ParvelX Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Spelade den här handen förut idag: Preflop: A J Cappad flop Jag är UTG han MP jag börjar höja. Flop: A K 4 ParvelX check Fi check Jag är först att agera, vad gör jag? Valde check med checkraise i åtanke, sket sig. Turn: 7 ParvelX bet Fi raise Parvelx call Betar ut här då jag anser att turnkortet var hyffsat riskfritt och jag antar att jag borde ha stor chans att ha bästa handen då Fi inte ens betade flop. Får omslag och bestämmer mig för att syna ner. Fel att beta ut turn? Fel att syna ner? River: lågt ParvelX check Fi bet ParvelX call Citera
larsdissler Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Vad slår du för nåt? Inte hade han väl cappat preflop och sedan höjt på turn med typ KQ? AT? Som jag ser det slår du bara en bluff. Men jag är ju inget proffs så jag hade säkert synat ner =) Citera
Ignatius Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Detta är nog en av de sämre HH-posten (d v s längst från instruktionerna) som jag har läst. Citera
ParvelX Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2006 Detta är nog en av de sämre HH-posten (d v s längst från instruktionerna) som jag har läst. Och ditt svar måste vara ett av de sämre. Nog med det. Ovanstående dryghet tillsammans med lite kritik angående handen hade varit helt ok, för jag antar att du trots min bristfälliga HH förstod? Du får hoppas på en bättre HH till nästa gång så hoppas jag på ett bättre svar, deal? Citera
ParvelX Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2006 Vad slår du för nåt? Inte hade han väl cappat preflop och sedan höjt på turn med typ KQ? AT? Som jag ser det slår du bara en bluff. Men jag är ju inget proffs så jag hade säkert synat ner =) Det knepiga är att han inte betar floppen. I och med turnbeten så sätter jag honom på någon typ av Ax, x borde vara högt iom preflop cappen vilket även skulle kunna meföra ett högt pocket, turnbeten känns ok ifall han har högt pocket (ej AA) men inte med Ax. Citera
jaha Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Detta är nog en av de sämre HH-posten (d v s längst från instruktionerna) som jag har läst. Och ditt svar måste vara ett av de sämre. Nog med det. Ovanstående dryghet tillsammans med lite kritik angående handen hade varit helt ok, för jag antar att du trots min bristfälliga HH förstod? Du får hoppas på en bättre HH till nästa gång så hoppas jag på ett bättre svar, deal? visst men ändra gärna HH:n så den blir lite klarare(typ en rad för preflop en för flop en för utnr och mellanrum mellan varje) och bifoga mer info. du cappar pre, ok men är det fullring, shorthanded eller ett HU-bord? AJ är väl ingen caphand i fullring eller ens shorthanded eller har jag fel? är inte så bra på limit själv. känns ju snarare som att du är slagen redan på floppen om han cappat. Citera
jaha Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Vad slår du för nåt? Inte hade han väl cappat preflop och sedan höjt på turn med typ KQ? AT? Som jag ser det slår du bara en bluff. Men jag är ju inget proffs så jag hade säkert synat ner =) Det knepiga är att han inte betar floppen. I och med turnbeten så sätter jag honom på någon typ av Ax, x borde vara högt iom preflop cappen vilket även skulle kunna meföra ett högt pocket, turnbeten känns ok ifall han har högt pocket (ej AA) men inte med Ax. Tilläggas kan väl att river kommer spader och han sätter runner runner färgen med A6s. posta inte svaren direkt om du vill ha analyser... väldigt märkligt av honom att cappa med A6s preflop. Citera
ParvelX Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2006 Detta är nog en av de sämre HH-posten (d v s längst från instruktionerna) som jag har läst. Och ditt svar måste vara ett av de sämre. Nog med det. Ovanstående dryghet tillsammans med lite kritik angående handen hade varit helt ok, för jag antar att du trots min bristfälliga HH förstod? Du får hoppas på en bättre HH till nästa gång så hoppas jag på ett bättre svar, deal? visst men ändra gärna HH:n så den blir lite klarare(typ en rad för preflop en för flop en för utnr och mellanrum mellan varje) och bifoga mer info. du cappar pre, ok men är det fullring, shorthanded eller ett HU-bord? AJ är väl ingen caphand i fullring eller ens shorthanded eller har jag fel? är inte så bra på limit själv. känns ju snarare som att du är slagen redan på floppen om han cappat. Så du lägger AJs om du själv trebettar preflop och blir höjd? Det är FL SH, som rubriken hintar Citera
jaha Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Detta är nog en av de sämre HH-posten (d v s längst från instruktionerna) som jag har läst. Och ditt svar måste vara ett av de sämre. Nog med det. Ovanstående dryghet tillsammans med lite kritik angående handen hade varit helt ok, för jag antar att du trots min bristfälliga HH förstod? Du får hoppas på en bättre HH till nästa gång så hoppas jag på ett bättre svar, deal? visst men ändra gärna HH:n så den blir lite klarare(typ en rad för preflop en för flop en för utnr och mellanrum mellan varje) och bifoga mer info. du cappar pre, ok men är det fullring, shorthanded eller ett HU-bord? AJ är väl ingen caphand i fullring eller ens shorthanded eller har jag fel? är inte så bra på limit själv. känns ju snarare som att du är slagen redan på floppen om han cappat. Så du lägger AJs om du själv trebettar preflop och blir höjd? Det är FL SH, som rubriken hintar ok, missade rubriken. jag cappar inte AJs preflop...om det inte är en loose maniac. men det kanske man ska shorthanded. är inte så bra på limit som sagt. nog bättre någon annan ger dig råd Citera
Ruterkung Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Kan du inte skriva ut mer än "cappad flop". Vilken position hade du? Vilken hade han? Vem cappade av er? Jag är först att agera, vad gör jag? Valde check med checkraise i åtanke, sket sig. helt ok linje om det var han som cappade preflop, annars sak du beta ut själv. Betar ut här då jag anser att turnkortet var hyffsat riskfritt och jag antar att jag borde ha stor chans att ha bästa handen då Fi inte ens betade flop. Får omslag och bestämmer mig för att syna ner. Fel att beta ut turn? Fel att syna ner? Varför skulle det vara fel? Klart du måste beta turn när den checkades igenom på flopp. Sen får du bita i det sura äpplet och syna ner om man nu inte ahr en dum read som gör att fi bara checkar flop om han har settat... F.ö är handen så sjukt riggad att du borde byta site då kommer både på flop och turn Citera
kfluffie Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Detta är nog en av de sämre HH-posten (d v s längst från instruktionerna) som jag har läst. Håller med dig Ignatius .. Fel forum, dålig HH etc. Man vill ju försöka ha någon struktur på forumet. MVH //KF Citera
ParvelX Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2006 Detta är nog en av de sämre HH-posten (d v s längst från instruktionerna) som jag har läst. Håller med dig Ignatius .. Fel forum, dålig HH etc. Man vill ju försöka ha någon struktur på forumet. MVH //KF Om det nu är fel forum kanske det vore på sin plats att peka mig i rätt riktning? Forumet är väl trots allt till för att hjälpa varandra? Och vill du inte hjälpa mig så kan du ju åtminstonde hjälpa dig själv så du slipper se mina felpostade HH's i ditt högt aktade forum igen. I övrigt tackar jag för din konstruktiva kritik, som du så fint gav Ignatius. Citera
ParvelX Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2006 Jag är först att agera, vad gör jag? Valde check med checkraise i åtanke, sket sig. helt ok linje om det var han som cappade preflop, annars sak du beta ut själv. Är detta en vedertagen regel du brukar använda HU med cappad hand preflop förutsatt att du träffar floppen? Beta ut om du cappade, check om du inte cappade med avsikt att checkraisa. Hur gör du om du inte träffar och cappade preflop, betar ut då med? F.ö är handen så sjukt riggad att du borde byta site då kommer både på flop och turn Slant nog på tangenteran lite Citera
Ruterkung Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Jag brukar inte cappa med AJs där, tar hellre syn på hans trebet. Sen är det lite readberonde också, är ju skillnad om du själv slänger in fyrbeten eller om han gör det. Men om jag nu hade cappat själv så hade jag givetvis betat ut själv istället, nu blir ju handen ganska konstig tycker jag. Men som du säger är det så jag kör. Om jag missar floppen fortsätter jag att beta och kan tänka mig att höja över om jag tror jag kan leda, t.ex AK på 336 flop. Men har det blivit cappat på flop brukar jag ta det lite lungnare då fi förmodligen kan ha ett högt par även om jag inte viker i första taget. Citera
Ignatius Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Du får hoppas på en bättre HH till nästa gång så hoppas jag på ett bättre svar, deal? Deal. Citera
kfluffie Postad 24 Juli , 2006 Rapport Postad 24 Juli , 2006 Du får hoppas på en bättre HH till nästa gång så hoppas jag på ett bättre svar, deal? Deal. Samt Forumet där du ska Posta: http://pokerforum.nu/forum/viewforum.php?f=11 MVH //KF Citera
Recommended Posts