osäker på är river men jag har sett mycket skumt skit från de mest passiv spelarna så det är nog lika bra att ta den synen även fast potten är så liten. Citera
eurythmech Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 0% chans att du vinner handen, folda. ???? Citera
Recommended Posts