gorparken Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Vad betyder GTO? Jag har stött på förkortningen ett par gånger, men aldrig någon förklaring. Citera
Mobiero Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Vad betyder GTO?Jag har stött på förkortningen ett par gånger, men aldrig någon förklaring. GTO-play / GTO-spel, vet dock inte riktigt vad det står för. Tror det har något med satsningsföljder att göra Citera
hoppamera Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 GTO-play / GTO-spel, vet dock inte riktigt vad det står för.Tror det har något med satsningsföljder att göra http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/38662-hampulito-har-sorken-mot-repen-177.html Enjoy! GTO=game theory optimal Citera
Pfoskariot Postad 20 Juli , 2009 Rapport Postad 20 Juli , 2009 slowrolla? Att sitta på nöten och låtsas fundera för att syna en allin, riktigt fult. Citera
Deco89 Postad 20 Juli , 2009 Rapport Postad 20 Juli , 2009 Kan någon förklara straddle för mig? Om man är UTG kan man paya lite och istället för att spela först spelar man sist. Citera
Krossk Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 jag undrar vad NIT betyder.. Vet LAG och TAG betyder men inte räknat ut vad NIT är.. Citera
SoderKrippa Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 jag undrar vad NIT betyder.. Vet LAG och TAG betyder men inte räknat ut vad NIT är.. Spewig: Man tar mkt risker och slaskar iväg pengar till höger och vänster. Oftast en överdrivet lösaggro spelare.(Fast en tight spelare kan kallas spewig i vissa situatuioner) När du tiltar spewar du antagligen. Nitig: Överdrivet tight spelare som inte stoppar in degen förrän han har nöten. Tar inga risker osv. Är det förkortningen du är ute efter så vet jag inte på rak arm. /SK Citera
Krossk Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Är det förkortningen du är ute efter så vet jag inte på rak arm. /SK Ddet är nog den jag var ute efter Tack! Citera
AccessGranted Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Nit är ingen förkortning av något ord utan det är fristående. • NIT (noun) Sense 2 nit [bACK TO TOP] Meaning: Egg or young of an insect parasitic on mammals especially a sucking louse; often attached to a hair or item of clothing Kanske har applicerats i pokerkretsar genom att en nit inte tillför någon action till spelen utan sitter bara och leechar på resten av spelarna. Men samtidigt är en nit ofta passiv och rädd för konfrontationer så... en fri tolkning/gissning helt enkelt. Citera
Hyler Postad 14 Januari , 2010 Rapport Postad 14 Januari , 2010 en fri tolkning/gissning helt enkelt Eller kanske från nitpicking, lusplockning, "Minute, trivial, unnecessary, and unjustified criticism or faultfinding." Spelar helt enligt boken och "du hade bara odds 27.4 för att syna och SKA inte syna om du har under 28", "jag representerade pocketpar och set, du ska inte jaga OESD när jag continuationbettar i cutoff och en VPIP 35% lagt sej". Citera
henjon Postad 1 Januari , 2011 Rapport Postad 1 Januari , 2011 Vad betyder Linjer Klonk En linje är den väg du tar genom en hand; dvs hur du spelar först preflopp och sen på de olika gatorna. Klonka = Vinna en turnering. Citera
Mjukis Postad 1 Januari , 2011 Rapport Postad 1 Januari , 2011 En linje är den väg du tar genom en hand; dvs hur du spelar först preflopp och sen på de olika gatorna. Klonka = Vinna en turnering. Fast klonka betyder ju inte bara att man vinner en turnering. ex: AK vs AQ ai pre med Q på brädan är klonk, AA vs KK med K på brädan är klonk, lucky river är klonk.. osv osv Eller har jag förstått tomtarna på CC fel när som säger klonk efter att ha dragit ut någon stackares ess med sin 72a "Dom va ju suited" Citera
HataSKV Postad 26 Januari , 2011 Rapport Postad 26 Januari , 2011 Vad betyder Gula Röd(Röda?) Gula betyder att man förlorar hela rullen. Citera
Soni Postad 26 Januari , 2011 Rapport Postad 26 Januari , 2011 Vad betyder Gula Röd(Röda?) Det enda jag kan komma på gällande röd är att har du en röd dag betyder det att du ligger back den dagen, en röd månad är du back den månaden osv. Citera
hubbahubba Postad 3 Mars , 2011 Rapport Postad 3 Mars , 2011 Multi Table Tournament dvs en turnering med fler än tio startande. Citera
MikeTime Postad 3 Mars , 2011 Rapport Postad 3 Mars , 2011 Multi Table Tournament dvs en turnering med fler än tio startande. Med fler än ett startande bord. Citera
Drunken_Penguin Postad 3 Mars , 2011 Rapport Postad 3 Mars , 2011 Ska man hårddra det så är väl en MTT egentligen en turnering som börjar vid en specifik tidpunkt där det kan vara fler än ett bord? Citera
Slaktavfall Postad 3 Mars , 2011 Rapport Postad 3 Mars , 2011 Det enda jag kan komma på gällande röd är att har du en röd dag betyder det att du ligger back den dagen, en röd månad är du back den månaden osv. Ett annat viktigt begrepp på temat röd som kan vara värt att känna till är redline. Vad det handlar om är att man i statistikprogram ibland använder en röd linje för att visa non-showdown winnings, alltså vinster utan att handen gått till showdown. Vi tuffa grabbar har alltid positiv lutning på vår röda linje. Det gör oss till vinnare. Vi kallar oss the red line assembly (RLA). Ofta slänger vi oss med uttryck som "tryckte sönder honom över röda linjen" eller "sänk cb och skjut två eller tre gator istället så du rätar upp röda mannen" Citera
Supertequila Postad 3 Mars , 2011 Rapport Postad 3 Mars , 2011 Vi kallar oss the red line assembly (RLA). Ofta slänger vi oss med uttryck som "tryckte sönder honom över röda linjen" eller "sänk cb och skjut två eller tre gator istället så du rätar upp röda mannen" stolt medlem. Citera
okocha Postad 3 Mars , 2011 Rapport Postad 3 Mars , 2011 stolt medlem. hur går det med den gröna linjen då? Citera
Supertequila Postad 3 Mars , 2011 Rapport Postad 3 Mars , 2011 hur går det med den gröna linjen då? klart överskattat imo. Citera
Recommended Posts